Pułtuś, nie chciałbym być złym prorokiem, ale zobaczymy co powiesz jak zobaczysz rozkład SKA albo innej krakowskiej kolejki na D29-96.
Powtarzam po raz n-ty: gdyby UMWM poważnie traktował kolej pasażerską, już dawno PR zostałby zreformowany i firma chodziłaby jak tralala. Ale po co myśleć? Lepiej pięć lat burdelu, potem po wielkich fanfarach zrobi się firmę dla swoich (a kto pracuje w KMach? Menadżerowie jak należy czy znajomi polityków? Ile ta firma ma potknięć to możesz przeczytać u K. Trammera - http://www.zbs.net.pl).
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-12-2012, 12:14
Cytat:
Pułtuś, nie chciałbym być złym prorokiem, ale zobaczymy co powiesz jak zobaczysz rozkład SKA albo innej krakowskiej kolejki na D29-96.
Gorzej jak teraz już być nie może, teraz leci 60 polaczen a w styczniu kolejna "optymalizacja". Jakie widzisz inne wyjscie z sytuacji? Czy wierzysz jeszcze w to, że z PR Krakow da sie zrobic cos sensownego? Że oferta bedzie sie polepszac? Jakim cudem? Trzeba nowej firmy, bez deputatów węglowych dla pracowników i 20 etatów magazyniera, firmy która nie bedzie finansowac pracownikom wyjazdu na Małysza do Zakopanego w ramach funduszu socjalnego, tylko dlatego bo tak bylo i jest od x lat. PR Kraków to skansen socjalizmu. I oni maja dalej rządzić koleją w Malopolsce?
Co powiem jak zobacze rozkład SKA na linii 96? A skad mam wiedziec, poki co wiem co PR Krakow wyprawia z rozkładem i to jest tragedia, tu i teraz. Źle sie dzieje tu, teraz, w tej chwili, od 8 grudnia konkretnie, a zamiast wyciagac wnioski to straszysz mnie wizją SKA niczym lemingi złym Kaczafim.
Cytat:
gdyby UMWM poważnie traktował kolej pasażerską, już dawno PR zostałby zreformowany i firma chodziłaby jak tralala
Wszelkie próby reform powodują dziki wrzask związkowców - dobrze wiemy, że Marszałek ma zerowy wpływ na rozkład jazdy i to, co sie w zakładzie dzieje. Szkoda, bo w mysl usamorzadowienia to UMy mialy rzadzic, a zakłady PR potulnie wykonywac co każą. Nie wyszło. Skoro nie da sie zrestrukturyzowac zakładu, to trzeba to zlikwidowac.
Cytat:
a kto pracuje w KMach? Menadżerowie jak należy czy znajomi polityków? Ile ta firma ma potknięć to możesz przeczytać u K. Trammera
Politycy, niestety To prawda. Ale patrząc z perspektywy pasazera, samorządowe KMaz czy KŚ wygladaja o niebo lepiej niz za PR. Trudno nie zauwazyc pewnych pozytywnych zmian, jak młoda uśmiechnieta zaloga czy czyste pociagi. Z drugiej strony kolej i tak jest zle zarządzana, czy to przez polityków czy przez kolejarzy, to na jedno wychodzi.
Pułtuś, nie chciałbym być złym prorokiem, ale zobaczymy co powiesz jak zobaczysz rozkład SKA albo innej krakowskiej kolejki na D29-96.
Gorzej jak teraz już być nie może, teraz leci 60 polaczen a w styczniu kolejna "optymalizacja".
Obawiam się że przy takim podejściu tej ekipy w UMWM do kolei, jako zamawiającego, to może być jeszcze gorzej. Może. Pokazali klasę na Kraków - Spytkowice - Oświęcim. Żadnych badań, żadnych ankiet, żadnych pytań do mieszkańców. I ich permamentne olewanie, mimo listów i wniosków od pasażerów, o czym było tutaj.
polecam stronę 107, Rysunek 5. Schemat koncepcji docelowego układu transportowego w Małopolsce w perspektywie 2030 roku. To jest myślenie tych ludzi. Drogi są, a jakże by inaczej.
Zacytuję jedno zdanie z tego dokumentu:
"Do najważniejszych słabych stron systemu transportowego województwa małopolskiego należą:
(...)
Zagrożenie zawieszeniem przewozów na dalszych liniach kolejowych w Małopolsce takich na przykład jak: Tarnów – Nowy Sącz, Kalwaria Zebrzydowska – Nowy Targ, Chrzanów – Oświęcim, itp."
I bynajmniej nie znalazłem punktu o modernizacji linii 96, ani np. jej połączeniu p. Tarnów z Buskiem. Wszędzie za to pełno Piekiełka, którego i tak nie będzie finansował UMWM, jako remedium na wszystko. OK, ono jest potrzebne czasowo, ale zanim powstanie to co? Nie ma na to odpowiedzi. Żadnej. I w tym jest problem.
Może ta nowa spółka coś zmieni, może. Dobrze że jest nowy tabor, i będzie go coraz więcej, bo to zmienia podejście pasażerów do kolei, jako środka transportu. Ale wątpię szczerze, że z tą mentalnością ludzi, którzy odpowiadają za transport publiczny w województwie osiągniemy przyzwoity poziom. Choć już pierwsza jaskółka na 96 jest - poleciał muchowóz po 4 rano do Krynicy. A że reszta rozkładu jest do de? Hmm, w Zachodniopomorskim to UM zamawia rozkład. Więc...?
W takim razie polecam niezapomnianą podróż z Kielc do Katowic. Przekonaj pasażerów, że są to zmiany na lepsze. @Pułtuś zmiana ma być korzystna dla pasażera, ale nie dla MKola, bo ten akurat znalazł gdzieś pracę. Postaraj się obiektywnie ocenić KŚ, doprosić się o skomunikowanie z ich strony graniczy z cudem.
Cytat:
PR Krakow musi umrzec, bo kolej musi życ.
Piękne hasło, szkoda tylko, że nie bardzo zdajesz sobie sprawy z jego konsekwencji. Kolejne spółki i spółeczki to większy chaos na kolei i większy problem ze skomunikowaniami. Widać już po tym jak marszałek z Katowic rozmawiał z ościennymi województwami, teraz wyobraź sobie, że takie uzgodnienia będzie musiało przeprowadzić x podmiotów. Niestety jako Polacy nie umiemy się uczyć na błędach. Nic nas nie nauczyło rozbicie dzielnicowe i niczego też nie nauczyły nas Kasy Chorych. Za PR-ami jeszcze zatęsknimy, a półki co Marszałek ścina kolejne kursy i ani myśli o budowie regionalnej kolei. SKA to mrzonki, interesują ich główne linie, bo ma mieć dobre wyniki. Ogryzki, albo zlikwidują, albo dadzą do obsługi ościennym zakładom PR.
Pułtuś na prawdę uważasz, że powstanie SKA rozwiąże problem małopolskiej kolei? Brzmi to raczej jak ponury żart. A wizja, że likwidacja deputatów ma uzdrowić kolej zakrawa jak dla mnie na żart roku... No chyba, że jesteś za tym aby pracownicy byli wykorzystywani jak murzyni, a kasę na tym zbijali kumple rządzących - weje mi tu na kilometr gazetą wybiórczą i tvnem....
Co to w ogóle za wizja, że można zbudować dobrą kolej za niewielkie pieniądze - wystarczy tylko zaoszczedzić na zwykłych pracowniach, którzy są najmniej winni chorej sytuacji w tym popier... kraju?!
Możesz robić co chcesz, zakładać nowe spółki itp. ale i tak wszystkie te działania będą miały na celu napchanie własnej kieszeni, a nie dobro obywateli, którzy i tak zagłosują na miłościwie nam panującą partie, bo każdy normalny wie, że gdyby był Kaczyński to by się już dawno wszystko rozleciało i byśmy wszyscy umarli...
Podsumowując - moim zdaniem - jeśli droga uzdrowienia kolei ma wieść przez działania na szkodę pracowników to już wolę obecny gnój.
Ps. Po drugie co tu porównywać małopolską kolej do KMów gdzie ładuje się w cholere wiecej kasy? Kasy, której w małopolsce NIE MA!
Albo do KŚ, które nie wiem czemu uważasz za dobrze funkcjonującą firmę, skoro ona jeszcze własciwie nie rozpoczeła przewozów, a juz wiadomo, że będą pióra z przesiadkami itp.
Jednym ze sposobów uzdrowienia małopolskiej kolei są nowe wybory gdzie być może uda się wybrać władze bardziej prokolejowe niż obecne czyli nowy marszałek i vice marszałek...
UWAGA: Bardzo ważny warunek-zmiana władzy nic nie pomoże jak dalej w departamencie transporu małopolski będzie pracować pani wiadoma-władza się zmieni ale ona determinować będzie negatywne wzorce które rujnują małopolską kolej od lat...bez tego warunku nic się nie poprawi!!!
PS. nie jestem zwolennikiem żadnej partii
Ostatnio zmieniony przez Bardi78 dnia 01-12-2012, 17:02, w całości zmieniany 1 raz
Jednym ze sposobów uzdrowienia małopolskiej kolei są nowe wybory gdzie być może uda się wybrać władze bardziej prokolejowe niż obecne czyli nowy marszałek i vice marszałek...
I są województwa, gdzie współpraca PR z marszałkami układa się dobrze z korzyścią dla pasażera.
Od 9 grudnia 2012 r. liczba połączeń kolejowych obsługiwanych w Małopolsce przez Przewozy Regionalne zmaleje o ok. 20 procent. Powody takiej decyzji tłumaczyli w ubiegłym tygodniu na konferencji prasowej wicemarszałek Roman Ciepiela oraz dyrektor Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych Andrzej Siemieński.
Przyłączyć Małopolskę do Śląska i odrazu pociągów będzie przynajmniej 100% więcej....
Aktualnie małopolskie rywalizuje z podlaskim o miano najgorszego jak chodzi o ilość uruchamianych pociągów w regionie.. Jeśli tendencja się utrzyma to za rok-dwa Malopolska będzie już liderem....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum