Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Tory nie dla interREGIO
Autor Wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-03-2013, 18:05   

Cytat:
I to ma być rzekomo niezależny operator......PKP PLK..... Czy UTK wreszcie weźmie się do roboty?


Naprawdę wierzysz w bezstronność UTK? Tutaj nawet sąd wydałby poprawny wyrok, poprawny czyli zgodny z oczekiwaniami strony rządowej (a rząd chce się iR z CMK pozbyć). Z tego samego powodu Urzad Ochrony Konkurencji i Konsumentów też nic dobrego dla sprawy nie zrobi. Urzad ten jak kazdy inny realizuje odgórną politykę rządowa, patrz wyzej.

IR znikna z CMK. Zniknie powód dla ktorego uruchamiano TLK po CMK. Powroci monopol ekspresow a od 2014 Pendolino za 200 zl. A ty normalny czlowieku telep się 6 godzin przez Radom.... Rece opadają, nienawidze tego państwa.
Przejdź na dół

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-03-2013, 18:12    Odpowiedz z cytatem

dddbb, masz rację, ale IR/RE ma tę przewagę nad TLK, że po pierwsze taryfa jest zintegrowana z REGIO i nie trzeba kupować dwóch oddzielnych biletów na dwóch przewoźników co podraża koszt podróży, a po drugie w PR można jeszcze ograniczyć koszt zakupu biletu o ok. 30% nabywając REGIOkartę.

Pociągi IR/RE muszą zniknąć z CMK, bo PKP IC chce mieć tam monopol dla swoich składów Pendolino, a tylko monopol zapewni środki na sfinansowanie ich zakupu. UE daje tylko 23% na zakup Pendolino. Resztę PKP IC musi pozyskać we własnym zakresie.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.


Ostatnio zmieniony przez Pirat dnia 04-03-2013, 18:15, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

andrzej_sz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lis 2008

PostWysłany: 04-03-2013, 18:15    Odpowiedz z cytatem

Niestety, PR-y jako największy dłużnik PLK-a podpisały jakiś cyrograf na spotkaniu marszałków i niestety obie strony milczą. Jak podał RK, w przypadku gdy PR-y nie dotrzymają terminu spłaty zadłużenia lub też nie będą regulowały na czas zobowiązań, to PLK-a stanie się właścicielem taboru PR. Mają teraz wszystko i mogą wszystko w sensie PLK-a, stąd też wygnanie iR-ów i REx z polskich torów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 04-03-2013, 19:04    Odpowiedz z cytatem

Nie mam nic przeciwko PR ale w sumie to nie dziwię się. PR są chyba najgorszym klientem PLK obok KŚ które zmalowały grudniowy chaos. PR zalegają co chwilę z opłatami i jeszcze porządnie im się nie oberwało, na groźbach się skończyło, nie trzeba się dziwić że PLK chce się pozbyć niewygodnego klienta. Trzeba też napisać o wspomnianych wcześniej działaniach rządu i PIC które chcą się IR/RE pozbyć (ogółem to chyba chcą się pozbyć PR ale to już temat na oddzielną dyskusję).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-03-2013, 19:21    Odpowiedz z cytatem

Działania PKP PLK wobec PR to gospodarka nakazowo-rozdzielcza w najgorszym wydaniu. PKP PLK formalnie nie mogą nikomu zabronić wjazdu na tory, więc kombinują jak koń pod górkę. Skutek? Coraz większa niechęć pasażerów do faworyzowanego PKP IC, bo Polak z natury przekorny jest.

PKP IC, niegdyś obiekt kultu wśród mikoli (pamiętacie IC Forum?). Dziś chyba najbardziej znienawidzony przewoźnik kolejowy, nie tylko ze względu na swe monopolistyczne zapędy, ale za ogólny syf (pluskwy!) i masowe cięcia połączeń przejętych od PR.

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-03-2013, 19:37   

Pirat, Zgadza się, to też napisałem - cytuję: "Tak więc jak ktoś nie jedzie na dłuższej trasie PeeRami, nie korzysta z Regiokarnetów itp, aż tak bardzo PR nie będzie się trzymał."
Powrót do góry

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 04-03-2013, 20:29    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli naprawdę PR'y przepędzone zostaną z CMK to... przyroda na szczęście nie znosi próżni. Moim zdaniem mieć pasażerów oraz zarobić można uruchamiając połączenia InteRegio Trójmiasto-Warszawa przez Kutno i "węglówkę" (w tej chwili są tylko 3 TLK i ani jednego IR), Węgliniec-Lublin ( walczy o to KODLK) czy inne pociągi jako IR, o których co chwila mówi się na tym forum że ich brakuje: Łódź-Przemyśl przez Radom i Sandomierz czy PRZEMYŚLANY "Bursztyn" ze Śląska do Trójmiasta. Jadąc na wagonach "węglówką" z pewnością byłby najszybszym połączeniem! Od siebie zaproponowałbym jeszcze nocnego "Podlasiaka" z Białegostoku przez Mazury i Trójmiasto do Szczecina.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-03-2013, 20:37   

Jak na razie to PRy chyba nie uruchamiają żadnych nowych IR. Co najwyżej wydłużane, a częściej niestety skracane lub wycinane...
Powrót do góry

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 04-03-2013, 20:38    Odpowiedz z cytatem

sympatyk, zgadzam się. Kolejowa Polska to nie tylko ciąg Warszawa - CMK - Kraków/Katowice. Są inne linie kolejowe, nie mniej frekwencyjne, a olane lub zdominowane przez PKP IC, gdzie jest pole do popisu dla PR. Nie trzeba być kolejowym ekspertem, aby w ciągu godziny ułożyć atrakcyjną siatkę połączeń IR/RE, która będzie generowała duże przychody. Trzeba tylko chcieć. Odnoszę jednak wrażenie, że niektórzy w centrali PR może i chcą, ale zarządowi PR brakuje jaj (dosłownie i w przenośni) - nie chcą się narażać sitwie rządowej. Bo na kolei rządzi polityka, a nie ekonomia i zdrowy rozsądek.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 04-03-2013, 21:46    Odpowiedz z cytatem

Modliszka napisał/a:
PKP IC, niegdyś obiekt kultu wśród mikoli (pamiętacie IC Forum?).

Pamiętamy... Teraz obiektem mikolskiego kultu są Koleje Dolnośląskie. Co prawda nie ma jeszcze KD Forum, ale za to na facebooku objawił się KD Chłopak, dzielnie obszczekujący z kompanami nasze forum.

Temat uwalania połączeń PR nie dotyczy tylko CMK, ale również linii zgorzeleckiej, na której zagrożone są pociągi RE Wrocław - Drezno, o IR "Łużyce" nie wspominając. Otóż KD do spółki z UMWD, przy chórze garstki śląskich mikoli, knują uwalenie REGIOekspresów. Tak jak PKP IC chce mieć monopol na CMK, tak KD chcą monopolu na linii zgorzeleckiej.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 04-03-2013, 22:12    Odpowiedz z cytatem

IR/RE też padają bo ciężko im przetrwać jako samodzielne produkty. Ciężko o sensowne skomunikowania/połączenia z przesiadkami. Błędem było wrzucenie pociągów na CMK co wywołało gniew IC bo stworzyli im konkurencję na najlepszym odcinku. PR zamiast zawojować tam gdzie PKP IC nie ma (Olkusz, węglówka, podsudecka, Cieszyn) to na siłę pchali się do konkurencji z IC, tego nie mogli wygrać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek-Gliwice
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-03-2013, 23:08   

Od grudnia 2013 zacznie się horror, potem od końca 2014, kolej dalekobieżna stanie się towarem luksusowym i niedostępnym na wielu odcinkach oraz niedostepna cenowo dla większości społeczeństwa. Bo ludzie nie dadzą 200 zł za bilet na Pendolino na CMK i E-65. TLK-a będą znikome i zostaną też EIC. Gratuluje debilizmu obecnie rządzącym . Potem ok. 2015 IC zbankrutuje i ktoś kupi spółkę z pociągami za 1/3 ceny.

Będzie cyrk niezły. Wszystkim idi.....m którzy twierdzą jak to będzie pięknie się stanie, jak PR- przestaną istniec, polecam odrobinę wyobraźni apropo konsekwencji daleko idących, dla komunikacji lokalnej i dalekobieznej.

Odetnie się w ten sposób wiele miejscowości od świata, no ale to wszystko w imię rozwoju...republika bananowa z kacykami. Neutral

Będziemy mieć piękne puste dworce, z samymi kasami i poczekalnią jak np. Wrocław Głowny...a w środku będzie hulał wiatr. Śmiech Śmiech Śmiech Śmiech
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 04-03-2013, 23:18    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Błędem było wrzucenie pociągów na CMK co wywołało gniew IC bo stworzyli im konkurencję na najlepszym odcinku.


Błędem? Jak IR były wypełnione po brzegi. Gniew PKP IC? A co to za argument?


Cytat:
IR/RE też padają bo ciężko im przetrwać jako samodzielne produkty.


Nie opowiadaj bajek. IR szkodzą modernizacje, to one w znacznym stopniu ograniczyły ofertę, stworzoną z myślą o pasażerze.


Cytat:
Kolejowa Polska to nie tylko ciąg Warszawa - CMK - Kraków/Katowice. Są inne linie kolejowe, nie mniej frekwencyjne, a olane lub zdominowane przez PKP IC, gdzie jest pole do popisu dla PR. Nie trzeba być kolejowym ekspertem, aby w ciągu godziny ułożyć atrakcyjną siatkę połączeń IR/RE, która będzie generowała duże przychody.


Ofertę można rozbudować, co nie oznacza, że należy rezygnować z CMK. Pasażerowie chcą po niej jeździć z IR- to należy dać im taką możliwość.


Cytat:
Jeżeli naprawdę PR'y przepędzone zostaną z CMK to... przyroda na szczęście nie znosi próżni.


A co mi po węglówce jak chcę jechać do Warszawy? PKP IC nie potrafi wygrać jakością usługi, bo od IR jedzie krócej może o 15 minut, to szuka innych sposobów.


Cytat:
PR są chyba najgorszym klientem PLK obok KŚ które zmalowały grudniowy chaos.


A Ty chyba jesteś najgorszym użytkownikiem tego forum. Opinia oparta na podobnych podstawach jak Twoja. PR dają PLK największe przychody, to największy przewoźnik w kraju. Problemem, zrozum wreszcie, nie są długi PR, a to, że odważyły się konkurować z PKP IC.

Cytat:
Naprawdę wierzysz w bezstronność UTK? Tutaj nawet sąd wydałby poprawny wyrok, poprawny czyli zgodny z oczekiwaniami strony rządowej (a rząd chce się iR z CMK pozbyć). Z tego samego powodu Urzad Ochrony Konkurencji i Konsumentów też nic dobrego dla sprawy nie zrobi. Urzad ten jak kazdy inny realizuje odgórną politykę rządowa, patrz wyzej.


I mamy taką patologię akceptować?


Cytat:
IR znikna z CMK. Zniknie powód dla ktorego uruchamiano TLK po CMK. Powroci monopol ekspresow a od 2014 Pendolino za 200 zl. A ty normalny czlowieku telep się 6 godzin przez Radom.... Rece opadają, nienawidze tego państwa.


Taki @kryniczanin uważa taki stan za idealny, ale szczęśliwie tak kuriozalnych opinii nie ma zbyt dużo. Wypadałoby sprawą zainteresować KE, z Pendolino nie dali się wykiwać, może i tu coś zrobią.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek-Gliwice
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-03-2013, 02:37   

hehe to towarówki też muszą wycofać z CMK, a sporo ich tam jeździ, często wolniej niż 100 km/h??
Czy towarówki im nie spowolnią Pierdolino hehe. Hipokryzja.
Powrót do góry

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 05-03-2013, 08:34    Odpowiedz z cytatem

Dlaczego nie ma IR z Częstochowy do Warszawy. Pasażerowie piszą do spółek kolejowych, że nie ma jak dojechać do Warszawy na godz. 9 czy 10 a efektów nie ma. Pociągi TLK jadą przez Częstochowę bardzo rzadko i w godzinach mało atrakcyjnych. PR niestety, skupiają się też na innych trasach z ofertą IR/RE.
Ciągle dyskutujemy o CMK i tanich pociągach. Jasne, że oferta na CMK powinna być dostępna cenowo dla każdego, czyli droższe i tańsze połączenia, ale są miasta, jak np. Częstochowa, skąd w ogóle ciężko się wydostać do Warszawy i tutaj brak IR naprawde dziwi.
Dałbym sobie głowe uciąć, że pociąg IR wyjeżdżający z Częstochowy o 6 rano w kierunku Warszawy, będzie miał 100% zapełnienia. Ale niestety, takiego pociągu nie ma, podobnie jak super oferta TLK z Pojezierzem w bardzo kiepskich godzinach.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl