Jest dokładnie tak jak mówisz - podatnicy zapłacą za nowy parking.
W naszym kraju jest tak - albo nic nowego dobrego nie ma, albo jak jest to niech podatnicy za to płacą, taka prawda. I to nie że Polacy płacą podatki do urzędów i z tego leci kasa, tylko od razu bezpośrednio za użytkowanie.
Po prostu nas nie stać na podstawowe rzeczy i takie sytuacje są tego dowodem.
Co do modernizacji linii 93 to stadium nie jest jeszcze gotowe , musi zostać opracowany nowy raport oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko , taka informacja pojawiła się na forum przełomu .
Dziś w przejściu podziemnym pod skrzyżowaniem Lublicz/Basztowa kupiłem bilet na trasę Kraków - Oświęcim - Połączenie w Dobrej Cenie. A bilet powrotny wg normalnej taryfy poprosiłem na trasę Oświęcim - Kraków Płaszów. Pani w kasie sprzedała mi na trasę przez Spytkowice...
Biletu nie zwróciłem. Specjalnie go zostawiłem.
Jednak to trochę dziwne, że ruch pasażerski na linii nr 94 został zawieszony, a systemie ta trasa jeszcze "wisi"...
Cena była taka sama, pewnie dlatego UM w Krakowie nie mógł obliczyć opłacalności tej linii.
Ja pamiętam że jak parę razy po 17 z Krakowa jechałem to jelonek był pełny.
no niestety to jest chore i będzie coraz gorzej, dla mnie tak dobre i dogodne połączenia Krakowa z Czechowicami-Dziedzicami było jakby furtka do podróżowania w stronę zachodnią. Kiedyś studiowałem w Krakowie i mając zajęcia na 8.30 wyjeżdżałem z Czechowic-Dz. o 6.20 i zdążyłem na zajęcia, później podróżowałem codziennie bo pracowałem w Krakowie więc pociąg miałem o 4.20 z Czecho i byłem w pracy na 7.00. Dużo osób jeździło i to nie "swoich" ale turystów czy podróżnych, którzy przesiadali się w Czechowicach - Dz. Dzisiaj, no cóż dla Krakowa też powinno to być priorytetowe połączenie, ba nawet mogliby co 3 godziny jeździć na trasie Kraków-Czechowice-Dz. razem z Kolejami Śląskimi, czyli się dublować, ale cóż najpierw wymyślili sobie Wieliczka-Oświęcim i mnóstwo pociagów na tej trasie .... niestety z małym zainteresowaniem podróżnych. Dublowali się z linia przez Spytkowice. Dziś nie ma Spytkowic a i połączenia Oświęcimia z Krakowem są bardzo zredukowane. Ale najbardziej mnie dziwi, że skoro chca jeździć w granicach swojego województwa to czemu nie zrobili relacji Wieliczka-Brzeszcze Jawiszowice. Dlaczego mieszkańcy Brzeszcz są przez Małopolskę ignorowani. Dlaczego pani Szydło (była burmistrz Brzeszcz) nie dba o swoich tylko PIS-uje w Warszawie. Więc widzicie, nawet Brzeszcze ich nie interesują tylko Brzeszcze mają ....Koleje Śląskie.... heh
45 mln zł kosztowała modernizacja ponad pięciokilometrowego odcinka linii kolejowej z Krakowa do Wieliczki. Po remoncie pociągi na tej trasie mogą jeździć z prędkością 70 kilometrów na godzinę. Powstał także nowy przystanek. Władze miasta i gminy sfinansowały budowę parkingu, w fazie rozruchu jest system park & ride.
Od jakiegoś czasu pociągi na linii Chrzanów/Trzebinia - Kraków kursują ze sporymi opóźnieniami. Pasażerowie nie kryją zdenerwowania. Na trasie kursu nie są prowadzone żadne remonty, ale pociągi i tak kursują z 10, a nawet 30 minutowym poślizgiem. Dlaczego tak się dzieje?
- Przyczyną jest fatalny stan infrastruktury kolejowej na tej trasie - tłumaczy Barbara Węgrzynek, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych. - Polskie Linie Kolejowe wprowadziły ograniczenia prędkości na tej trasie i jak na razie to jedyny sposób na zapewnienie bezpieczeństwa pasażerom - dodaje rzeczniczka i tłumaczy, że "linia chrzanowska" jest jedną z najgorszych w kraju. Jej stan pozwala na kursowanie pociągów z prędkością 20-30 km na godzinę.
,,A jednak! Zabytkowe tory przystanku Wieliczka Rynek pozostaną. Wprawdzie bez kozła oporowego i bez przejazdu w poprzek ul. Mickiewicza, ale uznano, że nie były zabytkowe. Podobno zagospodarowali je złomiarze. Wzdłuż torów montowane są już kanalizacyjne korytka ściekowe.
Nieco dalej rozpoczęła się budowa szerokiego deptaka łączącego Wieliczką A z Wieliczką B."
A ja mam pytanie czy w związku z tym że widziałem w Chrzanowie dużo nowych podkładów będzie coś robione na tej linii w celu poprawienia prędkości? dodam że 26 i 27 października była KKA między Chrzanowem a Chełmkiem Fabryka a w internecie zero info na ten temat - na stacji Libiąż widziałem plakat z tą informacją.
UTK: nieprawidłowości na linii Trzebinia – Zebrzydowice.
Ze względu na nieprawidłowości na linii nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice będącej w złym stanie technicznym, prezes Urzędu Transportu Kolejowego zobowiązał zarządcę – PKP PLK do wskazania i wprowadzania ograniczeń eksploatacyjnych, zapewniających bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.
Nieprawidłowości polegały między innymi na: eksploatacji podkładów drewnianych - zużytych biologicznie, przy uszkodzeniach ich powierzchni, pęknięciach, luźnych wkrętach przytwierdzeń, eksploatacji podsypki - zanieczyszczonej i zachwaszczonej, brakach śrub łubkowych, stopowych i wkrętów w złączach szynowych, dużej liczbie „wybuksowań” szyn oraz nieusunięciu przez zarządcę infrastruktury usterek zagrażające bezpieczeństwu ruchu kolejowego stwierdzonych podczas objazdu drezyną pomiarową.
Konsekwentne działania nadzorcze prezesa Urzędu Transportu Kolejowego mają na celu ciągłe podnoszenie jakości utrzymania infrastruktury kolejowej przez zarządcę infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe oraz przyczyniają się do ciągłego wzrostu standardów bezpieczeństwa ruchu kolejowego w Polsce.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum