Bystrzyca koło Lublina (sterowana z Lubartowa) oraz Wilkołaz i Lublin Zemborzyce (Ze stacji Niedrzwica)
Zdalnie sterowana jest cała linia helska (oprócz stacji Hel - cała reszta sterowana z Władysławowa). Na myśli miałem w pełni samoczynną mijankę (działającą na podstawie czujników torowych), jedynie kontrolowaną na obsadzonym posterunku ruchu (projekt Słupsk - Szczecinek, spartaczony i zaniedbany).
_________________ ... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
Kto używa pojęcia "mijanka z przystankiem osobowym". Nie spotkałem się jeszcze z czymś takim. Mijanka to stacja, jak pisał już niejeden użytkownik, a jeśli ma wybudowany peron to może służyć również pociągom pasażerskim.
Mijanka nie musi być stacją. Patrz, np. Zborowice w km 40,738 na linii D29-96 Tarnów-Leluchów.
Wskazany przykład to mijanka będąca stacją. Czemu miałaby nią nie być?
Zgodnie z definicją, z instrukcją dodatkowo na stacji "pociągi mogą rozpoczynać i kończyć jazdę, (...) jak również zmieniać skład lub kierunek jazdy". Stąd można wysnuć wniosek, iż różnica wynika, iż na stacji można wykonywać manewry, a na mijance jest to niemożliwe - brak urządzeń SRK tarcz i wskaźników oraz takiej możliwości w regulaminie.
Manewry można wykonywać zawsze - niekoniecznie na podstawie tarcz, czy sygnałów manewrowych.
Przykładem niech będą stacje Kuźnica (Hel) i Jastarnia, obie wyposażone dotąd w bocznice, a bez tarcz i sygnałów manewrowych. Bocznice te - w ramach rewitalizacji - są w tej chwili likwidowane z racji ich nieużywania.
_________________ ... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
Na mijance przeważnie znajduje się dyżurny dysponujący i nastawniczy. Jak na mijance zdefektuje pociąg czy zostanie skrócona relacja (np. zamknięcia szlaku) to manewry są normalną rzeczą. Do mijanek są również prowadzone pociągi techniczne czy jazdy próbne.
Zgodnie z przepisami obowiązującymi w Polsce, mijanka to stacja kolejowa, której układ torowy umożliwia jedynie krzyżowanie i wyprzedzanie pociągów.
Ale wszystko zależy od regulaminu techniczno-ruchowych stacji. W nim jest wszystko napisane czy na takiej stacji można wykonywać manewry i w jaki sposób czy nie wolno.
Załączam plan stacji mijankowej KOŹLICE na linii 289 Legnica - Rudna Gwizdanów
Kozlice_2010.gif
Plik ściągnięto 175 raz(y) 24.95 KB
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -25 164
Pamiętam czasy kiedy na mijance żadnemu mechanikowi nie przyszłoby do głowy żeby zamknąć pociąg - może również dlatego, że w definicji nie ma o tym wzmianki.... ?
[ Dodano: 14-12-2012, 21:56 ]
Znam Koźlice bardzo dobrze.... Pozdrawiam.
_________________ Wczoraj do ciebie nie należy. Jutro niepewne... Tylko dziś jest twoje.
W zasadzie to, czy dana stacja będzie zwykłą stacją czy też mijanką, zależy od uznaniowości. Po prostu tam, gdzie nie ma potrzeby rozpoczynania/kończenia biegu, manewrów itd. tworzy się mijankę, na której z definicji możliwe jest jedynie krzyżowanie i wyprzedzanie się pociągów.
Dokładnie tak. Po przeczytaniu całego tematu odniosłem wrażenie, że część z Was chciała by, aby definicja była w pełni domknięta, czyli jak na mijance z definicji nie kończy się biegu pociągu, czy nie robi manewrów tzn. że nie można tego zrobić. Można owszem, ale z założenia się tego nie robi, bo nie temu celowi służy mała (właściwie to mini) stacja jaką jest mijanka. Mijanki są budowane po to, aby pociągi mogły się krzyżować oraz wyprzedzać dlatego definicja w literaturze jest taka a nie inna. Zwróćcie uwagę na to, że po modernizacjach wiele małych stacji po likwidacji np. torów bocznych stało się de facto mijankami.
_________________ najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
Pomiędzy Czeremchą a Hajnówka istnieje mijanka Witowo. Peron p.o. Witowo znajduje się przed semaforem wjazdowym na mijankę. Wygląda to tak:
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Witowo
W tym przypadku mijanka nie jest przystankiem osobowym. W nomenklaturze PLK są to dwa odrębne punkty eksploatacyjne.
Białystok Fabryczny nie posiada czynnych nastawni, nie przyjmował pociągów pasażerskich (za wyjątkiem WOŚPowych) od lat, a tu jeszcze pociągi kończące i zaczynające bieg z drugiej strony na mijance.
Ja bym zadał inne pytanie. Czy stacja po zamknięciu nastawni czyli uniemożliwieniu się krzyżowania, wyprzedzania, ale z pewnymi czynnościami ruchowymi, manewrami, obsługą bocznic, ładowni to stacja czy np. bocznica szlakowa?
Ja bym zadał inne pytanie. Czy stacja po zamknięciu nastawni czyli uniemożliwieniu się krzyżowania, wyprzedzania, ale z pewnymi czynnościami ruchowymi, manewrami, obsługą bocznic, ładowni to stacja czy np. bocznica szlakowa?
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie, ale wydaje mi się, że mówisz o posterunku pomocniczym.
Ja bym zadał inne pytanie. Czy stacja po zamknięciu nastawni czyli uniemożliwieniu się krzyżowania, wyprzedzania, ale z pewnymi czynnościami ruchowymi, manewrami, obsługą bocznic, ładowni to stacja czy np. bocznica szlakowa?
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie, ale wydaje mi się, że mówisz o posterunku pomocniczym.
Doszukałem się w internetach, że wtedy jest to stacja handlowa.
Ja myślę, że sprawa jest bardzo prosta. Nie chodzi o to, że fizycznie na mijance można zawrócić skład, zakończyć bieg, czy wykonywać manewry. Nie chodzi też o to, że zgodnie z procedurami można te czynności wykonać bez użycia urządzeń SRK. Bo wtedy doszlibyśmy do paranoi - w końcu w sytuacjach wyjątkowych można zawrócić skład, czy przeprowadzić manewry (np. podjechanie i podpięcie lokomotywy do składu, którego napęd uległ uszkodzeniu) nawet na szlaku. Ale czy to oznacza, że szlak jest stacją? Myślę, że różnica między stacją a mijanką dotyczy raczej tego, do czego dany posterunek ruchu jest wykorzystywany w prowadzeniu normalnego ruchu pociągów. Logiczne jest, że jeśli posterunek jest używany jako stacja, to można się spodziewać, że urządzenia SRK będą przystosowane do pełnienia takiej funkcji, ale nie jest to chyba warunek konieczny.
Natomiast kompletnym nieporozumieniem wydaje mi się mieszanie pojęć posterunków prowadzenia ruchu i punktów wymiany pasażerów, czy towarów. Gdynia Postojowa, czy Warszawa Olszynka Grochowska, to zdaje się stacje w 100% jeżeli chodzi o definicję posterunku ruchu, ale zwykły pasażer nie ma pojęcia o ich istnieniu. Również ktoś przytoczył tutaj przykład przystanku osobowego w bezpośrednim sąsiedztwie mijanki czy posterunku odgałęźnego, które to PLK ewidencjonuje jako odrębne punkty eksploatacyjne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum