Bałagan totalny, na trasie do Zbąszynka jest teraz trzech przewoźników. KW, PR i IC . Jak rozumiem docelowo PR i KW nie będą honorowały jednego biletu ?
Pociąg KW 77139 z Konina (14:41) do Poznania Głównego (16:11) wyjechał z Otocznej z opóźnieniem 174 minut (odj. planowy 15:17). Czy posiada ktoś może jakiekolwiek informacje, co było przyczyną tak dużego opóźnienia?
Bałagan totalny, na trasie do Zbąszynka jest teraz trzech przewoźników. KW, PR i IC . Jak rozumiem docelowo PR i KW nie będą honorowały jednego biletu ?
A coś bardziej konkretnego - oprócz biadolenia ?
Jasne. W moim przypadku wyjazd do pracy to Pociąg o 8.29 z Opalenicy ... Pociąg ten obsługują PR ... Powrót to albo TLK po 21 obsługiwany przez IC ( całe szczęście że się pojawił ) lub 22.49 obsługiwany przez KW. I weź tu kup Pan miesięczny
W ostateczności zdecyduje się na wyjazdy o 7.50 i Powroty tym po 21 ... Wtedy to będę poruszał się w obrębie połączeń TLK ... Ale są jeszcze inne dni kiedy to nie muszę gonić do pracy, wtedy z miesięcznym w kieszeni na pociągi TLK będę musiał gnać do kasy po bilecik KW.
Ode mnie ( Stacja Opalenica ) KW jadą do Poznania o 7.33 a potem dopiero o 9.46 ... Jeżeli ktoś rozpoczyna pracę, zajęcia itp. o 10 to o 7.33 jest mu za wcześnie pchać się do Poznania, a o 9.46 za późno
Oczywiście KW tak stoją frontem do pasażera że powrót za pośrednictwem ich usług z Poz w kierunku na Nowy Tomyśl nie jest możliwy między 19.30 a 22.50. Całe szczęście że pojawił się ten TLK
Obserwacje te czynię z mojego punktu widzenia i własnych potrzeb komunikacyjnych ...
Obserwacje te czynię z mojego punktu widzenia i własnych potrzeb komunikacyjnych ...
Nie jesteś jedynym pasażerem.
Yhm... Możesz się bardziej rozwinąć swoją myśl ? Bo to że nie jestem jedynym pasażerem zdążyłem zauważyć Zazwyczaj mam trudności ze znalezieniem wolnego miejsca w pociągu którym najczęściej się poruszam
Gratulacje dla osoby która decyduje o zestawieniu pociągu 67937 Wrocław (14:50 )- Poznań (18:09). W poprzednim rozkładzie zestawienie to 2 x EZT, a teraz to tylko 1 x EZT. W Lesznie około 50 osób zostało na peronie. I do Poznania praktycznie nikt się nie dosiadł, chyba że w ramach wymiany 1 za 1. Konduktor w ogóle nie pojawił się na składzie. Od Leszna do Poznania zwiększył opóźnienie z 8 do 30 minut z powodu tłoku.
No pewnie!
Już widzę jak ładnie poprzerzucali tabor.
Np. dzisiaj
77727 Leszno-Poznań 7.18 czyli dojazd na 8 - zestawienie ET-22 + B + 2 Bmnopux.
Na szczęście wszyscy się zmieścili, właściwie wcisnęli, frekwencja co najmniej 200%
Obserwacje te czynię z mojego punktu widzenia i własnych potrzeb komunikacyjnych ...
Nie jesteś jedynym pasażerem.
Yhm... Możesz się bardziej rozwinąć swoją myśl ? Bo to że nie jestem jedynym pasażerem zdążyłem zauważyć Zazwyczaj mam trudności ze znalezieniem wolnego miejsca w pociągu którym najczęściej się poruszam
Nie problemu, więc przeczytajmy jeszcze raz twoje zdanie:
_babol_ napisał/a:
Obserwacje te czynię z mojego punktu widzenia i własnych potrzeb komunikacyjnych ...
A co jeżeli ktoś jedzie na 8 - 9? Lepiej żeby obecny rozkład na tej trasie usunąć i Ty napiszesz swój rozkład - który będzie dostosowany do Twoich potrzeb aby jegomość nie musiał czekać w Poznaniu. Albo jeszcze lepiej, wywalmy wszystkie połączenia KW i zostawmy tylko te na kierunek zachodni - tam przerzucimy cały tabor wraz z szynobusami tak aby z Opalenicy pociągi jeździły częściej niż tramwaje linii wahadłowych (takt co 5 min.), no bo ważne aby Ci pasowało a nie innym.
xMICHCIOx, spokojnie, _babol_ wyraził tylko swoją opinię na temat tego, że rozkład akurat mu nie pasuje. Jakby mu pasowało, to komuś innemu nie i ten ktoś też by się tu wyżalił. To normalne;)
@ loony
W jakim sensie normalne?!
Dla mnie to jest nienormalne.
Z drugiej strony Regio 77734 Poznań (15.00) - Leszno w zestawieniu dzisiaj 163-030-0 (Agata) + Bh + 4 Bmnpoux
Frekwencja od Dębca około 100%
Taki skład o takiej godzinie jest normalny i dobrze że tak to wygląda.
xMICHCIOx, Nigdzie nie napisałem o tym że rozkład ma być dopasowany do moich potrzeb. Napisałem tylko podając siebie jako przykład że obecny rozkład jest mało elastyczny. Rozdrobnienie przewozów na mojej trasie na trzech już przewoźników, tak na prawdę negatywnie odbija się na pasażerach. Przykładami niech służą dyskusje i pytania ludzi kierowane w stronę konduktora. O co pytali ? Otóż o to co mają zrobić jak do Poznania najbardziej optymalne połączenie dla nich zapewnia pociąg REGIO ( Z mojej stacji startuje o 8.30 ) a pociąg powrotny to już skład KW. Jaka była odp. Kupić dwa miesięczne ... Problem w tym że kolej metropolitalna, nie ma zapewniać tylko dojazdu do pracy czy szkoły, prawda ? Ludzie nie tylko pracują, chcą też korzystać z dóbr ogólnych dostępnych w tym konkretnym przypadku w Poznaniu. Jeszcze do niedawna miałem kupiony bilet miesięczny na pociągi REGIO. Niemal na pamieć wiedziałem kiedy jadą moje składy. Wsiadałem do którego chciałem i wracałem jak chciałem. Wszystko oczywiście w ramach obowiązującego rozkładu. Ale wracając do kwestii ogólnej, Regio jadący o 8.30 ( z mojej stacji ) często jest tak zapchany że nie ma już gdzie usiąść. Ci wszyscy ludzie mają teraz kupować dwa miesięczne ? Na PR i KW ? Bo zapewne część wraca KW. A co w przypadku kiedy czasem trzeba dostać się wcześniej do miejsca docelowego a innym razem można jechać dużo później ? No właśnie ... oto ten brak elastyczności. Powiesz mi że problem dotyczy tylko mnie ? I ja, jaśnie Pan z zatłoczonego pociągu REGIO marudzę jak typowy malkontent że utraciłem swobodę na ... właściwie na rzecz czego ? Na możliwość śmigania Elfem ?
Odnośnie Luki między 19.30 a 22.51 ... Wczoraj miałem przyjemność śmigać Elfem właśnie o 22.51 . Zazwyczaj pociąg ten był solidnie obłożony ( EZT za czasów PR) . Wczoraj w zasadzie pojedyncze osoby nim jechały ... Myślę sobie. Co jest ? A no tak, pewnie część odetchnęła z ulgą i już przesiadła się na wprowadzony od 9.12 TLK o 21.35... To w moich oczach udowodniło że ludzie zwyczajnie potrzebowali, potrzebują rozsądnego połączenia w okolicach 21
Oczywiście sam zrezygnuję z usług PR i KW na rzecz IC. Bo to będzie teraz dla mnie najlepsze połączenie z POZ. A wystarczyło by przejąć 100 % połączeń przez KW od PR lub dogadanie się z PR w sprawie biletów, i dodanie jednego składu śmigającego w okolicach lub po 21, z Poznania do Zbąszynka ...
O tej uwalonej linii i połączeniach na niej jutro pewno poleci spory artykuł w Wiadomościach Wrzesińskich .Jak by nie było gazeta ma ponad 11 tysięcy nakładu.Właśnie teraz przekazuje na Facebooku info redaktorowi . Zwróciłem uwagę by zerkał tez na to forum . Dziś też napisałem pismo do Departamentu Transportu UMWW jak pan Kriger odpisze dam wam oraz dziennikarzom znać. ;-) Trzeba porobić trochę akcji i zamieszania i bronic kolejarzy i pasażerów w Wielkopolsce .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum