Rozpoczynamy kolejną edycję konsultacji społecznych dotyczących rozkładu jazdy, który będzie obowiązywał od 14 grudnia 2013 roku.
Wszyscy zainteresowani mogą nadsyłać swoje propozycje zmian w rozkładach lub korekt tras pociągów do 3 lutego 2013 r. Z uwagi na powszechny dostęp do internetu i możliwości technologiczne, zdecydowaliśmy o przesyłaniu zgłoszeń przy pomocy formularza online, który z pewnością ułatwi składanie wniosków do rozkładu. Z tego względu nie będzie już potrzebny Państwa adres pocztowy - prosimy jedynie o podanie miejscowości zamieszkania.
Nie będą rozpatrywane wnioski:
- niepełne, anonimowe lub z nieprawdziwymi danymi;
- ogólnikowe i nie niosące konkretnego postulatu;- do połączeń Intercity i Eurocity, TLK, interREGIO i międzynarodowych (za wyjątkiem pociągów transgranicznych do ościennych regionów Niemiec i Czech);
- z uwagami dotyczącymi stanu taboru i prędkości kursowania pociągów;
- zawierające uwagi o stanie linii i dworców (adresatami takich uwag i skarg są spółki odpowiadające za utrzymanie linii i infrastruktury kolejowej m.in.: PKP Polskie Linie Kolejowe i PKP Nieruchomości).
Informujemy, że na przyszły kształt kolejowej oferty przewozowej wpływać będzie szereg czynników, jak choćby ilość środków finansowych w dyspozycji UMWD, zasoby taborowe i personalne przewoźników, dostępność infrastruktury, jej stan i możliwości zapewnienia oferty odpowiedniej do popytu i oczekiwań podróżnych oraz poziomu rozwoju cywilizacyjnego.
Pragniemy również dodać, że z uwagi na procedury związane z przygotowaniem rozkładu jazdy czas oczekiwania na odpowiedź może przekraczać zwyczajowy dwutygodniowy termin. Zapewniamy jednak, że każde zgłoszenie zostanie rozpatrzone, a odpowiedź na nie zostanie przesłana do Państwa mailem.
Ja nie omieszkałem już dzisiaj przedstawić swoich postulatów. Są to:
- utrzymanie Kamieńczyka w dotychczasowej formie (jako że doszły mnie słuchy, że na 274 pcha się KD-cja)
- dwugodzinny takt na trasie Wrocław - Jelenia Góra
- cztery pary (nie licząc Kamieńczyka) Wrocław - Szklarska Poręba
- trzy pary Wrocław - Lubawka (- Trutnov/Zacler)
- wydłużenie części pociągów relacji Lwówek/Zgorzelec/Żary - Jelenia Góra do Lubawki/Trutnova/Zacleru tak by uzupełnićfx takt między pociągami do Wrocławia
- zrobienie obiegu Legnica - Wrocław - Kudowa - Trzebnica i Trzebnica - Kudowa - Wrocław - Legnica.
Ciekawe, czy i co odpowie UMWD.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
dziękujemy za uczestnictwo w naszej akcji konsultacji społecznych rocznego
rozkładu jazdy pociągów 2013/14 dla województwa dolnośląskiego. Jednocześnie
informujemy, że odpowiedź na Państwa uwagi może zostać przekazana w terminie
późniejszym niż przewidywany w Kodeksie Postępowania Administracyjnego.
Wynika to z następujących okoliczności:
1) bardzo duża liczba zgłoszeń (prawie 500 wniosków),
2) proces przygotowywania rocznego rozkładu jest rozłożony w czasie i
niektóre decyzje podejmowane są na późniejszych etapach,
3) część z Państwa sugestii dotyczy połączeń wyjeżdżających poza teren
województwa dolnośląskiego - zatem konieczne jest uzyskanie opinii i decyzji
władz województw ościennych (zgodnie z kompetencją terytorialną).
Pragniemy jednakże zapewnić, że wszystkie Państwa uwagi będą starannie
przeanalizowane. Będziemy się także starać przekazać Państwu odpowiedzi
możliwie szybko.
Dziękujemy za zrozumienie.
---
Z poważaniem
Wojciech Kurzyjamski
Dział Organizacji i Promocji Transportu
Wydział Transportu
Departament Infrastruktury
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -25 164
Zakończyły się konsultacje społeczne dotyczące rozkładu jazdy pociągów, który będzie obowiązywał od 15 grudnia 2013 r.
Podczas kolejnej edycji dolnośląskich konsultacji społecznych do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego nadesłano prawie 470 zgłoszeń. W akcję bardzo mocno zaangażowały się lokalne społeczności powiatów nyskiego i brzeskiego. Postulują oni o uruchomienie bezpośredniego połączenia w relacji Wrocław Główny – Nysa – Wrocław Główny. Takie apele, stanowiące ponad połowę wszystkich zgłoszeń, zostaną przekazane Samorządowi Województwa Opolskiego.
Dolnoślązacy przesłali około 120 wniosków, dotyczących praktycznie wszystkich relacji. Były to głównie propozycje zmian godzin odjazdu poszczególnych pociągów, a także osobiste propozycje konstrukcji rozkładu.
Najaktywniejszymi wnioskodawcami były osoby dojeżdżające codziennie do pracy, szkoły (około 60% zgłoszeń), a także raz w tygodniu odwiedzające rodzinę.
Szczegółowe statystyki dotyczące wszystkich zgłoszeń i postulowanych relacji, zostaną przekazane do wiadomości publicznej w ciągu kilku najbliższych dni.
---
Informujemy, że z uwagi na bardzo dużą liczbę wniosków, a także na inne czynniki wynikające z przygotowania rocznego rozkładu jazdy pociągów, odpowiedzi na Państwa uwagi mogą zostać przekazane w terminie późniejszym niż przewidziany w Kodeksie Postępowania Administracyjnego.
Ja już dostałem odpowiedź. Na razie nie będzie możliwe puszczanie pociągów w kierunku Kudowy na połączonych (tranzytowych, jak to określiła pani Zakęś) relacjach z Legnicy przez Wrocław czy też Trzebnicy, bo będzie robiona północna część węzła wrocławskiego, a akurat tam zbiegają się linie 271, 273 i przez łącznicę 274 i "nie będzie możliwe zapewnienie trwałej i stabilnej oferty dla podróżnych". Natomiast jest szansa na Szklarską Porębę (przynajmniej w weekendy). Nie ma zaś jednoznacznego stanowiska co do utrzymania "Kamieńczyka", choć mam wrażenie, że prawdopodobnie zostanie w rozkładzie. W tej chwili też nie jest planowane stałe kursowanie pociągów w kierunku Lubawki, UMWD koncentruje się na utrzymaniu wakacyjnego weekendowego połączenia Jelenia Góra - Trutnov Hl.N. (nawet nie zwrócili uwagi na propozycję znacznie krótszego - ale i może mniej popularnego - połączenia do Zacleru (5 km na zachód od Kralovca, po drodze tylko jedna stacja - Lambertice)), co jednak będzie zależało też od Czechów.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
"Kamieńczyk" i "Galicja" na razie są planowane. Tak samo jak IR z Olsztyna. Również IR do Międzylesia i Węglińca na dzień dzisiejszy pojadą. Problem będzie z pociągami do Drezna. Nie wiadomo, czy w przyszłym roku znajdą się pieniądze.
Od 24 stycznia do 3 lutego 2013 r. trwały konsultacje społeczne dotyczące rozkładu jazdy 2013/2014, który wejdzie w życie 14 grudnia 2013 roku.
W ciągu siedmiu dni do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego wpłynęły łączenie 463 wnioski z czego 300 stanowiły apele o uruchomienie bezpośredniego połączenia relacji Wrocław Główny – Nysa – Wrocław Główny. Zgodnie z ustawą o transporcie zbiorowym, organizatorem takiego połączenia powinno być województwo opolskie, dlatego wszystkie zgłoszenia dotyczące tego połączenia wraz z czternastoma innymi postulatami dot. opolszczyzny, zostaną przekazane do tamtejszego Urzędu.
Wniosków związanych z Dolnym Śląskiem wpłynęło 120, a w 29ciu sugerowali Państwo zmiany w kursowaniu pociągów interREGIO i TLK. Te ostatnie wnioski zostaną przesłane do centrali Przewozów Regionalnych, a także do spółki PKP Intercity.
Najwięcej wniosków (23) dotyczy zmian w rozkładzie pociągów rel. Wrocław – Legnica – Węgliniec – Zgorzelec - Goerlitz. Drugą linią która wzbudziła zainteresowanie jest Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra. Zainteresowanie przesłali w sprawie tych połączeń 11 wniosków, natomiast 8 dotyczyło relacji Legnica – Jaworzyna Śl. – Kłodzko. Na kolejnych miejscach znalazły się trasy: Wrocław – Trzebnica, Wrocław – Oleśnica, Wrocław – Brzeg Dolny – Wołów – Głogów, a także Wrocław – Międzylesie, Wrocław – Oława – Brzeg i Wrocław – Rawicz. W pojedynczych wnioskach sugerowane są zmiany w rozkładach: Kłodzko – Wałbrzych, Jelenia Góra – Szklarska Poręba – Korenov, Wrocław – Ostrów Wlkp.
Spośród wszystkich postulujących 54 osoby korzystają z kolei codziennie, 23 raz w tygodniu, po 10 osób podróżuje drogami żelaznymi raz na dwa tygodnie, dwa-cztery razy w roku lub raz w miesiącu, a 14 wnioskodawców zadeklarowało że nie korzysta z kolei, ale zacznie jak oferta przewozowa będzie dostosowana do ich potrzeb.
Wśród zgłaszających najwięcej osób, jako cel podróży podało (można było zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź) dojazd do pracy, szkoły – 75. W dalszej kolejności jest wyjazd do rodziny lub znajomych w weekend – 50, przejazd turystyczny – 37, przesiadka w głąb kraju lub za granicę – 18, studia zaoczne – 10.
---
Przypominamy, że z uwagi na bardzo dużą liczbę wniosków, a także na inne czynniki wynikające z przygotowania rocznego rozkładu jazdy pociągów, odpowiedzi na Państwa uwagi mogą zostać przekazane w terminie późniejszym niż przewidziany w Kodeksie Postępowania Administracyjnego.
Najwięcej wniosków (23) dotyczy zmian w rozkładzie pociągów rel. Wrocław – Legnica – Węgliniec – Zgorzelec - Goerlitz.
A wśród nich wnioski mikoli (fanatycznych wyznawców KD) o likwidację pociągów RE Wrocław - Drezno, tak aby ich ukochany przewoźnik i pracodawca miał monopol na linii zgorzeleckiej. Takie postulaty były już artykułowane na forum przez niektórych mikoli, więc zapewne stosowne wnioski do UMWD też wpłynęły. Ich koledzy-mikole z UMWD na pewno rozpatrzą je pozytywnie.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Dostałem dzisiaj odpowiedź, z której właściwie nic nie wynika, nie licząc tego, że szykuje się masakra związana z modernizacją północnej części węzła wrocławskiego, gdzie krzyżuje się kilka linii kolejowych (w kierunku Legnicy, Oleśnicy, Trzebnicy, Poznania i Zielonej Góry) i UMWD każe uzbroić się w cierpliwość, gdyż nastąpi "długotrwałe ograniczenie przepustowości".
A jak myślisz, kto może stać za likwidacją Drezno- Wrocław? Oczywiście fanatycy z ANTYwaszegoforum i ANTYKODLK na których nasza działalność działa jak płachta na byka. Powiedziałem już kiedyś jasno, że my pociągów Drezno- Wrocław tak łatwo nie zostawimy i będziemy się o nie pluć aż do skutku, tak jak z linią Lubań- Węgliniec, Lwówecką, 289 o pociągi do Jeleniej Góry, Węglińca czy Międzylesia i jeszcze wiele innych. Nie oddamy łatwo NICZEGO!
Dostałem dzisiaj odpowiedź, z której właściwie nic nie wynika, nie licząc tego, że szykuje się masakra związana z modernizacją północnej części węzła wrocławskiego, gdzie krzyżuje się kilka linii kolejowych (w kierunku Legnicy, Oleśnicy, Trzebnicy, Poznania i Zielonej Góry) i UMWD każe uzbroić się w cierpliwość, gdyż nastąpi "długotrwałe ograniczenie przepustowości".
Ja również dostałem odpowiedź z UMWD w sprawie ułożonej przeze mnie propozycji rozkładu jazdy dla linii Wrocław - Głogów o identycznej treści. Oprócz tego napisali, że w związku z tą modernizacją nie planują w rozkładzie 2013/2014 zwiększenia liczby pociągów na omawianej linii. Czyli nadal będziemy mieć 2, 3 a w weekendy nawet 4-godzinne dziury w rozkładzie jazdy na drugiej pod względem frekwencji obok Wrocław-Zgorzelec linii kolejowej na Dolnym Śląsku.
no cóż nawet 5 EZT nie pomoże na braki taborowe samorządowej spółki a szynobusów się nie podwoi lub nie rozciągnie !! Wiadomo jak się chce posłać PR do piachu, na szczęście tak szybko to nie nastąpi zobaczymy co będzie jak już się ostateczny projekt pojawi.
Jakoś w grudniu 2011 r., kiedy wchodził w życie, ubiegłoroczny rozkład, na Dolnym Śląsku nie było wcale mniej taboru, a mimo to w tygodniu między Wrocławiem a Wołowem kursowało aż 19 par pociągów. Tylko potem przy każdej kolejnej korekcie rozkładu coś uwalano, co UMWD argumentował różnymi bzdurami (np. że pociągiem jeździło TYLKO 75 osób). A już te 4-godzinne dziury w weekendy na pewno nie są spowodowane brakami taborowymi, bo uwalone w grudniu 2012 pociągi obsługiwały KD, które raczej nie wożą swoimi szynobusami ludzi w góry czy nad morze w soboty i niedziele.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum