Wysłany: 29-01-2013, 16:21 Przetarg PKP IC na zakup 10 lokomotyw spalinowych
Intercity ogłosiło przetarg na 10 lokomotyw spalinowych
PKP Intercity rozpisało przetarg na dostawę nowych lokomotyw spalinowych do obsługi pociągów pasażerskich. Lokomotywy mają obsługiwać niezelektryfikowane odcinki linii kolejowych, w tym połączenia w Bieszczady, na Mazury, oraz na Hel.
W ramach przetargu zamówione zostaną również usługi przeszkolenia pracowników PKP IC oraz utrzymania lokomotyw aż do poziomu P4 (dawna naprawa rewizyjna). Wykonawcy będą musieli zorganizować zaplecze dla lokomotyw we własnym zakresie.
Cena nie jest jedynym kryterium przetargu. Stanowi 80% możliwych do uzyskania punktów. Pozostałe 20% oceny stanowi termin dostawy lokomotyw. W przetargu brak więc dodatkowych punktów za wartość techniczną ofert. Termin składania dokumentów przez wykonawców mija 20 marca.
PKP Intercity chce, by zakup 10 lokomotyw spalinowych dofinansowania Unia Europejska w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. – Bardzo silnie pracujemy nad projektem pozyskania lokomotyw liniowych spalinowych. Chcemy jeździć w Bieszczady, na Hel własnymi lokomotywami i musimy pozyskać 5-10 lokomotyw spalinowych – mówił przed rokiem "Rynkowi Kolejowemu" prezes PKP Intercity Janusz Malinowski.
W przetargu nie ma mowy o obsłudze linii helskiej, żeby z tego jakieś jaja nie wyszły jak wiadomo wszystkie lokomotywy nie są dopuszczone do jazdy tą linią. Mam nadzieję że w przypadku nowoczesnych lokomotyw nie będzie to problem.
Hel obsługiwany jest tylko w sezonie letnim, więc pewnie wzorem lat ubiegłych na ten czas będą loki ściągane z całej Polski, no chyba że np. finansowanie nie pozwoli na użytkowanie ich na innych trasach lub sam system utrzymania nie będzie tego umożliwiał - konieczność odstawienia ich w konkretne miejsce.
Do tego potrzebny jest dużo mocniejszy silnik. 8 pudeł to ok. 400kW, tymczasem zmodernizowana stonka ma ... 708kW. Do tego taki skład już ciut waży, a trzeba nadać mu odpowiednie przyspieszenie, utrzymać prędkość na podjazdach itp. PS. Nówki nie trafią na Hel.
1) Zmodernizowane stonki na manewrach - nie wiem czy się sprawdzą. Obecne, przynajmniej niektóre zmodernizowane stonki nie mają osobno sterowanego hamulca lokomotywy - jest system tramwajowy - do przodu jazda do tyły hamowanie hamulcem dodatkowym.
Efekt - problemy z dociskaniem.
2) Co do kwestii linii na Hel. Być może nie do końca wiadomo co będzie tam możliwe po modernizacji linii. Natomiast jazda na Hel bez napięcia na wagonach - cóż kible w większości próżniowe np na Jantarze to zabójstwo. O takim udogodnieniu jak klima nie wspomnę.
3) Gamma - chyba za mały zasięg. No chyba, że by zwiększyli zbiornik, tylko czy to nie wymaga nowej homologacji?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum