Firma zasili trakcję kolejową w ramach modernizacji linii E 59, dzięki której pociągi kursujące między Wrocławiem, a Poznaniem będą mogły jeździć z prędkością około 160 km/h.
Spółka dostarczy 6 zespołów transformatorowo-prostownikowych dla trzech podstacji trakcyjnych: Oborniki Śląskie, Garbce i Wrocław Popowice. Zamówienie jest elementem modernizacji, która została zaplanowana w związku z postępującą degradacją infrastruktury kolejowej na linii E-59 i koniecznością wprowadzenia ograniczeń prędkości na niektórych odcinkach. Modernizacja obejmuje wymianę nie tylko zespołów prostownikowych, ale i rozdzielni, czy instalacji elektrycznych.
To kolejna umowa na zasilenie trakcji 3 kV, którą podpisała ABB. W minionym roku zespoły transformatorowo-prostownikowe, montowane w Zakładzie Energooelektroniki, Napędów SN i Urządzeń Trakcyjnych w Aleksandrowie Łódzkim, zasiliły m.in. trakcję kolejową łącznicy na Lotnisko Chopina w Warszawie.
- Prostowniki ABB, dedykowane dla trakcji prądu stałego, są nieustannie ulepszane, aby spełniać rosnące wymagania klientów i podążać za rozwojem technologii. Dla nas zespoły transformatorowo-prostownikowe dla trakcji 3 kV są kluczowym produktem, jeśli chodzi o krajowe kontrakty i inwestycje – mówi Włodzimierz Frykowski, dyrektor działu produktu prostowniki trakcyjne w Lokalnej Jednostce Biznesu Energoelektronika i Napędy SN.
Co do robót na E59 to informuję że na odcinku Oborniki Śląskie - Pęgów obydwa tory będą oddane do 8 czerwca, będzie można jechać dawne 120 km/h. Ale to i tak jeszcze nie w 100% ukończone bo SBL jeszcze dojdzie.
Jechałem w sobotę z Wrocławia do Poznania TLK "Przemysław". Rzeczywiście, dosłownie kawałek przed Obornikami jedzie się normalnie, ale od Obornik aż do Rawicza tragedia, momentami prędkość pociągu oscylowała w granicach 20-30 km/h. Dopiero od Rawicza do Leszna widać, że chyba coś jest zrobione bo 120 km/h to na pewno jechał. Od Rawicza do Kościana jeszcze jak Cie mogę, a za Kościanem do samego Poznania też się wlecze ten pociag, śrdnio 50-60 km/h. A jeszcze 10 lat temu ten odcinek pokonywało się w 90 minut pociągiem ekspresowym, pospieszny z 10 minut dłużej ze względu na postoje.
Jak udało nam się ustalić, jeszcze w tym roku mają się rozpocząć prace związane z modernizacją linii kolejowej na odcinku Czempiń - Poznań. W ramach inwestycji na ulicy Czechosłowackiej powstanie tunel pod przejazdem kolejowym.
Blisko miliard złotych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013 przeznaczono na inwestycję pod nazwą „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, odcinek Czempiń – Poznań”.
W ramach działań, które mają dostosować ponad 32-kilometrowy odcinek trasy kolejowej do prędkości 160 km/h zaplanowano kluczową inwestycję z punktu widzenia mieszkańców Dębca. W ciągu ulicy Czechosłowackiej powstanie tunel, który będzie przebiegał pod przejazdem kolejowym i ulicą 28 Czerwca 1956.
Początkowo zakładano, że prace rozpoczną się w połowie 2012. Obecnie mowa jest o grudniu. - Przygotowania do tej inwestycji idą pełną parą - mówi Maciej Dutkiewicz z Centrum Realizacji Inwestycji PLK. - Już podpisaliśmy kontrakt na modernizację urządzeń sterowania ruchem. Wykonawca czyni prace przygotowawcze do tego projektu - tłumaczy.
- Inwestycja jest prowadzona w trybie zaprojektuj i zbuduj, co trochę przedłuża procedurę. To na wykonawcy spoczywa bowiem obowiązek przygotowania całej dokumentacji projektowej. Gdy będzie gotowa, występujemy o pozwolenie na budowę i będzie można rozpocząć prace. Liczymy, że te związane z modernizacją torów ruszą w grudniu bieżącego roku, mają potrwać około 12 miesięcy. Ze wszystkimi pracami musimy zdążyć do końca 2014 roku - dodaje.
Zdaniem spółki Przewozy Regionalne, modernizacja jest niezbędna. Stan torów na trasie już teraz pozostawia wiele do życzenia, a kolejne lata bez remontu mogłyby tutaj doprowadzić do tragedii.
Przypomnijmy, że tunel w ciągu ulicy Czechosłowackiej powstanie we współpracy z Zarządem Dróg Miejskich, który zadba o doprowadzenie do niego tras dojazdowych.
Tylko w 2010 roku na skrzyżowaniu ulic Czechosłowackiej i 28 Czerwca 1956 roku doszło do sześciu poważnych wypadków. To jedno z najniebezpieczniejszych skrzyżowań na Dębcu. Tunel nie tylko zwiększy bezpieczeństwo w tym rejonie, ale też sprawi, że kierowcy nie będą musieli tracić czasu na stanie przed zamkniętym ze względu na przejeżdżający pociąg przejazdem kolejowym.
Korzeńsko - Rawicz (tor 1 i tor 2 ukończone)
Korzeńsko - Żmigród ( tor 2 ukończony, zamknięty z powodu prac sieciowych na stacji Żmigród, końca dobiegają też prace na stacji Garbce, tor 1 niezrobiony, prowadzony jest po nim ruch)
Żmigród - Skokowa (tor 1 i tor 2 ukończone)
Skokowa - Oborniki Śląskie ( tor 1 w większości ukończony, tor 2 zamknięty, aktualnie modernizowany)
Oborniki Śląskie - Pegów ( tor 1 i tor 2 ukończone, prowadzone są jeszcze prace przy kilku konstrukcjach odciążających, stąd ograniczenia prędkości)
Pęgów - Wrocław Osobowice ( tor 1 niezrobiony, prowadzony jest po nim ruch, tor 2 zamknięty, aktualnie modernizowany)
Wrocław Popowice - wymiana toru nr 34
Wrocław Mikołajów - wymiana toru nr 4, stacja częściowo rozkopana.
Miliony na nowe tory. Będzie remont na trasie Wrocław-Poznań
Blisko 60 km torów na trasie z Wrocławia do Poznania wyremontują Polskie Linie Kolejowe. Planują zmodernizować także kilka stacji. Cały rozpoczęty już projekt modernizacji infrastruktury kolejowej wart jest 1,5 mld zł.
21 grudnia 2012 roku została podpisana umowa o dofinansowanie w ramach działania 7.1 Rozwój transportu kolejowego dla inwestycji „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - Poznań, etap III, odcinek Czempiń - Poznań".
Projekt, którego beneficjentem jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. otrzyma ponad 472,4 mln zł wsparcia z UE. Dofinansowanie będzie przeznaczone na modernizację 32 km linii kolejowej i przełoży się na skrócenie czasu przejazdu pociągów, podniesienie standardu podróży i bezpieczeństwa pasażerów na odnowionym odcinku trasy Wrocław-Poznań.
Modernizacja warta blisko 953 mln zł będzie realizowana w latach 2012 - 2015. W ramach projektu zostanie wykonana naprawa nawierzchni torowej i podtorza. Ponadto przewidziano likwidację rozjazdów krzyżowych i dostosowanie szerokości międzytorzy do aktualnych wymogów. Na remontowanym odcinku Czempiń - Poznań prowadzone będą również prace na mostach, przejściach dla pieszych, wiaduktach kolejowych, wiaduktach drogowych oraz na peronach, wiatach peronowych, ekranach akustycznych i drogach dojazdowych.
Na trasie przewiduje się także zastosowanie rozwiązań sprzyjających środowisku takich jak: ekrany akustyczne czy maty antywibracyjne oraz przystosowanie urządzeń systemu odwodnienia linii kolejowej do migracji gadów, płazów i innych małych zwierząt.
Po zakończeniu modernizacji pociągi pasażerskie na trasie będą mogły rozwijać prędkość do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację linii kolejowej łączącej Czempiń z Poznaniem. Prace, które wkrótce się rozpoczną, są elementem modernizacji połączenia Poznań – Wrocław.
W ramach projektu przeprowadzona zostanie kompleksowa modernizacja nawierzchni torowej oraz sieci trakcyjnej. Modernizacji zostanie poddany odcinek torów, między Czempiniem a Poznaniem, liczący 32 km. Wykonanie zaplanowanych prac pozwoli na skrócenie czasu jazdy pociągów na całej trasie Poznań – Wrocław do około 1 godziny i 40 minut. Pociągi po zmodernizowanych odcinkach będą kursowały z prędkością 160 km/h.
Modernizacji poddane zostaną stacje w Czempiniu, Luboniu oraz Mosinie, a także przystanki osobowe Iłowiec, Drużyna Poznańska, Puszczykówko, Puszczykowo i Poznań Dębiec – zainstalowane zostanie oświetlenie, wiaty, ławki dla podróżnych oraz wybudowane zostaną nowe, wyższe perony o wysokości 76 cm.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pomyślały również o osobach niepełnosprawnych. Na peronach zamontowane zostaną specjalne pochylnie oraz windy, które w znacznym stopniu ułatwią korzystanie z komunikacji kolejowej także osobom starszym, czy rodzicom podróżującym z dziećmi w wózkach. Ponadto modernizacja trasy będzie korzystna dla środowiska naturalnego – zmniejszy się oddziaływanie ruchu kolejowego na otoczenie dzięki zastosowaniu ekranów akustycznych, budowie przejść dla zwierząt, urządzeń podczyszczających wody opadowe. Przebudowa linii kolejowej na tym odcinku będzie kosztowała ok. 940 milionów złotych.
Umowa na przebudowę podpisana zostanie w stolicy województwa wielkopolskiego pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a konsorcjum firm: FCC Construcción S.A., AZVI S.A., DECOMA Sp. z o.o.
Pełna nazwa projektu:
POIiŚ 7.1-5.1 „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap III, odcinek Czempiń – Poznań”. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
I bardzo dobrze. W poniedziałek jechałem do Leszna "Panoramą". Na odcinku Poznań-Czempiń prędkość na pewno nie przekraczała 50-60 km/h. Spokojny spacerek a nie pociąg najwyższej kategorii. Dopiero za Czempinem w miarę się rozpędził i do samego Leszna jechał naprawdę przyzwoicie.
Prace mają ruszyć od 14 kwietnia. Takie są plany. Ale firma ,która wygrała przetarg wydaje się niezbyt ogarnięta. Na co dzień budowała markety. Dosłownie zero pojęcia kolejowego. Żadna firma kolejowa wymieniająca nawierzchnie nie chce z nimi pracować. Są marne szanse na planowe rozpoczęcie prac. W najlepszym wypadku zobaczymy paru ludków z kluczami i maszyny z lat 70 tych.
Za przebudowę torów biegnących przez Wielkopolski Park Narodowy jego dyrektor chce... remontu ruin XIX-wiecznego zamku. Kolejarze drżą o unijną dotację, jeśli o sprawie dowie się Bruksela.
Remont 32 km torów między Poznaniem a Czempiniem ma ruszyć w połowie kwietnia. To część dużej modernizacji linii do Wrocławia. Dzięki niej za kilka lat mamy jeździć na Dolny Śląsk w 1 godz. 40 min.
Ale pojawił się problem. Część linii - między Luboniem a Mosiną - biegnie przez Wielkopolski Park Narodowy. Władze parku zaskarżyły do sądu tzw. decyzję lokalizacyjną dla inwestycji (wydawał ją wojewoda). Chodzi o zakazy w ustawie o ochronie przyrody.
- Wskazywaliśmy PKP i urzędnikom wojewody, że powinni wystąpić do ministra środowiska o uchylenie tych zakazów. Jednak oni uznali, że nie muszą tego robić. Chodzi nam tylko o przestrzeganie przepisów - wyjaśnia Adam Kaczmarek, dyrektor parku.
Jednak sprawa ma drugie dno. Za przebudowę linii kolejowej na terenie parku należy się tzw. kompensacja przyrodnicza. Na czym miałaby polegać? "Gazeta" dotarła do pisma, jakie dyrektor Kaczmarek wysłał do ministra środowiska. Zgłosił w nim dwie propozycje. Jedna to rewitalizacja sieci hydrologicznej. Druga to... remont XIX-wiecznego zameczku Klaudyny Potockiej, położonego na wyspie na Jeziorze Góreckim.
Na wzmiankę o zamku kolejarze złapali się za głowy. - To wyraźne nadużycie. Remont pałacyku? Co to za kompensacja przyrodnicza? Poza tym to bardzo kosztowna propozycja - irytuje się osoba związana z inwestycją.
Dyrektor Kaczmarek: - A kto powiedział, że kompensacja musi mieć związek z inwestycją? Z przepisów to nie wynika. Poza tym ten zameczek jest ruiną, nie zamierzamy go odnawiać. Chodzi tylko o zadaszenie i zamontowanie krat w oknach. Bo obecnie ludzie tam wchodzą i dewastują.
Kilka lat temu władze parku zrobiły kosztorys. Wyszło 260 tys. zł. Dyrektor przyznaje, że dotąd nie miał na to pieniędzy i uznał przebudowę torów za szansę, aby kasę wywalczyć. Dodaje, że niedaleko biegnie czerwony szlak turystyczny. Niebawem ma na nim powstać punkt widokowy właśnie na ruiny zamku. Czy kolejarze faktycznie wyłożą pieniądze na ich remont? O tym zdecyduje teraz minister środowiska.
Przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe będą mogli się odwołać od decyzji. Ale ponoć wolą nie zadzierać z władzami parku. - Dyrektor Kaczmarek może np. wstrzymać wycinkę drzew na odcinku biegnącym przez park. A bez tego nie można prowadzić robót - zwraca uwagę nasz informator. Choć dyrektor parku zapewnia, że nie będzie blokował wycinki drzew.
- Odwołanie WPN nie opóźni rozpoczęcia prac planowanego na 14 kwietnia - uspokaja Maciej Dutkiewicz z PKP PLK. Na razie kolejarze będą prowadzić prace na odcinkach położonych poza parkiem. Jednak nie są pewni, co będzie dalej. Boją się też, że o całym sporze dowie się Komisja Europejska (która kładzie duży nacisk na ekologię). I że wycofa dofinansowanie. Dla inwestycji na trasie Poznań - Czempiń byłaby to katastrofa. Bo jej łączny koszt to 940 mln zł, z czego aż połowa to unijna dotacja.
Sąd zacznie rozpatrywać skargę parku 23 kwietnia. Decyzję ogłosi zapewne dopiero za kilka miesięcy. Oprócz kompensacji przyrodniczej park dostanie też odszkodowanie za grunty (2,18 ha), które przejęła od niego kolej. Jeszcze nie wiadomo, ile wyniesie to odszkodowanie.
Rozpoczęła się modernizacja połączenia kolejowego Czempiń - Poznań. To część prowadzonych prac, które skrócą podróż między stolicą Wielkopolski a Wrocławiem. W 2015 r. pociągi na tej trasie będą kursować z prędkością 160 km/h.
Roboty modernizacyjne rozpoczęły się od demontażu sieci trakcyjnej i słupów na szlaku Czempiń – Mosina. Zamknięty został drugi tor na tym odcinku. W kwietniu rozpoczęto jego rozbiórkę oraz montaż ścianek szczelnych w sąsiedztwie obiektów inżynieryjnych. Zakończenie wszystkich prac budowlanych na torze drugim, na odcinku Czempiń – Mosina, zaplanowano na koniec sierpnia 2013 roku. Następnie ruszą roboty na pierwszym torze, które również potrwają około 3,5 miesiąca. Oznacza to, że prace na odcinku Czempiń – Mosina dobiegną końca w połowie grudnia tego roku.
Pod koniec maja ruszyły też kolejne roboty na odcinku Luboń – Poznań. Do 4 września 2013 potrwają prace na pierwszym torze, a kilka dni później rozpoczną się prace na drugim. W następnych etapach prac zamykane będą kolejne odcinki, w tym na stacjach: Czempiń, Mosina, Luboń oraz na szlaku Mosina – Luboń.
Modernizacja linii kolejowej Wrocław – Poznań na odcinku Czempiń – Poznań zakłada m.in. pełną przebudowę linii kolejowej o długości ponad 32 km, budowę ok. 65 km sieci trakcyjnej, przebudowę 17 przejazdów, budowę czterech dwupoziomowych skrzyżowań torów z drogami, budowę oraz modernizację obiektów inżynieryjnych (7 mostów, 7 wiaduktów, 1 ekodukt, 8 przejść dla pieszych pod torami, 14 przepustów) oraz modernizację trzech stacji: Mosina, Czempiń, Luboń, które dostosowane zostaną do osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dodatkowo wybudowanych zostanie 18 km ekranów akustycznych wraz z przejściami awaryjnymi oraz 7 przejść dla zwierząt.
W 2015 roku dzięki modernizacji odcinka Poznań – Czempiń oraz torów od granicy województwa dolnośląskiego do Wrocławia najszybsze pociągi pokonają trasę Poznań - Wrocław w ciągu 1 godziny i 40 minut. Całkowity koszt modernizacji to 940,16 milionów złotych, z czego 667,16 milionów złotych pochodzi ze środków Unii Europejskiej.
Prace na linii Poznań – Wrocław opóźnią się o kolejne pół roku
Co najmniej pół roku opóźnienia złapała modernizacja odcinka Rawicz – Czempiń na linii E59 Poznań – Wrocław. Prace po Astaldi ma dokończyć spółka ZRK DOM należąca do PKP PLK, ale wciąż na dobre nie ruszyła z robotą.
PLK podpisały umowę na modernizację linii Leszno-granica woj. dolnośląskiego
10 maja PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na kontynuowanie prac na odcinku Leszno – granica woj. dolnośląskiego. To zapewni sprawność przejazdu na trasie Poznań – Wrocław. Efektem inwestycji będzie skrócenie czasu podróży oraz zwiększenie komfortu obsługi podróżnych na stacjach i przystankach. Wzrośnie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym - informuje spółka.
Nowe perony na linii Poznań – Wrocław między Czempiniem a granicą województwa dolnośląskiego.
Podróżni korzystają już z kilkunastu nowych peronów między Czempiniem a granicą województwa dolnośląskiego na trasie Poznań – Wrocław. Do pociągu wygodniej można wsiąść m.in. w Kościanie, Starym Bojanowie i Rawiczu. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowują kolejne stacje i przystanki w ramach inwestycji współfinansowanej z instrumentu unijnego CEF „Łącząc Europę”. Modernizowane są tory i stacje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum