Jeszcze w 2009 roku jeździł REGIO "Karmazyn" z Kamienia Pomorskiego do Wrocławia (480 km) - przez Gryfino - Kostrzyn - Zieloną Górę, później został skrócony do relacji Szczecin Gł. - Wrocław Gł. również przez Nadodrzankę (356 km). Również w 2011 roku można było trafić na REGIO z Poznania Gł. do Kamienia Pomorskiego (292 km). Ciekawą rzeczą jest również pociąg relacji Zielona Góra - Choszczno, przez Nadodrzankę (274 km). Pociąg ten jednak nie był bezpośredni, ale tylko w rozkładzie, ze względu na to, że zmieniał w Szczecinie numer i miał postój w Szczecinie około 20 minut, jednak nadal był to ten sam skład, ta sama drużyna, a zapowiedź pociągu brzmiała z megafonów treścią: "Pociąg REGIO spółki Przewozy Regionalne z Zielonej Góry do Choszczna...".
_________________ Kolejowy licznik kilometrów 2013:
2012: 13415 km
Jeszcze w 2009 roku jeździł REGIO "Karmazyn" z Kamienia Pomorskiego do Wrocławia (480 km) - przez Gryfino - Kostrzyn - Zieloną Górę, później został skrócony do relacji Szczecin Gł. - Wrocław Gł. również przez Nadodrzankę (356 km). Również w 2011 roku można było trafić na REGIO z Poznania Gł. do Kamienia Pomorskiego (292 km). Ciekawą rzeczą jest również pociąg relacji Zielona Góra - Choszczno, przez Nadodrzankę (274 km). Pociąg ten jednak nie był bezpośredni, ale tylko w rozkładzie, ze względu na to, że zmieniał w Szczecinie numer i miał postój w Szczecinie około 20 minut, jednak nadal był to ten sam skład, ta sama drużyna, a zapowiedź pociągu brzmiała z megafonów treścią: "Pociąg REGIO spółki Przewozy Regionalne z Zielonej Góry do Choszczna...".
Poranny kurs z Kamienia do Szczecina Gł (88930/1), po 25 min. jedzie dalej (8722) do Zielonej Góry przez Nadodrzankę. Wg. rozkładu do dwa różne pociągi.
Co do Karmazyna do najpierw Kamienia Pom., potem do Świnoujścia a dopiero potem skrócono go do Szczecina.
Jednym z nielicznych REGIO na długiej relacji, który dość długo utrzymuje się w rozkładzie, jest "Kamieńczyk" (w relacji Poznań - Jelenia Góra 293 km, a w relacji z Gniezna miał nawet koło 360 km). W tym rozkładzie doszedł też jednokierunkowy pociąg "Szklarka" z Łodzi Kaliskiej do Jeleniej Góry.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
@EU07-469, "Szlarka" kursuje w pełnej relacji Łódź - Jelenia Góra - Łódź, a nie jako jednokierunkowy.
szymkalisz, "Szklarka" kursuje tylko w jednym kierunku, tak jak napisał EU07-469.
Z Jeleniej Góry do Łodzi kursuje pociąg Spółki "PKP Intercity", który jest w relacji Jelenia Góra - Warszawa Wsch.
szymkalisz,
Szklarska jedzie tylko po południu z Łodzi do Jeleniej Góry. Ja jakoś w rozkładzie nie widzę pociągu z Jeleniej do Łodzi. Jedzie, do Łodzi, ale z Kłodzka, jako "Sudety"
W którymś z ostatnich rozkładów było też Kołobrzeg-Kalisz.
Dawniej była osobówka Kędzierzyn-Kraków.
A w poprzednim rozkładzie podobała mi się relacja regio Wrocław-Inowrocław (potem wydłużyli go do Torunia)
szymkalisz,
Szklarska jedzie tylko po południu z Łodzi do Jeleniej Góry. Ja jakoś w rozkładzie nie widzę pociągu z Jeleniej do Łodzi. Jedzie, do Łodzi, ale z Kłodzka, jako "Sudety"
Z Łodzi do Jeleniej Góry, jeśli chodzi o REGIO to tylko w jedną stronę. TLK ŚNIEŻKA w obie.
Do Kłodzka, REGIO SUDETY kursują od PON do SOB, w nd z Wrocławia.
Do Łodzi REGIO SUDETY kursuje z Kłodzka w 5 i 7 , a w poz. do Ostrowa Wlkp.- w sumie skład jedzie z Międzylesia, ale z przesiadką w Kłdzku Głównym 15 minut.
To ciekawe, jaki w takim układzie ma obieg "Szklarka", bo do Łodzi jakoś musi wrócić. Wraca na raty? (w sensie Jelenia-Wrocław, Wrocław-Ostrów, Ostrów-Łódź Kal.)
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Dłuższą trasę ma REGIO Poznań - Świnoujście. Trasa ma długość 328 km. Dłuższą trasę ma także REGIO Kamieńczyk Poznań - Szklarska Poręba Górna. Później faktycznie może to być REGIO z Piły do Olsztyna. Następny będzie REGIO Wilczka Poznań - Międzylesie z długością trasy nieco poniżej 300 km.
Możecie podać numery tych pociągów? Szczególnie interesuje mnie Olsztyn - Piła.
Pamiętam też jeden "rodzynek" REGIO między Łodzią Kaliską a Częstochową o numerze 14335, trasę tą pokonywał około 50 minut szybciej niż reszta REGIO, jedynie 20 minut dłużej niż TLKi i ICki, postoje miał takie: Łódź Kaliska, Łódź Pabianicka, Łódź Chojny, Łódź Dąbrowa, Łódź Widzew, Gałkówek, Żakowice, Rokiciny, Baby, Piotrków Tryb., Radomsko, Częstochowa. Myślę, że takich pociągów powinno być więcej, takie przyspieszone kursy to przyszłość kolei regionalnych - dużo postojów na terenach gęsto zurbanizowanych, a pomiędzy jak najmniej. Przejazd takim pociągiem z przedmieść Łodzi do Częstochowy wychodził znacznie szybciej niż dojazd na Kaliską komunikacją i dalej ICkiem, i oczywiście znacznie szybciej i wygodniej od samochodu. Wie ktoś albo może sprawdzić czy był trasowany jako ROJ czy jako PWJ? Bo ja mam dostęp do SRJP tylko ICkowego... Może warto nagłośnić sprawę, może wtedy pojawi się więcej takich pociągów na różnych liniach?
Uważam, że dopóki nie pojawi się rozsądna oferta abonamentowa/sieciowa na "prestiżowe" pociągi, ludzie będą potrzebowali długich i w miarę szybkich REGIO. Miesięczna kolorowa karta to ogromny krok naprzód, ale to dalej za mało, ja osobiście jestem nieco poniżej kreski opłacalności tej karty. A wspomiany 14335? Miód malina. Oczywiście był honorowany REGIOkarnet, co dla mnie jako osoby nie posiadającej żadnych ulg ustawowych jest ofertą wprost genialną gdy służbowo dojeżdżam do jakiegoś miasta i wracam w ten sam dzień, są czasy kiedy miesięcznie zużywam nawet 5 takich karnetów. Szkoda że "zdjęli" ICkarnet, troszeczkę by doszlifowali tą ofertę (dwa warianty - na TLK i IC lub na TLK, IC, EIC i EIP) i mieliby wielu klientów więcej, w tym mnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum