W Polsce powinny być trzy kategorie pociągów: osobowe, pospieszne, ekspresowe. Nic dodać, nic ująć. Po jakiego grzyba te stwory typu: Regio, InterRegio, TLK, EIC!? Po co!?
Mnie tam to by nie zdziwilo zupelnie. Juz w grudniu 2008 bylo widac jak Intercity sie gubi z tymi TLK , jaki to dla nich problem i "krzywda" ze musza tym zarzadzac. Im sie marza dawne czasy czyli wozenie urzednikow na delegacji i biznesmenow a nie wozenie "szarego ludu"
już mi gnoje wycofali bezpośrednią "dzienną" TLK z moją trasą Poznań - Tarnów ( relacja Szczecin - Przemyśl) która zazwyczaj miała dość dużo pasażerów... -.-' więc co to dla nich....
Taaa już to widzę jak pasażerowie potulnie jak baranki będą płacić 2-3 razy drożej. Prędzej dojdzie do tego, że to samorządy będą opłacać połączenia międzywojewódzkie lub też [i to jest najbardziej prawdopodobne] Przewozy Regionalne przejmą z powrotem pośpiechy [czemu kibicuje ].
Plotki o likwidacji TLK krążą od paru miesięcy. Do administracji forum też taka informacja wcześniej dotarła. Nie puszczaliśmy jej w obieg, bo nasi "fani" okrzyknęliby nas oszołomami.
Czas pokaże co rząd i beton PKP knują. Ja w każdym bądź razie za TLK płakał nie będę, bo nie korzystam z usług PKP IC. Zresztą likwidacja TLK odbywa się konsekwentnie od 2009 roku. Dziś po dawnej siatce pociągów pospiesznych (w likwidację pośpiechów też nikt nie wierzył) i tak już niewiele zostało. Beton PKP IC po przejęciu tych pociągów od PR skutecznie, metodą salami, dobija te połączenia.
Na likwidacji TLK na pewno skorzystają Przewozy Regionalne, pod warunkiem, że rządowa sitwa z Tuskiem na czele pozwoli tej spółce żyć i konkurować z PKP IC. Obawiam się tylko, że na PR wydano już wyrok i ogłoszenie upadłości (na co pozwala nowelizacja ustawy) jest tylko kwestią czasu.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
A ja uważam że Rostowskiemu chodzi o to żeby ludzie jeździli samochodami i spalali paliwo bo jest z tego akcyza i łatamy budżet . I temat jak dla mnie bardzo prosty.
No i dodatkowo mandaty. Nie zapominaj, że przecierz jest odgórny plan ma być 1,5 miliarda przychodów z mandatów.
Natomiast jeżeli zlikwidują TLK, to albo przejmie dziurę w rynku PR albo będzie to wielki koniec. Bo zostaną osobowe na krótkie trasy a dalekie to nic. Bo cena Ex to nie cena dla zwyczajnie zarabiających ludzi tylko dla 5% managerów, lekarzy i podobnego elementu.
A ja nie chcę żeby likwidowali TLK, bo to byłoby głupie.
Są to dobre pociągi, tanie i najwięcj ludzi nimi jeździ. Ja jeżdżę TLK i mam przywiązanie do tych pociągów. Ciągle coś zmieniają, kombinują, tylko czy będzie to z korzyścia dla podróżnych?
A Ja sądzę, że PR i IR przetrwają. Los TLK guzik mnie interesuje, a brak dotacji oznacza szanse na równą konkurencję, ale niestety tej nie będzie. Rok 2014 wydaje mi się mało prawdopodobny. Wszystko zależy od tego czy linię ze stolicy do Gdańska, protezę koniecpolską w relacji do Wrocławia uda się ukończyć na czas. Przy powrocie do normalności przykładowo jadący 6 h do Gdańska Polski Bus nie ma żadnych szans z pociągiem. Jak sądzę PKP IC chce powrócić do dawnych świetlanych czasów, ale tutaj dużo zależy od remontów.
A PR, albo wycofają pociągi z CMK, z linii Warszawa- Poznań, albo zostaną zlikwidowane. W nagrodę za potulną postawę odłączą się od nich jeszcze z 3-4 duże i silne województwa, a w pozostałych będą nadal funkcjonować. To będzie nagroda za współpracę i pomoc tak jak ostatnio na Śląsku w przypadku połączeń stykowych. IR stanie się produktem dla Polski wschodniej, jeżdżąc tam gdzie PKP IC nie zechce uruchomić swoich TLK. W każdym razie powoli czas się żegnać z tanimi IR na kluczowych liniach.
Bo cena Ex to nie cena dla zwyczajnie zarabiających ludzi tylko dla 5% managerów, lekarzy i podobnego elementu.
Haha wiesz co śmieszny jesteś naprawdę! Widzę, że masz taką nienawiść do pociągów EC/EIC/Ex, że aż żal za przeproszeniem w dupie Ci ściska!
Nie jestem bogaty, ale podróżuje pociągami EIC/Ex wolę dopłacić dwa razy więcej i jechać godnymi warunkami niż tłuc się brudnym, starym z lat 80 jakimś interRegio...
Tyle ludzi Ci tu tłumaczy na temat EIC/Ex, a Ty nadal swoje! Nie jestem lekarzem, sędzią czy jakimś prezesem firmy by podróżować EIC/EX, jestem przeciętnym Polakiem takim jak Ty, ale nie oceniam ludzi po pociągach szczyt bezszczelności.
A ja wolę jechać jakimś tam interregio w postaci Regioekspresu Chemik, gdzie dzięki regiokarcie płące za podróż Górny Śląsk - Warszawa trochę ponad 30 zł, a nie 125 zł za jadacego chwilę wczesniej EIC Górnika, który w Zabrzu miał na pokładzie głównie powietrze. Po głupiej decyzji o likwidacji Last Minute, to na odcinku Wrocław-Katowice nikt nie jedzie poza ludźmi z Wrocławia i może Opola do Warszawy... IC samo się wykończy z taką polityką cenową. A takie ich nowe promocji w stylu kupisz tydzień wcześniej, a dostaniesz 10% zniżki po podwyżce ceny standardowej, to niech sobie wsadzą gdzieś. Gdyby IC zależało na pozyskaniu nowych podróżnych, to wprowadziliby ICkartę dającą co najmniej 30% zniżki na każdy przejazd, przynajmniej w TLK, a w ekspresach przynajmniej na dawnych trasach LM, choć ja dałbym na wszystko, bo to byłaby oferta z prawdziwego zdarzenia, którą można by konkurować z PB. Ale ciecie z IC nie chcą o tym pomyśleć - nie wierzę, że Maliniak i spółka są tacy głupi, by tego nie rozumieć - oni po prostu NIE CHCĄ wprowadzić prawdziwych promocji. Ale gębę wystawić do mediów i powiedzieć, że jest dobrze, gdy jest źle, to potrafi jeden z drugim...
TLK Zefir z Krakowa do Kołobrzegu wjeżdżając na stację Katowice miał na pokładzie kilka osób, bo kto obecnie jeździ z Krakowa do Wrocławia (nie mówię już o Katowicach) pociągiem TLK, który jest drogi (mimo Biletu Rewelacyjnego) i strasznie wolny - ponad 5 h, gdy busy robią tą trasę w 3,10 h - tutaj trzeba mega promocji, by mieć ludzi, ale jest dotacja, to pociąg może sobie jechać pusty, co Maliniaka i spółkę obchodzi pasażer - ano prawda jest taka, że nic!
Prawda jest taka, że gdyby nie PR i ich IR i RE, to nie dałoby się już po Polsce podróżować pociągiem w rozsądnych cenach, szczególnie decydując się na podróż z dnia na dzień, a nie 7 dni na przód...
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Bo cena Ex to nie cena dla zwyczajnie zarabiających ludzi tylko dla 5% managerów, lekarzy i podobnego elementu.
Haha wiesz co śmieszny jesteś naprawdę! Widzę, że masz taką nienawiść do pociągów EC/EIC/Ex, że aż żal za przeproszeniem w dupie Ci ściska!
Nie jestem bogaty, ale podróżuje pociągami EIC/Ex wolę dopłacić dwa razy więcej i jechać godnymi warunkami niż tłuc się brudnym, starym z lat 80 jakimś interRegio...
Tyle ludzi Ci tu tłumaczy na temat EIC/Ex, a Ty nadal swoje! Nie jestem lekarzem, sędzią czy jakimś prezesem firmy by podróżować EIC/EX, jestem przeciętnym Polakiem takim jak Ty, ale nie oceniam ludzi po pociągach szczyt bezszczelności.
A gdzie tutaj ową nienawiść do tych pociągów widzisz? Mi się wydaję, że snajper stwierdził po prostu fakt.
To ja Ci powiem, że jestem również przeciętnym Polakiem i wole jednak zapłacić mniej za podróż IR, który czasem jedzie szybciej od wypucowanych EIC/EX. Ale każdy ma prawdo do podróżowania czym chce:P
@plavyy - Chcesz to sobie płać 2 razy więcej. Natomiast szczytem bezczelności to jest zmuszać mnie do płacenia 2 razy więcej kiedy ja nie chcę tyle płacić i nie potrzebuję pachnących wagoników bo zielone 111A uważam za wystarczające. A likwidacja TLK oznacza że chcąc jechać koleją musiałbym płacić za Ex. A z IR też jest pewien problem, na przykład taki czy po likwidacji TLK, IR będzie miało połączenia NOCNE ?? Bo ja z takich często korzystam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum