Fajnie, że PKP IC stawia na polską myśl techniczną, nie to co MPK Lublin, które woli kupować jakieś złomy z Ukrainy zamiast trojlejbusów z Solarisa.
Cóż jedni wychwalają inni nienawidzą.. jednemu podoba sie specyfikacja techniczna tego loka.. innemu nie podoba sie , że czoło ma jakieś dziwne.. ale to w końcu polska myśl techniczna.. miło byłoby ją zobaczyć w większej ilości w spółkach takich jak Intercity, Koleje Śląskie, Mazowieckie.. ogólnie tam gdzie przeważają połączenia szybkie i przyspieszone.. o większym potoku podróżnych.. Po co kupować zagraniczne jak mamy pod nosem fabrykę z Polski ? fakt.. Pesie za bardzo nie wyszedł model Elfa.. co widać w spółkach poprzez częste usterki.. może powinni iść w kierunku lokomotyw i konkurować z takimi firmami jak Bombardier czy chociażby Newag Gliwice ?
EU07A na pewno dużo mniej, jednak jakkolwiek popieram EU07A, to kiedyś będzie trzeba kupić nowe pojazdy. Gama mi się podoba, tylko niezbyt potrzebny jest ten silniczek spalinowy i zbyt duża jest moc. Z tą mocą mogłoby to być zastępstwo Husarii (pomijam zastosowanie zagraniczne, gdzie musi być 200). A na TLK nie potrzeba ponad 5 MW, tutaj EU07A jest w sam raz. Aczkolwiek będę polował na Gamę, ma jeździć ze Śnieżką.
_________________ PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Podejrzewam, że kolejne dwie EU07A pójdą na obiegi do Wrocławia właśnie, a co do Gamy.. chyba nie będzie mieć problemu z którąś TLKą do Łodzi składającą się z 10-12 pudeł..
Fajnie że kolejna firma chce rozwinąć skrzydła przy produkcji polskich lokomotyw. Jednak produkty Pesy jakie są, każdy widzi. Pesa jest dobra w produkcji tramwajów, i malowaniu taboru a nie konstruowaniem pojazdów kolejowych. Zapewne skończy się na jazdach nadzorowanych i chęciach kupna.
A masz konkretne zarzuty wobec lokomotywy? Jesteś może fachowcem w tej dziedzinie? Jak rozumiem kupowane loki zagraniczne to cuda techniki i są bezawaryjne, a Polacy powinni spokojnie dać się sprowadzić do roli podwykonawców. Gratuluję.
„Cicha i dobrze się prowadzi, ale kilka elementów trzeba zmienić” – tak o testowanej od 1 marca lokomotywie Gama opowiada „Kurierowi Kolejowemu” Ryszard Janowski, maszynista PKP Intercity.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum