Wysłany: 28-12-2012, 14:10 Kiedy pożegnamy pociągi TLK?
Minister Transportu Sławomir Nowak nie chce dofinansowywać pociągów kategorii TLK uruchamianych przez spółkę PKP Intercity. W myśl tego od 1 stycznia 2014 roku planuje się zlikwidowanie części pociągów TLK a te które pozostaną przemianować na Expresy. Co za tym idzie najniższą kategorią pociągów będzie kategoria EX z obowiązkową rezerwacją miejsc. Analogicznie rzecz ujmując większość mniejszych miejscowości takich jak Suwałki, Jelenia Góra, Przemyśl czy Gorzów Wielkopolski może całkowicie utracić dalekobieżne połączenia kolejowe, a za podróż pociągiem będziemy płacić krocie. Podobno Ministrowi Transportu dopingują w tym projekcie zarówno przedstawiciele PKP Intercity jak i Minister Finansów Jacek Rostowski. Ministerstwo Finansów nie chce przekazywać środków na dofinansowanie kolei, a pieniędzmi które pozostaną zapchać coraz bardziej już rosnącą dziurę budżetową.PKP Intercity znowu dzięki temu "wspaniałemu" projektowi odbuduje pozycję finansową i markę kategorii EIC.
Wymienione powyżej informacje nie są jeszcze do końca potwierdzone, ale o tym problemie w środowisku kolejowym mówi się bardzo głośno. Oczywiście my jako organizacja nie pozostawimy tego typu informacji bez odpowiednich działań. Zamierzamy rozpowszechnić ten artykuł po całej Polsce docierając do dziesiątków tysięcy różnych portali informacyjnych, napisać interpelacje do wszystkich samorządowców działających na terenie całego kraju oraz powysyłać zapytania z interpelacjami do spółek kolejowych i wdrożyć w problem wszystkie Związki Zawodowe, tak aby Ministerstwo nie wytrzymało naporu społecznego. Następnie całość opieczętować i nakłonić do kolejowej akcji przedstawicieli Unii Europejskiej.
Apelujemy również do innych organizacji kolejowych działających na terenie całej Polski aby osobiście zainteresowały się tym tematem. O wynikach działań będziemy Państwa informować.
Hmm... jakby to skomentować. Pomysł godny dzisiejszych władz. Polski bus będzie oferować ceny 2-3 razy niższe niż obecnie a na krótszych trasach np Wrocław-Katowice to już będzie cenowa katastrofa Oni kopią sobie grób, zastanawiam się czy w pełni świadomie
Jakby tak się głębiej zastanowić.... PIC chce modernizować wagony, coś mi to podejrzane się wydawało bo na TLK wszystkiego moim zdaniem by nie puścili. Myślę że PIC przygotowuje się do tej "rewolucji" od dłuższego czasu, modernizuje lokomotywy i wagony żeby mieć tabor nadający się na EX, tak myślę że jakby skasowali ok połowę TLK a resztę by zamienili na EX to dobrych wagonów by może starczyło na EX i EIC... To co zostanie czyli starsze wagony i loki, trafi pewnie na złom bo PIC wie że jakby ogłosił przetarg to prędzej czy później tabor by trafił na IR i RE co by zabierało mu klientów...Więc moim zdaniem PIC zrobi to co PR z wagonami czyli sprzeda bez dokumentów na złom. Ale to tylko moje przemyślenia, w biznesie nic się nie dzieje bez przyczyny i ten cały nowy tabor prędzej czy później trafi tylko na EX i EIC.
Każde gówno śmierdzi więc i to również. Musimy zwarcie zacząć działać bo inaczej dojdzie do narodowej tragedii. O tej sprawie wiedzieliśmy już wcześniej, ale poinformowaliśmy wszystkich dopiero dzisiaj, żeby Ministrowi Nowakowi i całej tej biurwie z PICu życzyć "Szczęśliwego" Nowego Roku
Ludzie, przestańcie wierzyć każdej głupocie pisanej na jakiś gimbusiarskich stronach...
Rząd mamy fatalny, ale do wykonywania swoich funkcji publicznych jest zobligowany ustawami,dofinansowaniami (unijnymi chociażby), konwencjami, kartami praw, pewnie też jakimiś umowami międzynarodowymi, więc będzie je wykonywał bo musi.
Pociągi pospieszne nie znikną z naszych torów, a na pewno nie w 2014 roku.
Cześć dofinansowania walną na pociągi międzywojewódzkie od PR, resztę wezmą i przepadnie... Czy ty myślisz kolesie z wiejskiej w garniturkach nie znaleźli już sposobu? Na wielu trasach zniknęły pociągi międzywojewódzki, moim zdaniem skasowanie wszystkich TLK to dla nich pikuś.
Jakby zlikwidowali kategorię TLK to chyba byłaby to katastrofa dla połączeń dalekobieżnych. Polaków nie stać na EX i EIC.
Inna sprawa, że jest dużo TLK, które praktycznie wozi powietrze....
Czy ktoś zna dane, z której kategorii Intercity ma największe wpływy z biletów?
Czy to aby nie jest próba zwalenia "winy" za przewozy z rządu-nierządu na samorządy i PR ? Skoro mają polikwidować część TLK a część przechrzcić na EIC, to powstanie nam miejscami spora luka którą będą mogły teoretycznie wykorzystać PR i odpalać tam iR czy Re, do tych pociągów czcigodny minister by nie dopłacał, a ktoś z jajami w PR by tak ustalił rozkład i cennik że ludzie by jeździli jeszcze więcej niż teraz w brudnych i zapluskwionych TLK.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Coś może być na rzeczy, bo jak wiadomo rząd chce dotować połączenia ekspresowe realizowane składami Pendolino. W ten sposób PKP Intercity ma pozyskać fundusze na spłatę kredytu. A że budżet państwa świeci pustkami i na wszystko nie wystarczy to trzeba z czegoś zrezygnować...
Największe wpływy z biletów ma na pociągach TLK Warszawa - Łódź. Jest to jedyna rentowna linia w Polsce.
Leniwiec napisał/a:
Cześć dofinansowania walną na pociągi międzywojewódzkie od PR, resztę wezmą i przepadnie...
No zaraz zaraz, w "artykule" czytam, że
Ministerstwo Finansów nie chce przekazywać środków na dofinansowanie kolei, a pieniędzmi które pozostaną zapchać coraz bardziej już rosnącą dziurę budżetową.
Więc mówię o sytuacji, w której dotacji miałoby w ogóle nie być. Co jest niemożliwe.
Poza tym PKP IC nie zlikwiduje kategorii TLK, bo musiałoby oddać całe pieniądze jakie dostało z Unii na projekty taborowe.
No i na litość Boską - gdzie są jakieś podstawy do chrzanienia takich głupot o planach likwidacji TLK? Podajcie daty, nazwiska i konkretne zapowiedzi.
Coś może być na rzeczy, bo jak wiadomo rząd chce dotować połączenia ekspresowe realizowane składami Pendolino. W ten sposób PKP Intercity ma pozyskać fundusze na spłatę kredytu.
Nie ma takiej opcji po tym co spotkało Rząd w Hiszpanii za takie wspieranie tamtejszej kolei. Bruksela na pewno nie pozwoli na to, ale znając nasz rząd być może będą próbowali zrobić to tak, aby nie narazić się Parlamentowi Europejskiemu.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
mateuszpiszcz, w POlsce wszystko jest możliwe. Nawet to, że rząd Tuska zlikwiduje pociągi TLK i wmówi eurobiurokratom z Brukseli, że tzw. misję publiczną spełniają teraz pociągi kategorii Ex.
Gdyby Premier taki dar przekonywania wobec Komisji Europejskiej posiadał, to naprawdę moglibyśmy być z niego dumni
Jest to jednak niemożliwe, więc może darujmy sobie ten temat do momentu kiedy pojawią się KONKRETY, a nie rewelacje w stylu "kolega kolegi sąsiada naszego wujka który kiedyś widział posła na wycieczce do Warszawy słyszał że...".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum