Na razie będzie jak jest.Zmiany będą po zakończeniu remontów linii 25 i 71,kiedy to Rzeszów zyska dobrą prędkośc szlakową do Skarżyska. Są również planowane połączenia Rzeszów-Łódz przez Skarżysko,Tomaszów Maz czy Rzeszów-Poznań również tą trasą.Infrastruktura 25 na tym odcinku wcale nie jest tragiczna.Są plany elektryfikacji.Nie taki diabeł czarny jak go malują.. Żeby to przyspieszyc trzeba lobbowac za przyspieszeniem rewitalizacji 25 (na odcinku Ostrowiec Św-Sandomierz ),ponieważ planowo linia ma zostac oddana do 2015-16.
Tutaj mozna zobaczyc co będzie sie dziac na torach w 2013 roku
W obliczu reaktywacji Ostrowiec-Sandomierz, może i tę trasę uda się wskrzesić. Wiadomo, że sam ruch regionalny nie zdoła przekonać do tego kroku ani PKP ani samorządów.
Świętokrzyskie: Będą reaktywacje połączeń do Opoczna i Sandomierza?
Władze województwa świętokrzyskiego nie wykluczają reaktywacji przewozów pasażerskich na trasach Skarżysko-Kamienna – Końskie – Opoczno oraz Ostrowiec Św. – Sandomierz. Niewiele jednak wskazuje, by miało to nastąpić w najbliższym czasie.
Naturalnie, aby uruchomienie tego połączenia miało sens – pociągi powinny kursować nie tyle do Sandomierza, co do położonych na terenie woj. podkarpackiego Stalowej Woli bądź Tarnobrzega.
(...) Obecnie jednak istnieje szansa, że w najbliższych latach nastąpi reaktywacja przewozów na całej trasie do Skarżyska. Jan Maćkowiak, członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego, mówił niedawno w rozmowie z „RK”, że władze tego województwa, wespół z władzami woj. łódzkiego, negocjują z MIR kwestię modernizacji linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko – Tomaszów. Zdaniem Maćkowiaka, linia powinna nie tylko zostać zmodernizowana, ale także zelektryfikowana. – Taka kompleksowa modernizacja bez wątpienia podniosłaby atrakcyjność tego połączenia, a jego obsługa na pewno byłaby tańsza niż w przypadku trakcji spalinowej. Jeśli PKP PLK zdecyduje się na to działanie, to otwiera się szansa na utworzenie bezpośrednich połączeń naszego województwa z Łodzi – mówił Jan Maćkowiak.
(...) Warto przypomnieć, że kilka miesięcy temu Jan Maćkowiak, członek Zarządu Woj. Świętokrzyskiego, deklarował na łamach „Rynku Kolejowego”, że władze tego województwa nie wykluczają reaktywacji w najbliższym czasie ruchu pasażerskiego na trasie ze Skarżyska-Kamiennej przez Końskie do Opoczna.
Łódzkie i Świętokrzyskie wspólnie za połączeniem kolejowym z Kielc do CPK.
Władze samorządów Łódzkiego i Świętokrzyskiego podpisały w Opocznie list intencyjny w sprawie współpracy i współdziałania w celu modernizacji i rozbudowy infrastruktury kolejowej łączącej województwa Łódzkie i Świętokrzyskie. Jak podkreślają, plany te mają związek z projektem stworzenia połączenia kolejowego z Kielc do Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Linia kolejowa nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Opoczno – Skarżysko - Kamienna pozostaje jedynym istotnym niezelektryfikowanym odcinkiem sieci kolejowej położonej w południowo-wschodniej części kraju. Województwa łódzkie i świętokrzyskie postanowiły nawiązać współpracę w zakresie starań o elektryfikację.
Świętokrzyskie chce powierzyć przewozy na 10 lat bez przetargu.
Województwo świętokrzyskie opublikowało wstępne ogłoszenie informacyjne o zamiarze podpisania dziesięcioletniej umowy na przewozy kolejowe. Ogłoszenie o zamiarze powierzenia przewozów bez przetargu ukazało się w biuletynie unijnym. Chodzi o "świadczenie usług publicznych w zakresie wykonywania wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich na terenie województwa świętokrzyskiego na okres 10 lat od 13 grudnia 2020 roku".
Jak czytamy, w przypadku podjęcia przez Organizatora decyzji o zwiększeniu sieci połączeń kolejowych, przedmiot zamówienia może zostać rozszerzony o wykonywanie pasażerskich przewozów kolejowych na linii Skarżysko-Kamienna – Końskie – granica województwa – Łódź.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum