Cała ta fundacja Wolsztyn Experience to ściema. Pomijając fakt że Anglicy wywieźli niemalże wszystkie pamiątki (lampy, części do zwrotnic, zegary itp.) do siebie. Prowadzenie parowozu przez Anglików czy Niemców to norma, później nie dziwota że parowozy są rozregulowane i regularnie rozwalane. Jeżdżąc jeszcze rok temu codziennie pociągiem, co co drugi dzień - anglik (to określenie stało sie już popularne wśród pasażeró narzekających na jazdę).
Do końca stycznia 2013 r. powstanie spółka „Parowozownia Wolsztyn”, która będzie prowadziła działalność wolsztyńskiej parowozowni. Ustalili to samorządowcy i kolejarze podczas roboczego spotkania.
Sprawa utworzenia Spółki Parowozownia Wolsztyn
2012-12-07 11:43:25
W dniu wczorajszym tj. 6 grudnia 2012 r. w Urzędzie Miejskim w Wolsztynie odbyło się spotkanie w sprawie utworzenia niskonakładowej Spółki „Parowozownia Wolsztyn”, której celem byłaby działalność turystyczno-rekreacyjna w oparciu o zabytkowy tabor kolejowy (lokomotywy parowe i wagony zabytkowe) oraz obsługę regularnych połączeń na linii Wolsztyn – Poznań – Wolsztyn z wykorzystaniem wolsztyńskich parowozów.
W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele trzech samorządów: wojewódzkiego, powiatowego i gminnego, przedstawiciele PKP „CARGO” z Poznania oraz przedstawiciel Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego. Spotkanie to odbyło się z inicjatywy Wicemarszałka Województwa Wielkopolskiego – Pana Wojciecha Jankowiaka, który jest wielkim zwolennikiem zachowania wolsztyńskiej Parowozowni w obecnej formie jako „żywego organizmu”.
Podczas ponad godzinnego spotkania ustalono, że wszystkie cztery strony (trzy samorządy i PKP „CARGO”) zrobią wszystko, aby utworzyć Spółkę z o.o., która zajęłaby się dalszym funkcjonowaniem wolsztyńskiej Parowozowni w niezmienionej formie. Wręcz ustalono, że są możliwości rozszerzenia tej działalności oraz pozyskania środków zewnętrznych z różnych programów. Według założeń kapitał założycielski spółki wynosiłby 1.000.000 PLN, z czego 49% udziałów miałoby PKP „CARGO” a 51% udziałów przypadłoby trzem samorządom. Każdy z nich wpłaciłby do spółki równą kwotę tj. 170.000 PLN.
Ustalono, że końcowe decyzje po konsultacjach w poszczególnych samorządach mają zapaść do końca stycznia przyszłego roku. Wszystko to jest szczegółowo opisane w tzw. „biznes planie” spółki, który otrzymaliśmy podczas spotkania.
Należy wyrazić radość z tej propozycji ratowania dziedzictwa kulturowego, jakim jest, nie tylko dla Wielkopolski, czynna Parowozownia w Wolsztynie wraz z towarzyszącą jej infrastrukturą.
Mamy nadzieję, że propozycja ta znajdzie uznanie w oczach wszystkich tych, którym powinno zależeć na dalszym funkcjonowaniu tego ważnego z punktu widzenia turystyki obiektu w naszym mieście i powiecie.
Burmistrz Wolsztyna Andrzej Rogozinski, Starosta Wolsztyński Ryszard Kurp
Wszystkie metody, które będą próbowały utrzymywać parowozownię i ją rozwijać, to dobre metody. Wolsztyn będzie naszą taką perełką kolejową nie tylko w Wielkopolscie, ale myślę że też w Polsce i Europie. Bardzo się cieszę, że przynajmniej ten sektor jest ratowany, a władze miasta potrafią coś z tym zrobić. Nie to, co w Gnieźnie np. gdzie od lat nie wiedzą, co zrobić z parowozownią, jedną z największych przecież w Europie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum