Czy ktoś wie, jaki los czeka linię nr 209 Chełmża-Unisław-Bydgoszcz?
Codziennie jadę nią do roboty. Ludzi sporo. 6par pociągów.
Będę wdzięczny za informację.
PKP Polskie Linie Kolejowe przedstawiły dziś listę linii kolejowych, które mają być wyłączone z eksploatacji w grudniu 2013 r. Znalazło się na niej 90 odcinków o łącznej długości 2 tys. km. Spółka liczy, że dzięki tej operacji zaoszczędzi od 60 do 80 mln zł rocznie. Prezentujemy pełny wykaz odcinków, po których już wkrótce nie będą jeździć pociągi.
Niestety jest źle, i pewnie będzie jeszcze gorzej. Problem polega na tym że część osób swoją obronę linii uskutecznia tylko w internecie w komentarzach pod artykułami lub na forach. Niestety takie działania nie pokazują tak naprawdę ilu osobą zależy na obronie naszej kolei. Pisanie komentarzy na forum czy pod artykułami to nie są żadne realne działania, napisać może to każdy bo nic go to nie kosztuje, tylko trochę wysiłku przy klepaniu w klawiaturę, ale zasadniczo nic poza tym, dlatego tez siła takich argumentów nie jest duża. żeby coś zmienić trzeba zacząć czynić jakieś naprawdę realne i wymierne działania, pokazać opór społeczeństwa przeciw temu co się dzieje. Trzeba podjąć jakieś zdecydowane i radykalne kroki w celu naprawy sytuacji na Polskiej Kolei. Dlatego na początek proponuje aby wszyscy którym naprawdę zależy na naszej kolei skontaktowali się ze mną poprzez PW bądź też e-mail w celu ustalenia i koordynacji możliwych do podjęcia działań w celu naprawy polskich kolei. Mam nadzieje że wszyscy komentujący artykuły pokażą że naprawdę im zależy i skontaktują się ze mną w celu podjęcia jakichś realnych działań.
A może by tak wyłączyć z eksploatacji 2000 biurowych etatów w PLK? Może dałoby to durniom do myślenia? A jakie oszczędności!
Wygląda na to, że chcą sobie zrobić powtórkę z 2000 r. Jedyna nadzieja w tym, że teraz ludzie mają lepsze możliwości żeby się organizować niż wtedy i nie dopuścić do tych skandalicznych działań. I nie ma co się dawać oszukiwać zapewnieniom, że nic nie zostanie rozebrane. Na część tych linii, jeśli zostaną zamknięte ruch pociągów nie powróci. Tory też nie.
I ciekawe ile wydali na ten durnowaty raport z McKinseya?
A może by tak drogi kołowe zacząć z ruchu wyłączać, bo mało samochodów po nich jeździ. Przecież nawet w bardzo zapyziałych wioskach kładą asfalt co kilkaset tysięcy kosztuje, a na utrzymanie linii to już nikogo nie stać.
Niestety ale myślenie ludzi jest proste. O drogę ludzie powalczą bo nią jeżdżą i jest koło domu. Natomiast kolej od jakiegoś czasu jest nie dla ludzi (przez te spółeczki, kasowanie połączeń i przepełnione wagony) i nikt o nią nie zawalczy.
Lord W, Piękne by to było gdyby tak drogi zaczeli by kasować
ale niestety mamy za silne lobby drogowe.
Jeśli chodzi o walczenie o linie kolejowe to są ludzie którzy o nie walczą, chcą po nich jeździć własnym taborem ale zauważ że tych ludzi jest bardzo mało, większość
MK robi tylko zdjęcia pociągów i filmiki mało który z nich ma własny tabor lub maszynę trakcyjną, nie mówie tu aby zaraz mieli jakiś wypasiony spalinowóz paażerski ale np. taką małą lekką drezynkę turystyczną co to można by ją w garażu trzymać a jej koszty eksploatacyjne są porównywalne do motoroweru, powinna mieć wiekszość a ile ich tak naprawde ma? Seriia DL2 i DL02 jest jakieś 50 sztuk w tym większość sprawna DL03 są dwie lub trzy w tym jedna czynna, DL04 jest jak narazie trzy kolega zbudował w zeszłym roku DL06 i to się chwali żeby tak większość miłośników miała taką chęć do posiadania własnego pojazdu. Na szczęście w zeszłym roku powstały dwie nowe koleje drezynowe i są prowadzone rozmowy na temat kolejnych takich kolei, Powstaje kolejny skansen kolejowy, ale nadal jest nas drobnych przewoźników kolejowych za mało, aby uratować wszystkie zamykanwe obecnie linie kolejowe
_________________ TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
Ale na tych liniach może być i powinien być prowadzony normalny ruch. Przecież przy linii Skarżysko - Tomaszów jest np kopalnia piasku. Jaki sens wozić to drogami i je niszczyć? Kolej jest od wożenia towarów głównie.
Ta polityka jest dziwna. Ekonomiści znają się na swojej robocie i wiedzą, że należy ciąć koszty. Czy drogi kołowe też mają przynosić zysk? Chyba nie.
Należy nieodpłatnie przekazać te linie samorządom i tyle. Każdy zrobi to co uzna za stosowne.
Nadeszła wiekopomna chwila – czyli Peelka „optymalizację” sieci oficjalnie ogłosiła...
W „Samych swoich” powiedzieliby: „Nadejszła wiekopomna chwiłła...”, długo oczekiwana, w napięciu, strachu i zgrozie (tak, tak, niemal wszyscy drżeli). Można powiedzieć że po tylu zapowiedziach Armagedonu – zamiast armatniego wystrzału – dostaliśmy pierdnięcie kapiszona. Czy aby na pewno? - zastanawia się na blogu Robert Wyszyński.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Lista jest rzeczywiście krótsza niż zapewne pierwotnie planowano.
Słaba pociecha to jednak, chyba że traktować to w kategoriach dowcipu o Stalinie ("opierdolił, ale przecież mógł zabić!")
_________________ EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum