Nie przesadzajcie są kursy REGIO Kraków - Katowice, które jadą 2h30m, to jeszcze Tarnów jest szybszy, do tego na Tarnów przynajmniej coś przy lini robią
W związku z modernizacją trasy Warszawa - Centralna Magistrala Kolejowa – Kraków na łączniku między Psarami a Kozłowem i czasową przerwą w ruchu, wszystkie pociągi do/z Krakowa i Zakopanego będą kursować objazdami.
Zmiany będą obowiązywać od godz. 22.00 w piątek 15 lutego do godz. 14.00 w niedzielę 17 lutego.
Czasy przejazdów pociągów ulegną wydłużeniu o około godzinę. 13 pociągów odjedzie wcześniej, a 9 później. W niedzielę ekspresy „Helena Modrzejewska” oraz „Tatry” zostaną całkowicie zawieszone. Apelujemy do pasażerów o zapoznanie się z aktualnym rozkładem jazdy.
Informacje na temat zmian w kursowaniu pociągów PKP Intercity S.A. są dostępne na stronie www.intercity.pl – w części Aktualności oraz w zakładce „Niezbędnik podróżnika”, a także pod numerem infolinii 19 757. O korektach przypominamy także w ulotkach dostępnych na dworcach, na monitorach przy kasach, poprzez komunikaty podawane w pociągach oraz na Facebooku przewoźnika.
Poniżej zamieszczamy szczegółowy wykaz zmian:
Pociągi kursujące drogą okrężną przez Zawiercie, Jaworzno Szczakową:
EIC 1304/5 „Sawa” rel. Warszawa Wschodnia – Kraków Główny Osobowy
w dniu 16 II;
EIC 3104/5 Kraków Główny Osobowy – Warszawa Wschodnia 16.II, 17.II;
Ex 1312/3 Warszawa Wschodnia – Zakopane 16.II;
Ex 13416/7 Warszawa Wschodnia – Zakopane 16.II;
Ex 31418/9 Kraków Główny Osobowy – Warszawa Wschodnia 16.II;
TLK 53510/1 „Tetmajer” Gdynia Główna – Zakopane w dniu 15 II.
Pociągi kursujące drogą okrężną przez Zawiercie, Jaworzno Szczakową z pominięciem postojów na stacji Miechów:
TLK 13100/1 „Smok Wawelski” rel. Warszawa Wsch. – Kraków Główny w dniach
16-17 II;
TLK 13104/5 „Janusz Korczak” rel. Białystok – Kraków Płaszów w dniu 17 II;
TLK 13110/1 „Reymont” rel. Łódź Kaliska – Kraków Główny w dniu 16 II;
TLK 13504/5 „Janusz Korczak” rel. Białystok – Zakopane 16.II;
TLK 31100/1 „Smok Wawelski” rel. Kraków Główny – Warszawa Wschodnia
w dniu 16 II;
TLK 31104/5 „Janusz Korczak” rel. Kraków Płaszów – Białystok w dniu 16 II;
TLK 31504/5 „Janusz Korczak” rel. Zakopane – Białystok w dniu 17 II;
TLK 35100/1 „Warmia” rel. Kraków Płaszów – Olsztyn Główny w dniu 16 II;
TLK 35106/7 „Norwid” rel. Kraków Główny – Gdynia Główna w dniu 16 II;
TLK 35500/1 „Warmia” rel. Zakopane – Olsztyn Główny w dniu 17 II;
TLK 35506/7 „Regle” Zakopane/Krynica – Gdynia Główna w dniach 12-16 II;
TLK 37104/5 „Cegielski” rel. Kraków Główny – Poznań Główny w dniu 16 II;
TLK 38106/7 „Sukiennice” rel. Kraków Płaszów – Szczecin Główny w dniach 16-17 II;
TLK 38108/9 „Pobrzeże” rel. Kraków Główny – Kołobrzeg w dniach 16-17 II;
TLK 53106/7 „Norwid” rel. Gdynia Główna – Kraków Główny w dniu 16 II;
TLK 53500/1 „Warmia” rel. Olsztyn Główny – Zakopane w dniu 16 II;
TLK 53506/7 „Regle” rel. Gdynia Główna – Zakopane/Krynica w dniach 12-16 II;
TLK 73104/5 „Cegielski” Poznań Główny – Kraków Główny w dniach 16-17 II;
TLK 83107/6 „Sukiennice” rel. Szczecin Główny – Kraków Płaszów w dniu 16 II;
TLK 83108/9 „Pobrzeże” rel. Kołobrzeg – Kraków Główny dniach 15-16 II.
Pociągi kursujące drogą okrężną przez Zawiercie, Jaworzno Szczakową z pominięciem postojów na stacjach Koniecpol i Miechów:
TLK 83111/0 „Barnim” rel. Szczecin Główny – Kraków Płaszów w dniu 16 II;
TLK 35102/3 „Stoczniowiec” rel. Kraków Płaszów – Gdynia Główna w dniach 16-17 II;
TLK 35202/3 „Monciak-Krupówki” rel. Zakopane – Gdynia Główna w dniach 15-16 II;
TLK 38110/1 „Barnim” rel. Kraków Płaszów – Szczecin Główny w dniach 16-17 II;
TLK 53102/3 „Stoczniowiec” rel. Gdynia Główna – Kraków Płaszów w dniu 16 II;
TLK 53202/3 „Monciak-Krupówki” rel. Gdynia Główna Osobowa – Zakopane w dniach 15-16 II;
Zawieszone pociągi na całej trasie przejazdu:
Ex 3112/3 „Tatry” rel.: Zakopane - Warszawa Wschodnia w dniu 16 II;
Ex 1314/5 „Helena Modrzejewska” rel.: Warszawa Wschodnia - Kraków Główny
w dniu 16 II.
Pociągi kursujące w skróconej relacji drogą okrężną przez Zawiercie, Jaworzno Szczakową:
Ex 1312/3 „Tatry” rel.: Warszawa Wsch. – Zakopane w dniu 17 II, kursuje
w rel.: Warszawa Wsch. – Kraków Główny.
Byłem przez kilka dni na urlopie w Małopolsce, i przez tydzień czasu jechałem łącznie 10 razy pociągiem na trasie Kraków - Tarnów. Na własnej skórze miałem okazję przekonać się, że wprowadzenie ograniczenia relacji na wschodnim odcinku E-30 maksymalnie do Krakowa, argumentowane przez PLK to... bubel. Żaden, podkreślam żaden z pociągów którymi jeździłem nie przyjechał do Tarnowa bądź do Krakowa planowo. Opóźnienia oscylowały w granicach 20 do 80 minut. Żeby one jeszcze były generowane na starcie w Krakowie w związku z oczekiwaniem na skomunikowanie z kraju, to bym się specjalnie nie dziwił. No ale jadąc TLK od Krakowa podróż wyglądała tak: z Krakowa wyjazd planowy, ale już w Kłaju 20 minut gratis postoju, bo mijanka z REGIO. Dotoczyliśmy się do Bochni, tam kolejne 30 minut, bo czekamy na TLK z przeciwnej strony. I na dokładkę 15 minut postoju pod semaforem w Biadolinach, bo leciała kolejna osobówka. I tak wygląda jazda w każdą stronę. Ja nie wiem, czy PLK skoro już wprowadza takie durne ograniczenie, układa w ogóle rozkład zamknięciowy? Bo przecież to jest patologia, żeby dzień w dzień sypał się cały rozkład na zamkniętym odcinku.
_________________
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-02-2013, 18:14
Widze co sie dzieje i tak oceniam, że tak duże opoznienia są związane ze zmianą rozkładu. Po korekcie grudniowej też przez pierwsze 2 tygodnie była "czkawka" czyli notoryczne opoznienia, potem juz bylo ok. Ostatnio co jezdzilem w styczniu to prawie zawsze planowo bylo. Teraz byla korekta 10 lutego i widac znowu odbija sie to "czkwaką" - sa duze opoznienia, ale pewnie sie to niebawem wyprostuje...
Marek Sowa, marszałek województwa małopolskiego ugiął się pod naciskiem samorządowców z Podhala oraz mieszkańców, którzy protestowali przeciwko likwidacji połączenia Sucha Beskidzka - Zakopane. Pociąg w tej relacji powróci już w czerwcu – informuje „Dziennik Polski”.
No to mały komentarz z Kuriera Kolejowego na temat "wielkoduszności" Marszałka:
"Fajna reaktywacja. Po pół roku, tuż przed wakacjami. Dzieciaki nie kupią miesięcznych i będzie można potem pokazać papiery, jaki ten skład pusty i będzie można go we wrześniu wyciąć. Marszałek powie - chcieliśmy, ale sami widzicie."
I z mojej strony: ktoś jeszcze liczy na te śmieszne Koleje Małopolskie? Albo ma rodzinę w UMie, albo jest ślepy.
Będzie zmiana rozkładu jazdy z Krakowa do Wadowic.
Małopolski Zakład PR zadeklarował poprawę obecnie nieodpowiedniego dla pasażerów rozkładu jazdy pociągów w relacji Kraków Główny – Wadowice. Źle ułożony rozkład wydaje się obecnie przyczyną nikłej frekwencji w składach kursujących na tej linii.
Kilka dni temu informowaliśmy o aktualnym stanie Kolejowego Szlaku Papieskiego. Pomijając jego infrastrukturalny obszar, pozostałe aspekty, takie jak rozkład jazdy to stan pociągu papieskiego czy sama oferta, pozostawiają wiele do życzenia.
Po naszej interwencji oraz wielu głosach ze strony pasażerów, rzecznik Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych poinformowała, że w czerwcu ulegnie korekcie obecnie obowiązujący rozkład jazdy.
Dla kogo pociągi?
W artykule dotyczącym Kolejowego Szlaku Papieskiego dokonana analiza rozkładu jazdy wykazała, że jego niedopasowanie do potrzeb pasażerów skutkuje bardzo małą frekwencją która w przyszłości zanikając całkowicie może stać się powodem do likwidacji połączeń. Za przykład może posłużyć pociąg odjeżdżający z Wadowic w kierunku Krakowa tuż po godzinie 12.
W związku z tym z uwagi na liczne postulaty m.in. pasażerów, Małopolskie PR wprowadzą korektę do tego rozkładu jazdy.
– Z uwagi, że jest to nowa oferta, po wysłuchaniu opinii podróżnych wraz z korektą rozkładu jazdy tj. od czerwca br przewidziane są zmiany w obowiązującym rozkładzie jazdy, tak aby bardziej sprostać oczekiwaniom naszych podróżnych – powiedziała Barbara Węgrzynek z Małopolskiego Zakładu PR.
Dało się uniknąć?
W poprzednim rozkładzie jazdy pociagów na trasie Kraków Główny – Wadowice – Kraków Główny kursowała tylko jedna para pociągów. Wraz z wejściem w grudniu ubiegłego roku rozkładu jazdy pociągów 2012/2013 zostały wprwoadzone do kursowania 4 pary nowych pociągów w tejże relacji.
– Przepustowość linii oraz uwarunkowania techniczne pozwalały na uruchomienie pociągów w określonych godzinach – dodaje Barbara Węgrzynek.
Czerwcowa korekta pokaże, czy postulaty pasażerów zostaną rzeczywiście wprowadzone. W chwili obecnej można jednak wywnioskować, że już przy procesie planowania obecnie obowiązującego rozkładu jazdy 2012/2013, nie zostały wysłuchane postulaty zgłaszane przed jego wprowadzeniem. Czy zatem konsultacje społeczne mają sens?
I stało się Voager uruchomił 16 połączeń autobusowych na trasie Tarnów - Kraków w cenie 15 zł czas jazdy 1 h 15", przez autostradę. Wygodne duże autobusy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum