Borys_q, nie wiem skąd bierzesz takie przekonanie, że w trakcie szkolenia na licencję nie potrzeba np. zaplecza technicznego.
Program na licencję przewiduje zajęcia praktyczne z następujących zagadnień:
1. Hamulce kolejowe - typy, budowa, zasada działania, obsługa i próby działania - 16 godzin,
2. Podstawy elektrotechniki oraz zagadnienia dotyczące bezpiecznych metod pracy przy urządzeniach elektroenergetycznych zainstalowanych na pojazdach kolejowych - 4 godziny,
3. Zagadnienia z zakresu pracy pracowników rewizji technicznej pociągów - 3 godziny,
4. Urządzenia automatyki bezpieczeństwa pociągu oraz urządzenia czujności, prędkościomierze i radiołączność w pojazdach kolejowych - 8 godzin,
itd, itp.
W ropzorzadzeniu moze i się nie mówi o tym, ale załozenia programu są takie, a nie inne i raczej nie ma możliwości zrealizowania ćwiczeń w salach wykładowych.
Przypominam o możliwości zapisania się na kurs, jest już pewna liczba osób, także prawdopodobieństwo uruchomienia go w tym miesiącu jest wysokie, zarówno w formie weekendowej jak i stacjonarnej
Z całym szacunkiem kolego matel_service, ale mam nadzieję, że wasz poziom szkolenia jest dużo wyższy niż np. cs. Niestety koledzy, którzy są na świadectwie w IC mają po cs i po skk bardzo duże braki, nawet z takich dziedzin, jak technika ruchu i sygnalizacja, chociaż godzin szkoleia w tych blokach było najwięcej.
Nie wiem kto w Gdyni przeprowadzał szkolenie na licencje (w sensie jak ta firma się nazywała) ale poziom był w miarę ok (mam parę uwag ale mało istotnych), a prawda jest taka że czego się samemu nie przeczyta i nie nauczy to nikt cię nie nauczy.
Zobaczymy jak będzie wyglądało jeśli IC otworzy swój kurs, łatwo krytykować innych.
Szczerze nie mam pojęcia jak jest w CS-ie i innych tego typu ośrodkach szkoleniowych więc ciężko mi powiedzieć, nie mniej jednak szkoleń nie prowadzą ludzie z ulicy. Jako że współpracujemy z Centrum Szkolenia Kadr Kolejowych jestem pewny, iż wykładowcy kompetencje posiadają - praktykę w zawodzie też
W dużej mierze poziom wiedzy - samego przyswajania, zależy też od samych słuchaczy i myślę że się ze mną zgodzisz klimeu. Jak komuś się nie chce, to będzie i tak robił wszystko, aby tylko zdać egzamin i dostać licencje.
Po kursie na licencję maszynisty trochę rozczarowało mnie to że wykładowcy to praktycznie sami pracownicy SKM Warszawa. Zajęcia i czas poświęcony na budowę pojazdów trakcyjnych to tylko i wyłącznie omawianie taboru jeżdżącego w SKMce.. Elfy nie elfy itd..
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
A ja z innym pytaniem...czy z papierami technika mechanika/elektryka IC, Cargo bierze na warsztat ? Bo coś o uszy mi się obiło że elektryków/mechaników są cały czas przyjęcia ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum