Wysłany: 20-03-2013, 12:25 Nowe wagony FPS dla FPW Invest
Jak widzę temat tych wagonów nie doczekał się swojego wątku, więc zaczynam.
Historia zaczyna się na stronach firmy FPW Inwest Sp. z o.o. takim wpisem:
Cytat:
Od grudnia 2012 roku FPW Invest dysponować będzie flotą 20 nowoczesnych wagonów pasażerskich, stanowiących 2 składy złożone z nowo wyprodukowanych wagonów różnych typów: 4 wagony przedziałowe I klasy – wagon typu 156A;
2 wagony przedziałowe II klasy, przystosowane do przewozu osób z ograniczeniami ruchowymi; w tym na wózkach inwalidzkich – wagon typu 157Aa;
4 wagony bezprzedziałowe I klasy – wagon typu 158A;
8 wagonów bezprzedziałowych II klasy – wagon typu 159A;
2 wagony restauracyjne – wagon typu 407A.
Poniżej znajduje się kilka zdjęć i opis wagonów
Cytat:
Najważniejszymi zaletami oferowanych wagonów są:
niski poziom hałasu,
wysoki poziom spokojności biegu,
spełnienie wszelkich wymagań dotyczących bezpieczeństwa w ruchu pasażerskim,
nowoczesny i wydajny system zasilania w energię elektryczną,
układ klimatyzacyjny zapewniający komfort jazdy,
zastosowanie ekologicznego systemu zamkniętego układu toalety.
Wyprodukowane przez H.Cegielski-FPS wagony wyróżniają się nowoczesną aranżacją wnętrza z wygodnymi ergonomicznymi fotelami, diodowym oświetleniem i pełną informacją dla pasażerów na monitorach wewnętrznych (po raz pierwszy w polskim wagonie pasażerskim), elektronicznym systemem rezerwacji miejsc.
Zastosowanie przejść międzywagonowych tzw. „ciśnieniowo szczelnych” znacznie poprawia komfort podróży, obniża hałas w pojeździe i polepsza komfort komunikacji między wagonami. Istnieje możliwość zestawienia wagonów z przejściami ciśnieniowo szczelnymi pociągu o charakterystyce zbliżonej do pociągu zespolonego.
O samej firmie można się dowiedzieć trochę z informacji zamieszczonych na stronach, w tym to, że wchodzi w skład Grupy Kapitałowej Agencji Rozwoju Przemysłu oraz że powstał projekt stworzenia mechanizmu wspierającego i inicjującego budowę wagonów w H.Cegielski - Fabryce Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. w Poznaniu.
Ostatnio kolega Lucior na formu SSC opublikował trochę zdjęć tych wagonów w warunkach poza halą produkcyjną, dlatego może warto, aby tutejsi forumowicze też zobaczyli jak one wyglądają. Zupełną nowością są dwa typy wagonów - 157Aa z częścią przeznaczoną dla niepełnosprawnych i nietypowym układem drzwi wejściowych oraz 407A - pierwszy wyprodukowany w Polsce wagon restauracyjny standardu UIC-Z1.
Mam nadzieję, że nie będzie miał za złe, że je tu opublikuję, ale uważam, że jego pracę trzeba docenić właśnie w ten sposób, aby poznała je większa grupa osób.
Dla zainteresowanych innymi zdjęciami adres galerii Lutka
Na zdjęciach można zauważyć, że wagony pomalowane są w schemat PKP Intercity i posiadają nawet naklejone logo, na części wagonów zasłonięte, chociaż są własnością zupełnie innej firmy.
ciekawe wyposażenie przedziałów: w każdym przedziale:
Cytat:
pełną informacją dla pasażerów na monitorach wewnętrznych (po raz pierwszy w polskim wagonie pasażerskim), elektronicznym systemem rezerwacji miejsc
Kto w naszym kraju projektuje tak nowoczesne urządzenia multimedialne ?
W porównaniu z elektroniką w wagonach jeszcze sprzed 5 lat to "milowy skok" w technologii.
Więc można przypuszczać, że ARP się udało wykupić 100% udziałów FPS i może jakaś mała pozytywna rewolucja będzie? :"). Jak na wagony dla PIC to jest trochę za wcześnie, więc chyba pomalowali je tak "przypadkiem". Nie sądzę, że one będą jeździły u jakiegoś Polskiego przewoźnika, prędzej pojadą gdzieś na zachód, albo trafią do PICu, w ostateczności do PRów, ale w to wątpię
Na początku pierwszego maila w wątku jest link do ich strony, można sobie poczytać, co robią i dlaczego.
Generalnie sprowadza się to tego, że w obie firmy zaangażowana jest Agencja Rozwoju Przemysłu i FPW Invest zamówiła w FPS wagony, by uchronić FPS przed upadkiem, a teraz ma zamiar je wynajmować lub sprzedać.
Wagony posiadają malowanie Intercity,choć nie zostały przez nich zamówione oraz firmy te nie są ze sobą związane poza faktem, że we wszystkich udział ma państwo polskie.
"Poduszkowce", ktoś wskazał na podobieństwo do Newagowskich i muszę przyznać, że na zdjęciach wyglądają bardzo podobnie, a więc fajnie, mamy kolejnego aktywnego producenta wózków.
PS. Czas by poszerzyć to forum, bo znaleźć zdjęcie na wymagany wymiar graniczy z cudem, a dublowanie ich tylko pod to forum to trochę marnotrawstwo miejsca i czasu.
Przecież to wagony żywcem dla PKP IC, które zamówiło je jakoś pół roku temu i właśnie mają przychodzić! A w przypadku tej spółki FPW cuś tam to nie chodzi przypadkiem o leasing zwrotny lub cuś podobne i o to, że właścicielem tych wagonów będzie/jest właśnie ta spółka a PKP IC będzie je tylko leasingowało?
@Dave, przeczytałeś informacje ze strony FPW Invest, porównałeś to z tym, co zamówiło Intercity w przetargu? Porównaj sobie te dwie rzeczy i sam dojdziesz do tego, dlaczego nie jest tak, jak piszesz.
Los tych wyprodukowanych wagonów nas interesuje, ale na razie nie ma żadnych formalnych przesłanek na to, że Intercity pozyska te wagony. Tu nie wystarczy dobra wola, tylko środki pieniężne i ustawa o PZP.
Tu chodziło o produkcję "ratunkową" dla FPS, to raz, więc wykorzystano schemat jaki już mieli w produkcji. Dostępność funduszy UE rodziła nadzieję, że Intercity dokupi do istniejącej floty 156A-159A dodatkowe wagony, ale przetarg poszedł z trochę innymi wymaganiami.
Ja jeszcze myślę, że ponieważ to są kompletne składy, to może się zdarzyć, że np MI ogłosi jakiś projekt połączenia międzynarodowego i wtedy przewoźnik będzie sobie mógł wylizingować od razu gotowe składy.
Drugi pomysł to firma/fundusz taborowa, która miała ułatwić przewoźnikom pozyskanie taboru dzięki zakupom przez ten podmiot w miarę jednolitego taboru w dużych partiach. Ponieważ pośrednio wagony należą do państwa i ta spółka tez będzie państwowa, to może dojdzie do wykorzystania tych wagonów w taki sposób.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum