Samorządy chcą, aby transakcja odbyła się na zasadach nieodpłatnego przekazania.
No właśnie, to jest najważniejsze - dostać za darmochę. A ciąg dalszy będzie taki, jak w komentarzach na forum Rynku Kolejowego:
"W 2009 samorządy przejeły linię nr 419 Pyrzyce - Gryfino. Linię rozebrano, wybrano nawet tłuczeń. Miała być ścieżka rowerowa, został piaskowy wąwóz..."
"Ścieżka rowerowa? Odpowiedzcie sobie na jedno proste pytanie - skąd biedna gmina Borzytuchom weźmie kasę w swoim budżecie na budowę ścieżki rowerowej?
A może tamtejsi włodarze myślą, że gotowa ścieżka rowerowa jest schowana pod torami i wystarczy tylko je zdemontować i ścieżka gotowa?
Jeśli ktoś myśli, że w tym wszystkim chodzi o cokolwiek innego niż zgarnięcię kasy ze sprzedaży złomu, to jest niestety bardzo naiwny."
"Prosze bardzo, natychmiast podpisanie uchwały że ścieżka rowerowa powstaje zaraz po likwidacji torów z pieniędzy budżetowych wszystkich gmin, zastrzec że w razie oszustwa wszyscy burmistrzowie pod tym podpisani ida pod sąd i odpowiadają majątkiem swoim i rodziny. zobaczycie jak szybko im to ze łbów sie samo wybije. krótka piłka, na to nie trzeba geniuszów."
Wybrano wykonawcę dokumentacji projektowej rewitalizacji linii 212 na odcinku Lipusz-Bytów.
Otwarto oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla przedsięwzięcia rewitalizacji linii kolejowej nr 212 na odcinku stacji kolejowej nr 212.
Lokalne władze walczą o utrzymanie linii Bytów -Lipusz.
PMT Linie Kolejowe, spółka córka Pol Miedź Trans zrezygnowała z zarządzania odcinkiem torów między Bytowem a Lipuszem. Pociągi towarowe będą tędy jeździły tylko do końca roku. Bytowski ratusz prowadzi już rozmowy z innymi firmami, aby utrzymać przewozy do czasu planowej modernizacji trasy – donosi „Kurier Bytowski”.
Pomorze: Bliżej remontu linii kolejowej do Bytowa.
Ogłoszony został zwycięzca przetargu na przygotowanie dokumentacji rewitalizacji linii kolejowej z Lipusza do Bytowa. Inwestycja – licząc także same prace budowlane – powinna zakończyć się za 4 lata. Linia do Bytowa zawiera się w kolejnym etapie projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Władze Bytowa podpisały podpisały umowę na wykonanie opracowania studium wykonalności oraz dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę dla rewitalizacji linii kolejowej nr 212 na odcinku od stacji kolejowej Lipusz do stacji Bytów.
W Bytowie odbyło się pierwsze spotkanie konsultacyjne, związane z procedurą opracowywania studium wykonalności dla rewitalizacji linii kolejowej nr 212. Odbudowa odcinka od Lipusza do Bytowa ma być kolejnym etapem tworzenia spójnej sieci PKM - po wybudowaniu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i modernizacji linii Gdynia - Kościerzyna.
Modernizacja 25 kilometrów linii Bytów – Lipusz może być warta nawet 360 milionów.
Modernizacja prawie 25-kilometrowego odcinka linii kolejowej pomiędzy siedemnastotysięcznym powiatowym Bytowem na Pomorzu a Lipuszem może kosztować łącznie nawet 360 milionów złotych netto. Po linii poruszają się obecnie wyłącznie pociągi towarowe prywatnego operatora.
SKPL rezygnuje z utrzymania linii do Bytowa. Koniec szans na powrót pociągów?
Spółka SKPL wypowiedziała umowę na utrzymanie linii kolejowej 212 na odcinku od Lipusza do Bytowa. Czy oznacza to koniec planów o powrocie pociągów do stolicy powiatu bytowskiego? Władze miasta i województwa deklarują, że chcą włączyć Bytów w sieć kolejowego transportu zbiorowego. Ponadto ciągle trwają prace nad studium rewitalizacji dla odcinka Bytów-Kościerzyna zlecone przez województwo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum