1. 163 044-1 "Marysia" z iR Piast relacji: Wrocław - Warszawa Wschodnia; 11.11.12 r.
2. 163 042-5 "Oliwia" z iR Piast relacji: Wrocław - Warszawa Wschodnia; 18.11.12 r.
Wczorajszy Podlasiak , którym jechałem od Wrześni do Warszawy Zachodniej.
EP08-006+2+2+2+2+2+1+Bar+1+1
Z ciekawości przeszedłem się po wagonach i policzyłem puste miejsca( w jedynkach było ich łącznie 50,a w dwójkach 27. Co do wagonów tylko dwie jedynki i jedna dwójka były w sensownym stanie.reszta to już nieco zużyte i trochę zasyfione Trzy dwójki malowane w barwy IC, dwie zielone .Jedna jedynka( stara czerwona) dwie w barwach IC. W dodatku drzwi jednego z wagonów się zacięły i w Wawce trzeba było wychodzić następnym
Nie wiem kto wystawia ten skład ,le jeśli Szczecin to mam wrażenie ze ktoś to miasto i tamtejszą szopę ograbił z fajnych wagonów.
Do Wrześni wracałem TLK Goplana skład Ep-09 +2+2+2+2+1+1. Wszystkie dwójki sześciomiejscowe . Wagony władnym stanie ,ale drzwi tym którym się byłe zacinały się i trzeba było je mocno wypychać.Frekwencja wyniosła ponad 100%. Do Łowicza stałem , w ogóle stojących osób było 85. Ubyło ich trochę w Sochaczewie , Łowiczu ,ale tam , a potem w Kutnie i Koninie dosiedli nowi ,choć nie aż tyle.W jedynkach wolnych było 45 miejsc
( chyba że potem część stojących zrobiła potem dopłaty i je zajęła
Wniosek niedzielna Goplana relacji Poznań Warszawa i powrót ze stolicy musi mieć wzmocniony skład o jeszcze jedną dwójkę czyli łącznie mieć siedem pudeł. W składzie tym był też pan z wózkiem, plus kawka herbatka i ciacha.
6 grudnia udaję się TLK Zefir z Wrocławia do Kołobrzegu. Zakupiłem już miejscówkę w 1 klasie. Czy na trasie Kraków - Kołobrzeg wagony 1 klasy w Zefirze zawsze znajdują się na początku składu
Niedziela, 26.XI.2012 r.
1. TLK "Neptun" do Gdyni widziany na centralnym: EP08-010 + 111Arow + 111Arow + 136A-IC6 + Z1B + 136A-IC6 + bar + Z2AMg3. Frekwencja bardzo mała, nie więcej jak 30 osób wsiadło. Skład wzmocniony o dodatkowy wagon klasy 2, ale to zapewne ze względu na niedzielne powroty do Warszawy.
2. TLK "Brzechwa", do Przemyśla, którym jechałem do Krakowa: EP09-044 + 5 wagonów klasy 2, wszystkie to 141A z wyświetlaczami, chodniczkami i gniazdkami w przedziałach, i dwa wagony klasy 1, typ 140A-IC3. Do samego Krakowa około 70-80% miejsc zajętych. W Krakowie Gł. zmiana lokomotywy na EP07-370. Mimo, że na starcie miał prawie +20, do Krakowa przyjechał punktualnie.
Stacja Kraków Główny:
1. TLK Podkarpacie" z Przemyśla do Krakowa Gł. : EP08-174 + 3 wagony klasy 2 i jedna jedynka. Standard wagonów nic ciekawego, frekwencja też bardzo przeciętna.
2. Ex "Małopolska" do Gdyni: EP09-444 + 111Arow + 111Arow + 141A + 140A + bar + 141A + 141A. Poza ostatnim wagonem gdzie podróżnych można byłoby policzyć na palcach obydwu rąk, to frekwencja wynosiła około 70%.
3. TLK "Warmia" do Olsztyna: EP09-018 + B + B(IC) + B + A(IC) + bar + A(IC) + B(IC) + 609A, Frekwencja ponad 100% już od samego początku, zarówno w klasie 2 jak i w 1, gdzie też były osoby stojące na korytarzach.
4. TLK "Bieszczady" do Przemyśla: EU07-304 + B(IC) + B + A(IC) + B(IC). Frekwencja przeciętna, początkowe wagony około 40%, natomiast ze dwa ostatnie to kilkanaście osób w wagonie. W Tarnowie wysiadło około 20 osób.
5. TLK "Dolnoślązak" Przemyśl-Wrocław: EP07-347 + B + B + Azdekl. + Spot bezprzedziałowy + B + bar + A + dwa sypialne w relacji Kijów-Wrocław Gł. W Tarnowie oczekiwało na ten pociąg około 80 osób, w Krakowie bardzo dużo wysiadło ale i sporo wsiadło. Z Krakowa odjechał z frekwencją w granicach 60-70%.
6. TLK "Jagiełło" do Lublina: EU07-055 + B + A + B + A zdeklasowane + B(IC-niedostępny dla podróżnych). Frekwencja w klasie 2 ponad 100% co było do przewidzenia przy tak okrojonym składzie, klasa 1 z 30%.
7. TLK "Brzechwa", którym wracałem do Warszawy. Skład bardzo solidnie wzmocniony, 9 wagonów klasy 2, wszystkie to 141A z wyświetlaczami, gniazdkami, chodniczkami, klasa 1 to 140A (z dolną zabudową i przyciemnianymi szybami) i 140A-IC3. Na końcu wagon barowy który w tej chwili odłącza/dołącza stacja Kraków Gł. Mimo to frekwencja w granicach 130% jak nie więcej. W Krakowie Gł. na peronie czarno, nie było za bardzo jak się przecisnąć. W wagonach około 15-20 osób stojących, w moim wagonie nr 11 osoby stały nawet w przedsionkach wagonów.
Na czele jechała Epoka EP09-044, ta sama która rano przyjechała z "Brzechwą" i potem została przełączona na "Małopolskę" do Gdyni i zapewne "Małopolską" wróciła do Krakowa.
Myślę, że TLK Karkonosze do Jeleniej z 8/9 grudnia będą mocno wydłużone, ponieważ 9.12 startuje TLK Śnieżka z Jeleniej Góry (nie została tego dnia odwołana, a jeździ na dwóch składach), a IC jakoś musi tam podesłać wagony np. TLK Wrocławianin z Legnicy odwołali.
co się dzieje z szynobusami pesy? dzień w dzień awaria- trasa kostrzyn-gorzów-krzyż nie ma dnia aby jakieś połączenie nie było obsługiwane autobusem zastępczym-niby ok że jest chociaż ten autobus ale w krzyżu pociagi tlk nie czekają na autobusy bo te jeżdzą dłużej i tracą na tym pasazerowie i nikogo to nie obchodzi ze ucieknie komuś pociąg np. do przemysla...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum