Jeśli chodzi o Gamę to będzie potrzebne nowe świadectwo bo PKP IC zamawia lokomotywy wyłącznie spalinowe, zaś 111Ed to lok elektryczny z dodatkowym, małym agregatem spalinowym. Pesa teoretycznie ma w ofercie wersję spalinową o mocy 2200kW.
A czytałeś w ogóle poprzednie posty? Chodziło o obrzydzenie do polskich pojazdów, a Husarze są od niemieckiego Siemensa. To raz. Dwa - ów brak obrzydzenia do krajowych wyrobów widać w SIWZ np. w postaci łągodnego warunku doświadczenia.
Nie ucz ojca dzieci robić .. jeszcze umiem czytać .. chyba widać jak jest..jestem przekonany, że kupią jakiś szajs z zagranicy wydzadzą dużą kasę jak w przypadku husarzy z Aluminiowymi pługami, które po zetknięciu z ciałem stałym (lód, dzika zwierzyna) ulegną uszkodzeniu.. a potem będą kwiczeć, że przeglądy za drogie..
Lekkie sprostowanie:
Husarze nie są wcale złe.. to , że są czterosystemowe.. to ok.. ale największym minusem jest to, że są z aluminium..
1) Zmodernizowane stonki na manewrach - nie wiem czy się sprawdzą. Obecne, przynajmniej niektóre zmodernizowane stonki nie mają osobno sterowanego hamulca lokomotywy - jest system tramwajowy - do przodu jazda do tyły hamowanie hamulcem dodatkowym.
Efekt - problemy z dociskaniem.
Nie bój nie bój, maszyniści wymyślą jak to zrobić mimo wszelkich przeciwności ze strony sprzętu:).
hmm, biorąc pod uwagę "prawicową interpunkcję" kolegi danek88, zgaduję że chodzi o jakiś ciąg skojarzeń, że jak Tusk to Kaszuby, czyli Niemcy, a jak Niemcy to Siemens
hmm, biorąc pod uwagę "prawicową interpunkcję" kolegi danek88, zgaduję że chodzi o jakiś ciąg skojarzeń, że jak Tusk to Kaszuby, czyli Niemcy, a jak Niemcy to Siemens
Powiem krótko.. nie jestem , nie byłem i nie będe zwolennikiem Kaczki (Kaczyńskiego) ani Tuska (Kaczora) więc proszę.. odpuść sobie ten pościk , bo jest tak zabawny jak Twoje myślenie .. typowo Lemingowe
Że jakby napiszę coś nie tak to już od razu muszę być Anty ? Nie sądzę..
Wysłany: 02-02-2013, 11:52 Przetarg PKP IC na zakup 10 lokomotyw spalinowych
Moim marzeniem jest żeby polska przypominała Francję. A w jaki sposób to jest bardzo proste, BOMBARDIER by miał podpisano umowę z PKP IC na piętrusy i te piętrusy by przypominały Francuskie (AGV- A żi wi,) i żeby na głównych szlakach kolejowych te piętrusy wyciągały 200km/h. PESA tak samo tylko że Bydgoszcz by miała podpisaną umowę z kolejami (śląskimi, mazowieckimi, wielkopolskimi, dolnośląskimi) i z arrivo, przewozami regionalnymi żeby dostarczała Elfy (Franc. TGV-ti żi vi) które by rozwijały prędkość 150km/h na szlakach. A jeśli chodzi o szynobusy to by dostarczał by NEWAG które by rozwijały prędkość na szlakach 100km/h. Obecne składy by były zastępcze (w razie czego).
przecież wszystko w tym kierunku zmierza - samorządy kupują szynobusy i ezt, IC kupuje pendolino i "Pendolino II", czyli de facto ezt. Na składach za parę lat zostanie już naprawdę niewiele.
cieszę się że wyczułeś moją subtelną ironię, ale my nadal czekamy na wyjaśnienie o co chodzi z tą "władzą"
Wystarczy przyjrzeć sie jak to wygląda w perspektywie czasowej.. Picki kupują zagraniczny tabor.. Lokomotywy z zagranicy.. składy zespolone (Pendolino i prawdopodobnie Pendolino II) również spoza RP .. a nie można byłoby popracować nad jakimś planem umożliwiającym pozostawienie funduszy w Polsce? chodzi mi tutaj o projekt umożliwiający (przy współpracy z Polskimi firmami) stworzenie taboru zbudowanego w Polsce .. nie za granicą .. Spójrzcie ile nam brakowało a bylibyśmy potentatami w budowie lokomotyw.. o co mi dokładnie chodzi? a chociażby o tą rzecz, że pierwszą polską Lokomotywą na obecnych standardach była EU11(złożona w Polsce, wraz z Polskimi inżynierami) .. można powiedzieć , że matka wszystkich obecnie.. dlaczego nie polscy inżynierowie Pafawag/ADTranz nie poszli po rozum do głowy by opatentować produkt i móc rozprowadzać go po całym świecie?
i tu mnie boli fakt, że owa władza w IC nie patrzy na zasoby i fundusze firmy kupując drogi sprzęt, a przecież można byłoby sie dogadać z Polskimi firmami.. dać trochę kasy w zaprojektowaniu czegoś nowego i zrealizowaniu przedsięwzięcia.. ale cóż.. widać tak musi być, że łatwiej jest kupić z zagranicy.. niż pozwolić zbudować w Polsce..
Na koniec pozostaje mi jedynie życzyć IC dalszego rozwoju .. a co do nowych loków jakie mieliby kupić.. to wydaje mi sie(i tak jak napisałem wcześniej), że Bombardier miałby coś ciekawego do zaoferowania.. i tyle..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum