Taboru nie ma na tyle żeby obsłużyć cały Śląsk i Eximus o tym dobrze wie,gdyż wśród załogi mówi się o tym.Pożyjemy zobaczymy,szkoda tylko ludzi którzy w poniedziałek bardzo się zdziwią jak nie będą mieli jak dojechać do pracy.
Obiegi robione są na nowo,bo taboru brakuje.
A skoro jest tego tak dużo to dlaczego KŚ prosi o pomoć IC?
Oczywiście mój przedmówca będzie wiecznie niezadowolony z KŚ, bo przecież nie jeżdżą według ustalonego przez niego rozkładu.
Rzecz jasna pociągi mogą być czemu nie i może być ich więcej, ale niech Małopolska do nich dopłaci.
A taboru i tak jest w 3 tyłki
PS. A czemu nie doczepisz się czemu nie ma pociągów z Oświęcimia przez Skawinę.
Hm, z Oświęcimia do Katowic przez Skawinę? Ciekawa relacja, choć niezbyt sensowna...
Gdybyś znał tą linię, to wiedziałbyś, że gdyby było tych pociągów więcej, wówczas KŚ by nawet bez dopłaty były ją w stanie obsłużyć, nawet nieco zarobić
I proszę - przeczytaj dokumenty zanim zaczniesz powtarzać bzdury o niedopłacaniu do tych pociągów przez małopolskie.
Witam serdecznie. Po Waszej dyskusji zauważyłem, że większość jest obeznana w temacie PKP itp, ja niestety jestem bardzo sporadycznym klientem naszego "dobra narodowego" w związku z tym mam dwa pytania. Po 9 grudnia o 15:25 dostępny jest z Katowic do Oświęcimia niejaki "bus15250". Czy to jest autobus, czy też szynobus KŚ? Pytam całkowicie poważnie, bo niestety nie mam pewności. A jeśli autobus, to skąd one dokładnie odjeżdżają? Zauważyłem, że z Katowic przez Oświęcim jest pociąg o 20:36, jak to możliwe, że o tej godzinie pociąg jakoś jedzie, a o wcześniejszych nie może? Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedzi! Kolejowy laik
michu89, kwestia obiegów, które nie domykały się KŚ? Ten o 15:25 z Katowic, to KKA, czyli autobus. Musiałbyś upewnić się w infolinii, wydaje mi się, że trzeba wiąść w pociąg do Sosnowca i w Szopienicach przesiąść się na autobus. Szynobus to pociąg i jako taki jest oznaczany na rozkładzie
KKA to Kolejowa Komunikacja Autobusowa - czyli po drogach zamiast szynach
Bo tak na marginesie Waszej dyskusji to trzeba pamiętać, źe historyczna Małopolska zaczyna się na Białce, a zatem pomiędzy Cz-Dz a Kaniowem i BB Gł.a BB Wschód (dawną stacją Biała). I powiem otwarcie,mam wielki żal do krakowskiego PR, że odpuścił sobie te trasy na rzecz KŚ. Nie udawajmy, KŚ to oczko w głowie nie tylko marszałka śląskiego, ale też RAŚ. Taki mały element separatyzmu ślaskiego. Wystarczy sięgnąć do jednego z grudniowych nrów "Nowej Gazety Śląskiej" związanej z RAŚ. Na łamach dzika radość z KŚ (niech żyje odrębność od Polski) i propagandowe zdjęcia starego PR-owego kibla a obok elf w barwach KŚ. To się nazywa propaganda. Tym bardziej boli, że KŚ będzie jeździć po Małopolsce. No, ale cóż,władze woj. małopolskiego i krakowski PR....szkoda nawet komentować ich postawę.
_________________ Biała i Żywiec to Małopolska pod śląską okupacją
sinobrody79, jak rozumiem, posiadanie własnej spółki kolejowej jest oznaką separatyzmu? Czyli już mamy separatyzm mazowiecki, wielkopolski, dolnośląski i górnośląski. W przyszłym roku dołączy separatyzm małopolski...
A propos zdjęcia - jakie zdjęcie taboru jeżdżącego w ŚZPR powinni zamieścić?
Niestety, przykro mi to mówić, ale w części woj. małopolskiego trzymają kciuki za powodzenie KŚ i mają nadzieję, że przejmą obsługę. Jakoś niezbyt wielu mieszkańców wierzy, by Koleje Małopolskie obsłużyły coś poza SKA
sinobrody79, ja nie widzę problemu, akurat tabor KŚ mimo że w większości używany to wygląda jak nowy. Szczególnie jak człowiek przypomni sobie EN57 od PR. Skoro "historyczna małopolska" to tereny także w pobliżu Bielska, Czechowic oraz Żywca to może MZPR obsłuży te trasy? Ile połączeń Byście się spodziewali? Do tej pory w wykonaniu PR były 3 połączenia pomiędzy Katowicami a Oświęcimiem, na innych trasach dużo lepiej by nie było.
Nie chcę mówić że KŚ jest wspaniałe i w ogóle ale to młoda spółka, KŚ jak i marszałek popełniają błędy ale moim zdaniem z czasem będzie lepiej, KŚ ma zapewnione stałe dofinansowanie i długoletnią umowę co sprzyja inwestycjom w tabor i tym podobnym, trzeba po prostu przetrwać bo początki są najtrudniejsze.
Leniwiec, no przecież wiadomo, ile - tyle ile w tym roku minus 20%
Ewentualnie któraś linia może do likwidacji?
Jeśli chodzi o KŚ, to sinobrody79 bynajmniej nie kwestionuje taboru. Chodzi mu o zasadę, że ten teren powinien być obsługiwany przez Przewozy Regionalne bądź Koleje Małopolskie, Koleje _Śląskie_ zaś powinny mieć zakaz zbliżania się do jakichkolwiek terenów leżących w Małopolsce. Jeśli Kraków nie jest zainteresowany obsługą tych terenów, to przecież lepiej zlikwidować linię kolejową, niż dopuścić do jej obsługi przez katowicką firmę...
Jego zdaniem na zdjęciu zaś powinno zachowywać się proporcje, zamieszczając EN57KM jako tabor KŚ i dla równowagi ED72-005 jako tabor PR
W tym przypadku mamy do czynienia dokładnie z tą samą zasadą, jaka była wyraźnie prezentowana podczas obrad Sejmuku Opolskiego, gdzie radni wyrażali zdecydowany sprzeciw przeciw wpuszczaniu KŚ na teren opolskiego, tylko groźba ze strony własnego marszałka, że nie mogą zabronić KŚ dojazdu do tych akurat stacji i jedyne co mogą osiągnąć to to, że KŚ nie obsłużą ich mieszkańców skłoniła radnych do wyrażenia zgody...
sinobrody79, jak rozumiem, posiadanie własnej spółki kolejowej jest oznaką separatyzmu? Czyli już mamy separatyzm mazowiecki, wielkopolski, dolnośląski i górnośląski. W przyszłym roku dołączy separatyzm małopolski...
A propos zdjęcia - jakie zdjęcie taboru jeżdżącego w ŚZPR powinni zamieścić?
Niestety, przykro mi to mówić, ale w części woj. małopolskiego trzymają kciuki za powodzenie KŚ i mają nadzieję, że przejmą obsługę. Jakoś niezbyt wielu mieszkańców wierzy, by Koleje Małopolskie obsłużyły coś poza SKA
Doświadczenie uczy, że każda forma podkreślania odrębności Śląska ( w tym konkretnym przypadku powstanie KŚ) może prowadzić do pogłębiania separatyzmu. Tego zagrożenia nie ma w przypadku mazowsza czy Wielkopolski. Cóż, taka specyfika regionu. Ale to dyskusja na forum historyczne a nie kolejowe.
O ile wiem, to KŚ ma bodajże 9 elfów.A więc trudno nazywać tę jednostkę za reprezentatywną dla tej firmy. Co do SZPR pełna zgoda, ale pamiętajmy że SZPR to tylko cześć PR-ów. A PR-y chociażby w Małopolsce też mają Acatusy.
Naucz się czytać ze zrozumieniem. Ja nie krytykuję KŚ że jeździ po Małopolsce. Ja krytykuję PR Kraków i władze woj.małopolskiego, że do tego dopuściły nie przedstawiając lepszej oferty. Krytykę PR-u małopolskiego z mojej strony możesz znaleźć na wątkach dotyczących kolei regionalnych w Małopolsce.
[ Dodano: 08-12-2012, 17:22 ]
Leniwiec napisał/a:
sinobrody79, ja nie widzę problemu, akurat tabor KŚ mimo że w większości używany to wygląda jak nowy. Szczególnie jak człowiek przypomni sobie EN57 od PR. Skoro "historyczna małopolska" to tereny także w pobliżu Bielska, Czechowic oraz Żywca to może MZPR obsłuży te trasy? Ile połączeń Byście się spodziewali? Do tej pory w wykonaniu PR były 3 połączenia pomiędzy Katowicami a Oświęcimiem, na innych trasach dużo lepiej by nie było.
Nie chcę mówić że KŚ jest wspaniałe i w ogóle ale to młoda spółka, KŚ jak i marszałek popełniają błędy ale moim zdaniem z czasem będzie lepiej, KŚ ma zapewnione stałe dofinansowanie i długoletnią umowę co sprzyja inwestycjom w tabor i tym podobnym, trzeba po prostu przetrwać bo początki są najtrudniejsze.
Tak jak napisałem wyżej, krytykuję małopolski PR wyżej. Moim zdaniem na linii Wadowice-BB powinno być 6-7 par relacji Kraków-BB/Kalwaria-BB obsługiwanych przez małopolski PR. Oczywiście z wiadomych względów to nierealne. KŚ życzę jak najlepiej, a jakość tej spółki będzie można ocenić po kilku m-cach. Dlatego ani jej nie deprecjonuję (jak niektórzy na tym forum), ani nie wywyższam ponad PR (jak niektórzy na tym forum). Pożyjemy, zobaczymy.
[ Dodano: 08-12-2012, 17:28 ]
jackii napisał/a:
Leniwiec, no przecież wiadomo, ile - tyle ile w tym roku minus 20%
Ewentualnie któraś linia może do likwidacji?
Jeśli chodzi o KŚ, to sinobrody79 bynajmniej nie kwestionuje taboru. Chodzi mu o zasadę, że ten teren powinien być obsługiwany przez Przewozy Regionalne bądź Koleje Małopolskie, Koleje _Śląskie_ zaś powinny mieć zakaz zbliżania się do jakichkolwiek terenów leżących w Małopolsce. Jeśli Kraków nie jest zainteresowany obsługą tych terenów, to przecież lepiej zlikwidować linię kolejową, niż dopuścić do jej obsługi przez katowicką firmę...
Jego zdaniem na zdjęciu zaś powinno zachowywać się proporcje, zamieszczając EN57KM jako tabor KŚ i dla równowagi ED72-005 jako tabor PR
W tym przypadku mamy do czynienia dokładnie z tą samą zasadą, jaka była wyraźnie prezentowana podczas obrad Sejmuku Opolskiego, gdzie radni wyrażali zdecydowany sprzeciw przeciw wpuszczaniu KŚ na teren opolskiego, tylko groźba ze strony własnego marszałka, że nie mogą zabronić KŚ dojazdu do tych akurat stacji i jedyne co mogą osiągnąć to to, że KŚ nie obsłużą ich mieszkańców skłoniła radnych do wyrażenia zgody...
Bardzo proszę nie przypisywać mi słów, których nie powiedziałem. To taka elementarna zasada dyskusji. Jasno wyraziłem, że wolę KŚ na linii Wadowice-BB niż likwidację linii. Pretensję mam do PR małopolskiego, że sobie odpuścił linię, a nie do KŚ, że tam jeździ. I przy okazji pytanie, czemu to KŚ nie będzie jeździć na linii BB-Cieszyn? Wcałości położona jest na Śląsku, parametry techniczne i potencjalne potoki podróżnych podobne jak na linii wadowickiej, a jednak nie ma reaktywacji.
Co do taboru, to patrz wyżej. Ani KŚ nie jest pod tym względem taka wspaniała, ani PR tak beznadziejne jakby chciał RAŚ.
BP, MSPANC.
[ Dodano: 08-12-2012, 17:30 ]
Bardzo proszę nie przypisywać mi słów, których nie powiedziałem. To taka elementarna zasada dyskusji. Jasno wyraziłem, że wolę KŚ na linii Wadowice-BB niż likwidację linii. Pretensję mam do PR małopolskiego, że sobie odpuścił linię, a nie do KŚ, że tam jeździ. I przy okazji pytanie, czemu to KŚ nie będzie jeździć na linii BB-Cieszyn? Wcałości położona jest na Śląsku, parametry techniczne i potencjalne potoki podróżnych podobne jak na linii wadowickiej, a jednak nie ma reaktywacji.
Co do taboru, to patrz wyżej. Ani KŚ nie jest pod tym względem taka wspaniała, ani PR tak beznadziejne jakby chciał RAŚ.
_________________ Biała i Żywiec to Małopolska pod śląską okupacją
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-12-2012, 20:50
Wg rozkładu na stronie KŚ na trasie przez Oświęcim można kupić bilet tylko na pociąg, na KKA nie
dddbb, zauważyłem już to. Nawet gdzieś o tym wspominałem. Na żaden autobus w e-KŚ nie da się kupić biletu.
sinobrody79, skoro pozostałe 15 województw może tworzyć własne spółki, to dlaczego to jedno nie może? W żadnym innym nie jest to separatyzm, tylko w tym jednym?
Co do Elfów - jaką jednostkę uznałbyś za reprezentatywną? Proporcjonalnie do całości taboru w KŚ najwięcej jest właśnie Elfów. Jak wspomniałeś - 9, do marca będzie ich łącznie 15.
Acatusy nie są własnością PR, tylko UMWM.
UMWM i MZPR nie mają żadnej oferty dla tego rejonu, to przecież jasne niestety
Co do Cieszyna - chodzi o trasę przez Goleszów? Tak gdzieś słyszałem, że trzeba coś na tej trasie zrobić, by mogły tam jechać pociągi. Jak na razie pewnie UMWŚ będzie się starał o przejęcie tej linii. W przeciwnym wypadku zostanie zlikwidowana (znajduje się na liście PLK do likwidacji). Poza tym władzom Cieszyna nie zależy zbytnio na pociągach
Co do taboru - nie jest tajemnicą, że dobrze utrzymany EN57 jest wygodniejszy niż Elf
@Jackii Wiesz, nie spotkałem jeszcze nikogo w Małopolsce, kto mówiłby, że Koleje Małop. to dobry krok do separowania się od Polski. Na Śląsku zaś parę takich osób spotkałem. Tak jak mowię, taka specyfika regionu.
Reprezentatywna jednostka dla KŚ? Nie wiem, ale te byczki z czeskim wagonem wyglądają dość archaicznie, nieprawdaż? To też są KŚ. A RAŚ widzi tylko jedną stronę. Ich zbójeckie prawo chwalić się KŚ. Ale my nie musimy ulegać propagandzie.
Na linii BB-Cieszyn jest potencjał i naprawdę nie każdy chce jechać busem. Przypomnę, że w czerwcu padł PKS w Cieszynie, a PKS BB wyciął wszystkie kursy na linii BB-Cieszyn. A więc KŚ mógłby tam wejść. Tymczasem woli wchodzić do Małopolski.
_________________ Biała i Żywiec to Małopolska pod śląską okupacją
sinobrody79, jak mówiłem - gdzieś słyszałem, że na tej linii coś trzeba zrobić, by mogły tam jeździć pociągi. Poza tym, o tym połączeniu mówił dzisiaj p. Matusiewicz, że jeśli będzie zapotrzebowanie ze strony samorządów, to województwo znajdzie środki na to połączenie. Tylko problem ejst z tym zapotrzebowaniem - jaki samorząd mógłby być tym zainteresowany?
Cieszyn nie będzie zainteresowany bo tamtejsze władze mają w du**e pociągi. Jedynym ratunkiem było by zainteresowanie gmin przez które przebiega linia, w przypadku połączeń do Cieszyna takie coś wypaliło . Co do stanu infrastruktury to na odcinku Cieszyn-Skoczów dobrze nie jest, więc raczej nic cięższego tam nie pojedzie, może SZT/EZT by wjechał ale wysokich prędkości bym się nie spodziewał, na odcinku ze Skoczowa do Bielska jest niewiele lepiej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum