Ładne wagony, oby więcej takich się produkowało, ale nie rozumiem tylko zachwytu nad tymi ekranikami i sterowaniem. To trochę choroba naszych czasów. Na co do takich czynności jak sterowanie ciepłotą, głośnością komunikatów i oświetleniem takie urządzenie? Kolorowy ekran? Wystarczą przyciski i wskaźnik LED do temperatury. Takie zabawki to pierwszy i z reguły bardzo chętny element do schrzanienia się.
_________________ PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Już wiadomo co z nimi będzie. Na listę projektów indywidualnych POIiŚ trafiło zadanie numer 7.1-97: "Odnowa taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich". "Projekt obejmuje dostawę 20 wagonów osobowych do obsługi połączeń w relacji Warszawa - Kutno - Poznań - Szczecin". Wartość projektu to 160 mln zł, dofinansowanie 65,04 mln zł, lata realizacji: 2013-2014.
No ale jak to rozwiążą? Kupią z wolnej ręki, bo jakaś spółka ma takie na stanie? Albo ogłoszą ustawiony przetarg pod te wagony? Przecież mogą to oprotestować praktycznie wszyscy dostawcy oprócz FPS. Poczekamy, zobaczymy ten prawny majstersztyk.
Ale zarówno pytań było mnóstwo i protestów też nie uniknęli. Być może doszli wtedy do porozumienia i PESA odpuściła w końcu tamten przetarg, a dostała za to sporo wagonów z przetargu na 150 wagonów. Przy czym nadal nie ma ogłoszenia wyników, więc PESA może teraz też próbować przyblokować zakup.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU w postępowaniu prowadzonym w trybie negocjacji z ogłoszeniem na:
dostawę 20 pasażerskich wagonów kolejowych z usługą ich finansowania
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa 20 pasażerskich wagonów kolejowych z pierwszym
i drugim przeglądem okresowym na poziomie P4 oraz dwoma przeglądami okresowymi na poziomie P3, po pierwszym i drugim roku eksploatacji, oraz z usługą ich finansowania. Wszystkie wagony przeznaczone są
do ruchu krajowego i międzynarodowego.
Zamówienie obejmuje następujące typy wagonów:
— wagony bezprzedziałowe drugiej klasy - 8 szt.
— wagony bezprzedziałowe pierwszej klasy - 4 szt.
— wagony przedziałowe pierwszej klasy z przedziałami klasy business - 4 szt.
— wagony przedziałowe drugiej klasy przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych - 2 szt.
— wagony restauracyjne - 2 szt.
Wagony muszą być nowe i produkowane przez jednego producenta.
Każdy wagon musi być przystosowany do jazdy po torze o szerokości 1435 mm i powinien osiągać maksymalną prędkość eksploatacyjną nie mniejszą niż 160 km/h.
Wagony powinny być posadowione na dwuosiowych wózkach wyposażonych w monoblokowe zestawy
kołowe z trzema tarczami hamulcowymi na każdej osi oraz dodatkowo wyposażonych w zespół hamulca szynowego. Wszystkie wagony powinny być typu Z według Karty UIC 567-2 i UIC 567 i wpisywać się w skrajnię kinematyczną określoną Kartą UIC 505-1. Wszystkie wagony winny być wyposażone w drzwi odskokowo-przesuwne, przetwornicę statyczną, klimatyzację, nagłośnienie oraz zamknięty obieg WC. Wnętrze każdego wagonu powinno posiadać wyposażenie o wysokim standardzie, zapewniającym komfortowe warunki podróżowania. Zewnętrzna malatura wagonów powinna być wykonana farbami chemoutwardzalnymi pokrytymi dodatkowo powłoką antygraffiti.
Wraz z wagonami Wykonawca zobowiązany jest do opracowania, uzgodnienia z jednostką notyfikowaną i nieodpłatnego przekazania Zamawiającemu:
a) warunków technicznych wykonania i odbioru;
b) dokumentacji konstrukcyjnej;
c) dokumentacji techniczno-ruchowej.
Dostarczone wagony muszą posiadać dokumenty, wydane przez Prezesa UTK, uprawniające do eksploatacji wagonu na infrastrukturze kolejowej na terenie Polski. Dokumenty, o których mowa w zdaniu poprzednim winny zostać przekazane Zamawiającemu najpóźniej w dniu odbioru pierwszego z wagonów danego typu. Wykonawca zobowiązany jest również do opracowania dokumentacji systemu utrzymania dla każdego typu wagonów, przy czym należy przyjąć następujące wytyczne:
a) przebieg pomiędzy przekazaniem wagonu a pierwszym przeglądem okresowym poziomu P4 - nie
mniej niż 700 000 km, lub 36 miesięcy,
b) przebieg do drugiego i każdego kolejnego przeglądu okresowego poziomu P4 nie mniej niż 550 000
km, lub 36 miesięcy,
c) przebieg do naprawy poziomu P5 nie mniej niż 7 000 000 km.
Dostawy winny być realizowane sukcesywnie, zgodnie z gotowością Wykonawcy, a bezwzględnie wymagany nieprzekraczalny termin dostawy wszystkich 20 wagonów wynosi 18 miesięcy od zawarcia umowy. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia zapewnił dla każdego wagonu wykonanie pierwszego i drugiego przeglądu okresowego na poziomie P4 oraz, pomiędzy przekazaniem wagonu do eksploatacji a pierwszym przeglądem okresowym poziomu P4, dwóch przeglądów na poziomie P3 - po pierwszym i drugim roku eksploatacji - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 października 2005 roku w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych (DZ.U. z 2005 r. Nr 212, poz. 1771, ze zm.).
Przedmiot zamówienia obejmuje również usługę finansowania. Wymagana przez Zamawiającego wysokość
finansowania, jaką zapewnić ma Wykonawca wynosi około 80 000 000 PLN, przewidywany okres finansowania - około 10 lat, spłaty w kwartalnych równych ratach, początek spłat po dostawie wszystkich 20 wagonów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum