Leniwiec można po terenie byłej huty Szopienice poprowadzić, lub bocznicą fabryk.
Można też po prostu przerobić układ torowy w jakiś sposób. Miejsca tam jest sporo bo tam głównie padnięte zakłady są.
Co do projektu nr 10 to koledzy, źle widzicie. Nie wiem co do tego mają Tychy. To jest połączenie Katowice - Gliwice inną trasą - południową. Zejście ze średnicy istniejącą linią między Kat. Załęże i Chorzowem Batory i dalej przez Kochłowice - Wirek - Makoszowy - Sośnicę do Gliwic. W tym studium dla województwa śląskiego to była najważniejsza linia rozwojowa. Takt co pół godziny dwuczłonowymi ezetami.
Tychy - Jaśkowice - upieramy się, że to ważny projekt. Pozwala połączyć Tychy z Rybnikiem i wszystkim co za Rybnikiem (a po realizacji linii przez Żory do Jastrzębia także z nimi), krótszą i szybszą drogą niż przez Katowice. Też było to w tym studium założone.
Rybnik - Pszczyna jest na liście rezerwowej, bo jest także na liście rezerwowej POiIŚ do 2015 roku. Jak zostanie zrealizowane tu to ma wypaść z RPO, jeśli nie, to powinno zostać zrobione z RPO.
Jastrzębie - Żory - Orzesze to jeden projekt i na liście rezerwowej. Inne potraktowanie na mapce odcinka za Żorami to nasza pomyłka i zostanie poprawiona.
Linię przez Jastrzębie podzieliliśmy na 2 zadania, bo realizacja każdego z nich osobno jest możliwa i daje połączenie z siecią kolejowa (jednego bardziej z Rybnikiem, drugiego bardziej z Katowicami), gdyby zabrakło środków na wszystko, to realizacja tylko jednej strony tez ma sens.
Katowice - Siemianowice (- ewentualnie do Bytomia) i Zebrzydowice - Jastrzębie jeszcze przeanalizujemy, tym bardziej że o Siemianowicach kiedyś myśleliśmy.
Ale teraz najważniejsze, żeby jak najwięcej osób wypowiedziało się w konsultacjach za środkami na linie kolejowe. Termin do piątku.
Szanowny KR jako rodowity tyszanin mogę ci powiedzieć, że jestem niemal 100% pewny, że połączenie Tychy Orzesze Jaśkowice będzie wozić powietrze otóż dlaczego:
1. Gdy istniało woziło samych kolejarzy, a mieszkańcy nazywali je muchowozem.
2. Nie pokrywa się z kierunkami ciągów pasażerskich:
-Tychy-Lędziny, Tychy-Katowice, Tychy-Bieruń-Oświęcim, Tychy-Mikołów, Tychy-Paniówki-Przyszowice-Gliwice.
3. Dogodne przesiadki możemy zapewnić na Rybnik na stacji Katowice Piotrowice, na Jastrzębie na stacji Zebrzydowice.
4. Tychy potrzebują połączeń z Oświęcimiem, i Mysłowicami i na tę chwilę to powinien być priorytet.
5. Powinno się także uruchomić pociągi do Gliwic albo przez Ligotę i potem łącznikiem do tego nr 10 co zaznaczyłeś i do Gliwic, albo przez Orzesze i Ornantowice co wydaje się naturalniejsze gdyż pokrywa się z trasą autobusu, jednak tu potrzebne są duże inwestycje takie jak budowa łącznicy w Orzeszu z linią na Gliwice i odbudowa odcinka przez Ornantowice do Gliwic.
Mam wątpliwości co do puszczenia pociągów przez Kochłowice - Wirek - Makoszowy - Sośnicę do Gliwic, oby to się nie odbyło kosztem standardowej linii do Gliwic przez Świętochłowice i Zabrze, tam w szczycie teraz pociągi jeżdżą nawet co 15 min.
Tychy-Jaśkowice to przecież ciąg dla relacji Katowice-Rybnik gdyż trasa ograniczona do tych dwóch pierwszych miejscowości rzeczywiście nie ma większego sensu.
http://img22.imageshack.us/img22/9199/rposlask132schemat.png
Zauważyłem że ZM zmieniło mapkę projektów kluczowych. Dziękuję za poprawienie linii z Jastrzebia do Katowic i zaznaczenia jej jako jeden projekt, oraz dopisania Jastrzebie Zebrzydowice i Katowice Ligota Ruda Kochłowice dzięki czemu tyszanie mogliby uzyskać połączenia do Gliwic, ale dlaczego jest ten odciek nr 16? Właściwie czemu on ma służyć?
[ Dodano: 09-02-2013, 17:39 ]
Dziwi mnie to że nawet na szlaku Gliwice-Katowice Ligota proponują do wpisania łącznik Ruda Kochłowice-Chorzów Batory... Szkoda że nikogo nie interesuje szlak Gierałtowice-Orzesze.
Ten łącznik wg nich jest po to by póścić pociągi Katowice Gliwice trasą alternatywną by odciążyć dzielnice obrzeżne. Może i trochę racji w tym mają, ale ta 16 to już totalny absurd. Ja sam stworzyłem projekt alternatywny, który nie zawiera odcinka nr 10 i 16 oraz jest spójny z obecną siatką połączeń.
Link: http://img255.imageshack.us/img255/7348/projektoz.jpg
[ Dodano: 09-02-2013, 21:24 ]
sorry za błąd ortograficzny puścić miało być, ale już edytować nie mogę niestety.
Podział unijnych środków na infrastrukturę w stosunku: 18 proc. na kolej i 82 proc. na drogi zamiast 40:60 jest nieakceptowalny – podkreśla Centrum Zrównoważonego Transportu w swoich uwagach do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-20.
W związku z tym CZK postuluje, aby w części RPO poświęconej transportowi kwotę 92,9 mln euro zwiększyć do 201,5 mln euro. Eksperci wskazują, że infrastruktura kolejowa jest obecnie „w stanie agonalnym” – z uwagi na „śmierć techniczną” zlikwidowano już przewozy pasażerskie na wielu liniach (np. w relacjach Gliwice – Rybnik, Bielsko Biała – Cieszyn, Żywiec – Sucha Beskidzka, Tychy – Oświęcim, Wodzisław – Jastrzębie Zdrój, Jastrzębie Zdrój – Żory – Orzesze, czy ostatnio Wodzisław – Chałupki) i aktualnie grozi to kolejnym liniom (np. do Wisły, do Sławkowa, Zebrzydowice – Cieszyn, Mysłowice – Oświęcim).
Ślązacy walczyć, cisnąć -ja z Małopolski więc nie mogę Wam pomóc bo sam mam gwiazdy logiki w urzędach w moim województwie, ale nie popuszczać cisnąć władze a jak nie to pokazać palec przy wyborach!
[ Dodano: 22-09-2016, 20:26 ]
Nie wiem czy pod dobrym tematem ale trwa w najlepsze remont linii Oświęcim-Mysłowice
Zaraz za stacją Bieruń Nowy w stronę Chełma Śląskiego jeden tor wyłączony pełno wagonów z tłuczniem, nowe perony w Chełmie, nowe rozjazdy w kilku miejscach i nowy most za Chełmem, wygląda to nieźle...
Wie ktoś może jaka tam ma być prędkość po remoncie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum