Panowie, bez agresji proszę. Nie rozumiem skąd tyle niezdrowych emocji z powodu KD, szczególnie wśród sympatyków tej spółki. To już zakrawa na jakiś absurd! Rozmawiajmy merytorycznie, bez zbędnych epitetów i wyzwisk. OK?
Odnośnie IR "Łużyce" to oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby ten pociąg nadal jeździł do/z Węglińca (w taryfie IR, a nie R jak obecnie), nawet jeśli KD przejmą od PR wszystkie połączenia regionalne na linii zgorzeleckiej. To jest w wyłącznej gestii centrali PR i ani KD ani UMWD nic do tego, tak jak nie mają nic do gadania w kwestii połączeń realizowanych przez PKP IC. Jeśli PR zechcą realizować połączenia komercyjne na linii zgorzeleckiej to nikt im tego nie zabroni.
Kwestia wydłużenia IR "Łużyce" do Lubania moim zdaniem absolutnie nie wypali z kilku powodów. Po pierwsze skład musiałby w Lubaniu nocować, a to generuje koszty dowozu załogi do/z Lubania. Jest też kwestia sprzątania składu. W Węglińcu nie ma z tym problemu, ale w Lubaniu dla jednego składu PR nie będą się gimnastykować (koszty!). No i pozostaje kwestia taryfy (IR) i związany z tym brak dotacji z UMWD. Dla PR takie połączenie może być kosztowo nie do zaakceptowania. Będzie cudem jeśli IR "Łużyce" utrzyma się w przyszłym rozkładzie jazdy do/z Węglińca w taryfie IR, zwłaszcza że już dziś po cichu knuje się w UMWD (zamieszanie z dotowaniem) uwalenie RE do/z Drezna, które mają średnio 100 proc. frekwencji. Tym bardziej UMWD nie zechce dalej dotować IR na odcinku dolnośląskim, bo dla niego priorytetem są KD.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
A na temat KODLK mogę napisac tylko tyle jak ktoś ma znajomych w PKP PLK i ma informacje które przypisuje sobie jak swój sukces to POZDRO!
Wymień mi chociaż jedną osobę, która jest naszym znajomym z PLK! Nie wypisuj bzdur bo my nikogo w PLK nie znamy. Jedynie co, to w sprawach kolejowych pomagają nam Przewozy Regionalne.
[ Dodano: 21-03-2013, 13:11 ]
kebeka napisał/a:
amadeoen57., według mnie działacze KODLK są fanatykami pałających nienawiścią do KD!
Chyba jesteś w błędzie bo sytuacja ma się odwrotnie. To KD nas nienawidzi. W zeszłym miesiącu wysłaliśmy pisma do spółki o nawiązanie współpracy w sprawie tworzenia rozkładu jazdy dla linii do Kudowy na 2013/14. Nic z tego! Do tej pory nic nie odpisali.
Powtarzam jeszcze raz! KODLK NIE MA ŻADNYCH UKŁADÓW W ŻADNYCH SPÓŁKACH! Proszę nie wypisywać bzdur, bo nijak ma się to do rzeczywistości. Nam to wszystko jedno, która spółka pojedzie i gdzie. Faktem jest jednak, że na razie to z PR współpraca układa nam się najlepiej. Tyle mojego.
Co do IR "ŁUŻYCE" one mają zostać, tak samo jak i Drezna, bo w przeciwnym razie UMWD nie odpuścimy, jeżeli tego nie przywrócą. My działamy do skutku.
W zeszłym miesiącu wysłaliśmy pisma do spółki o nawiązanie współpracy w sprawie tworzenia rozkładu jazdy dla linii do Kudowy na 2013/14. Nic z tego! Do tej pory nic nie odpisali
To UMWD układa rozkład a nie KD
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
2023 -
2024 -
KD nienawidzą nas za linię lwówecką i za utrzymywanie dobrych stosunków z Dolnośląskim Zakładem Przewozów Regionalnych. Wypowiedzi niektórych pracowników KD na poszczególnych profilach Facebook czy też forach kolejowych są tego ewidentnym potwierdzeniem. Wiemy, kto układa rozkład, ale to Koleje Dolnośląskie pojadą do Kudowy i to oni będą obsługiwać połączenia swoim taborem.
Wymień mi chociaż jedną osobę, która jest naszym znajomym z PLK!
Nie ważne czy z PLK czy z PR gdyż obie spółki mają dostęp do KDR gdzie są publikowane projekty rozkładów jazdy. Te projekty ktoś wam przekazuje, a wy przypisujecie jak wasz "sukces".
światowid napisał/a:
Chyba jesteś w błędzie bo sytuacja ma się odwrotnie. To KD nas nienawidzi. W zeszłym miesiącu wysłaliśmy pisma do spółki o nawiązanie współpracy w sprawie tworzenia rozkładu jazdy dla linii do Kudowy na 2013/14. Nic z tego! Do tej pory nic nie odpisali.
Po pierwsze ani KD ani UMWD nie mają obowiązku konsultowania z organizacją która formalnie nie istnieje a po drugie wcale się nie dziwię że KD nie chce współpracowac z organizacją której członkowie ubliżają drużyną konduktorskim w pociągach tej spółki.
światowid napisał/a:
Powtarzam jeszcze raz! KODLK NIE MA ŻADNYCH UKŁADÓW W ŻADNYCH SPÓŁKACH! Proszę nie wypisywać bzdur, bo nijak ma się to do rzeczywistości. Nam to wszystko jedno, która spółka pojedzie i gdzie. Faktem jest jednak, że na razie to z PR współpraca układa nam się najlepiej. Tyle mojego.
Zaprzeczasz sam sobie bo raz piszesz że nie macie układów w żadnych spółkach a za chwilę że współpracujecie z PR.
światowid napisał/a:
Co do IR "ŁUŻYCE" one mają zostać, tak samo jak i Drezna, bo w przeciwnym razie UMWD nie odpuścimy, jeżeli tego nie przywrócą. My działamy do skutku.
Tak jak napisała wcześniej Beatrycze nikt PRom nie zabroni uruchomienia komercyjnie tego połączenia.
Tylko jest jedno pytanie czy PRom będzie się to opłacało ?
Co do pociągów Wrocław - Drezno czy tak trudno zrozumiec że są one zbyt kosztowne dla PR gdyż na 136 kilometrowym odcinku, spalinowy szynobus jedzie po lini zelektryfikowanej co generuje dodatkowe koszty za tak zwaną gotowośc.
Organizacje związkowe działające przy Przewozach Regionalnych we Wrocławiu wspólnie z KODLK chcą wydłużenia relacji pociągu InterREGIO „Łużyce” Kraków – Węgliniec do Lubania Śląskiego. Wystosowali w tej sprawie oficjalne pismo do prezes PR Małgorzaty Kuczewskiej – Łaski.
Wydłużenie pociągu „InterREGIO” (nr 3611/3/63120/1) do stacji Lubań Śląski miałoby nastąpić od przyszłego rozkładu jazdy pociągów 2013/14.
Związkowcy utrzymują, że wydłużenie trasy pociągu byłoby korzystnym rozwiązaniem dla mieszkańców Lubania Śląskiego, Gierałtowa i Gierałtowa Wykroty, którzy w tej chwili pozbawieni są jakiejkolwiek możliwości podróżowania pociągiem, w szczególności dalekobieżnego łączącego Małopolskę, Górny Śląsk i Opolszczyznę z Dolnym Śląskiem.
Ponadto, według autorów wniosku, wydłużenie pary pociągów do Lubania Śląskiego uatrakcyjni podróżowanie malowniczymi terenami Dolnego Śląska.
W oficjalnym piśmie, przesłanym prezes Przewozów Regionalnych oraz władzom samorządu małopolskiego i dolnośląskiego czytamy, że: „W obecnym rozkładzie jazdy pociągów relacja tego pociągu wykazuje się dużym potokiem podróżnych i wierzymy, że wydłużenie tego pociągu do stacji Lubań Śląski z pewnością ucieszy mieszkańców części Dolnego Śląska, którzy na odcinku Węgliniec – Lubań Śląski są zdani tylko na komunikację autobusową lub prywatne samochody.”
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego zapowiada od grudnia 2013 roku przywrócenie ruchu regionalnego na linii nr 279 Węgliniec – Lubań, która w tej chwili jest remontowana.
Myślę że wydłużenie Łużyc do Lubania będzie strzałem w dziesiątkę! Myślałem też że jest dużo pociągów pośpiesznych kończących bieg w Jeleniej Górze. Można by przedłużyć z dwa pociągi dalekobieżne z Jeleniej do Lubania. Od razu Gryfów Śl. zyskałby jakieś połączenie z resztą świata. Np. odjazd pociągu TLK Śnieżka z Lubania 11:56 i przyjazd pociągu TLK Śnieżka z Warszawy do Lubania o 16:15. Tak samo odjazd pociągu IR Galicja 10:00 z Lubania, przyjazd tego pociągu z Krakowa o 18:45.
_________________ Czekam na remont 274 odcinek Jelenia - Zgorzelec!
A ja się nie zgodzę z tym, że to będzie strzał w dziesiątkę. Po co taki pociąg do Lubania? Lubań potrzebuje dobrych połączeń z Wrocławiem, a tam można się już przesiąść na pociąg w dowolny region kraju. Jeśli miałoby funkcjonować połączenie przyśpieszone do Lubania, to tak jak w latach 2006-2008 kiedy był weekendowy (studencki) pociąg z Wrocławia do Lubania w piątki, powrotny w niedzielę. "Łużyce" niech jeżdżą dalej do Węglińca, a tam niech będą dogodnie skomunikowane z pociągami z Lubania, Zgorzelca i Żar. Więcej naprawdę nie potrzeba.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Łużyce na pewno mialy by powodzenie..Kazde polaczenie dalekobierzne cieszy sie dobra popularnosciaa niz polaczenia z przesiadka. Ludzie ogolnie rzecz biorac nie lubia sie przesiadac. Wola nawet jechac kiblem do Krakowa i jest to dla podroznych atrakcyjne polaczenie. Niz dojechac do Wroclawia i tulac sie z tobolami po dworcu w celu nabycia biletu na dalsza podroz i szukac peronu w celu znalezienia pociagu.A jesli pociag jest wielorelacyjny to jest to dla nich juz wogole kosmos. Tak to wyglada od strony zwyklego pasarzera. Dlatego ja popieram tworzenie polaczen dalekobierznych. Ludzie chetniej kozystaja z takich polaczen. Kozystaja. Regiony z ktorych te pociagi wyjezdzaja i regiony w ktore sie udaja staja sie atkakcyjniejsze turystycznie
Ja także zgadzam się z poglądem że ten IR nie ma sensu w relacji do Lubania. Prędzej widziałbym jakiś TLK do Gorlitz albo Drezna przez Jelenią Górę, Lubań Śląski. Pociągi dalekobieżne które będą kończyć bieg w tak małym mieście nie mają sensu.
Skoro pociag R konczyl bieg w Lubaniu to czemu mialo by IR nie kończyc i zaczynać w Lubaniu.
P.S. Oceniajac niektorych po ich wypowiedziach to musze przyznac ze wy sie nadajecie do tarcia chrzanu wolicie pisac glupoty aby tylko byc krytycznie nastawionym!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum