Fakt jest faktem, że jeśli kupujemy coś, co w całości jest produkowane za granica, to naszego PKB to w żaden sposób nie podnosi, za to drenuje nas z kasy. Także byłoby bardzo dobrze, gdyby PIC kupił tych 10 lokomotyw u krajowego producenta.
Z Husarzami trochę się pośpieszono, kupowano je w momencie, gdy polski przemysł nie był gotowy do produkcji takich lokomotyw. A można było poczekać, bo na razie i tak jedyny z nich pożytek jest taki, że nie trzeba zmieniać lokomotyw w BWE. To trochę mało, jak na ich cenę...
Picki kupują zagraniczny tabor.. Lokomotywy z zagranicy.. składy zespolone (Pendolino i prawdopodobnie Pendolino II) również spoza RP .. a nie można byłoby popracować nad jakimś planem umożliwiającym pozostawienie funduszy w Polsce? chodzi mi tutaj o projekt umożliwiający (przy współpracy z Polskimi firmami) stworzenie taboru zbudowanego w Polsce .. nie za granicą .. Spójrzcie ile nam brakowało a bylibyśmy potentatami w budowie lokomotyw.. o co mi dokładnie chodzi? a chociażby o tą rzecz, że pierwszą polską Lokomotywą na obecnych standardach była EU11(złożona w Polsce, wraz z Polskimi inżynierami) .. można powiedzieć , że matka wszystkich obecnie.. dlaczego nie polscy inżynierowie Pafawag/ADTranz nie poszli po rozum do głowy by opatentować produkt i móc rozprowadzać go po całym świecie? .
1. Jeszcze raz. Po czym wnosisz? Oprócz Pendolino PIC kupuje polskie wagony, a pozostałe przetargi są jeszcze w toku i krajowi producenci mają równie szanse jak zagraniczni.
2. EU11 to dzieło ADTranza i to on miał na to patent, nie Pafawag który zajmował się produkcją. Byśmy byli takimi potentatami jak teraz w motoryzacji.
3. Wciąż nie wytłumaczyłeś o co chodzi z tą władzą...
Picki kupują zagraniczny tabor.. Lokomotywy z zagranicy.. składy zespolone (Pendolino i prawdopodobnie Pendolino II) również spoza RP .. a nie można byłoby popracować nad jakimś planem umożliwiającym pozostawienie funduszy w Polsce? chodzi mi tutaj o projekt umożliwiający (przy współpracy z Polskimi firmami) stworzenie taboru zbudowanego w Polsce .. nie za granicą .. Spójrzcie ile nam brakowało a bylibyśmy potentatami w budowie lokomotyw.. o co mi dokładnie chodzi? a chociażby o tą rzecz, że pierwszą polską Lokomotywą na obecnych standardach była EU11(złożona w Polsce, wraz z Polskimi inżynierami) .. można powiedzieć , że matka wszystkich obecnie.. dlaczego nie polscy inżynierowie Pafawag/ADTranz nie poszli po rozum do głowy by opatentować produkt i móc rozprowadzać go po całym świecie? .
1. Jeszcze raz. Po czym wnosisz? Oprócz Pendolino PIC kupuje polskie wagony, a pozostałe przetargi są jeszcze w toku i krajowi producenci mają równie szanse jak zagraniczni.
2. EU11 to dzieło ADTranza i to on miał na to patent, nie Pafawag który zajmował się produkcją. Byśmy byli takimi potentatami jak teraz w motoryzacji.
3. Wciąż nie wytłumaczyłeś o co chodzi z tą władzą...
nieważne.. i tak człowieku nie zrozumiesz.. szukasz sensacji.. bez sensu moja wypowiedź..
Tu się zgadzam, tylko bym to rozszerzył - nie tylko ta ale i kilka poprzednich Twoich wiadomości jest bez sensu. Twierdzisz, że brzydzą się krajowych produktów, a jako argument awaryjność niemieckich Siemensów, jak się pytam skąd pewność, że loków nie dostarczy krajowa firma (jakiś zapis SIWZ czy cuś) to słyszę, że władza i nie zrozumiem...
PIC kupuje nowe lokomotywki a potem podwyższa ceny biletów, powinni zmodernizować SU45 tak jak ST45 tylko z przewodem zasilania. Pasaż
erowi bez różnicy czy nowa czy stara lokomotywa.
PKP IC hurtem odnawia tabor, zakup lokomotyw to tylko kropla w morzu. A SU45 są już tak zużyte, że nie nadają się do modernizacji (ostoja i wózki muszą być w dobrym stanie), a produkt finalny nie okazał się zbyt udany. Dla pasażera to mała różnica (choć pewnie by dostrzegł), ale dla przewoźnika to przepaść (tym bardziej, że w cenie jest kilkunastoletnie utrzymanie).
Sorry, ale skąd wiesz czy SU45 naprawdę się już do niczego nie nadają? Cargule postanowili je modernizować i jest to na pewno tańsze, niż zakup nowych a przy tym daje na pewno zarobić naszemu przemysłowi.
Cargule mają ich więcej i mniej zużyte więc są w stanie coś wybrać. A modernizacja w ich przypadku wynika ze strategii uwzględniającej nadmiar taboru. I średnio na tym wychodzą, poza SM42 -> 6Dg (które idealne nie są), ET22-2000 czy ST45 napsuły trochę krwi. PIC nie chce się w to bawić, biorąc pod uwagę dotację z UE i utrzymanie (z gwarancją niezawodności) w cenie, wg mnie postępuje słusznie.
Tylko, że 10 sztuk to trochę mało. Jeśli tylko te lokomotywy będą obsługiwać połączenia spalinowe PKP Intercity, to znaczy, że praktycznie ich nie będzie...
Czy może ktoś wie czy nowa lokomotywa spalinowa Newagu i GE to poprostu Grifin Diesel czy tez inny produkt?
Z góry dzieki za info.
BTW uważam że jaknajbardziej powinien wygrać produkt polski-chętnie widzał bym właśnie Grifina Diesla -mała waga jak na diesla napewno wpłnie dobrze na ekonomiczność i wpływ na torowiska na liniach niezelektryfikowanych...szkoda że zanim powstanie i zostanie dopuszczony do użytku to pewnie ICC bedzie już miało coś innego...
Jeśli nic się nie zmieni 20 marca otworzą oferty. Ich analiza i wybór najkorzystniejszej potrwa dobry miesiąc, jak nie więcej. W maju na 90% będziemy znali zwycięzcę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum