Czy ktoś posiada info dlaczego na stronie rozklad-pkp.pl od 9 czerwca widnieją pociągi Przewozów Regionalnych do Szklarskiej Poręby. Może uruchomią KKZ od Piechowic lub samej Jeleniej?
Modliszka napisał/a:
Po drugie mimo iż szlak jest po modernizacji to regularnie pojawiają się kolejne punktowe zwolnienia, które wydłużają czas przejazdu pociągów.
To skutek braku bieżącego utrzymania infrastruktury! Od zakończenia modernizacji linii zgorzeleckiej, przez kilka ostatnich lat nikt tu nie kiwnął palcem (z wyjątkiem stawiania zbędnych ekranów i poprawianiem spartolonych podczas modernizacji przepustów!), więc stan torowiska sukcesywnie się pogarsza. Stąd te coraz liczniejsze punktowe ograniczenia prędkości. Problem polega na tym, że w PKP PLK jest gigantyczny przerost zatrudnienia tzw. biurwy, brakuje natomiast pracowników liniowych na torach. Efekty widać!
Chciałam zwrócić uwagę na pewien absurd jaki trwa od jakiegoś czasu na linii zgorzeleckiej. W soboty i niedziele dublują się dwa pociągi KD i PR. Pierwszy pociąg KD odjeżdża z Węglińca o 15:52, natomiast pociąg PR odjeżdża z Węglińca o 16:02. I tak jeden za drugim jedzie do Wrocławia w kilkunastominutowym odstępie.
Zauważyłam, że pasażerowie pociągu KD ze Zgorzelca przesiadają się w Węglińcu do pociągu PR, ponieważ ten jest podstawiony na sąsiednim peronie. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że wcześniej z innego peronu odjeżdża pociąg KD.
Jaki cel ma UMWD w dublowaniu pociągów dwóch przewoźników? Czyżby była jakaś nadwyżka w budżecie, którą urzędniczym zwyczajem można wyrzucić w błoto?
Jaki cel ma UMWD w dublowaniu pociągów dwóch przewoźników? Czyżby była jakaś nadwyżka w budżecie, którą urzędniczym zwyczajem można wyrzucić w błoto?
Niekoniecznie. Z Wrocławia do Wołowa i dalej między 8:56 a 12:52 w soboty i niedziele jest 4-godzinna dziura w odjazdach, przez co pociąg o 12:52 jeździ solidnie nabity. Gdy zaproponowałem zmianę tego stanu rzeczy, to urzędnicy z UMWD odpisali mi że są za biedni na takie szaleństwa jak zlikwidowanie dziury 4-godzinnej
Bartuś, no to masz żywy dowód, że urzędnicy UMWD łżą. Na Nadodrzance jest 4-godzinna dziura, a na linii zgorzeleckiej pociągi jeżdżą w 10-minutowym odstępie.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Brak skomunikowań, mniej pociągów, likwidacja od grudnia "Łużyc" do/z Krakowa, próby uwalenia RE do/z Drezna... Jeszcze niektórzy zapłaczą za PR jak im UMWD skasuje pierwszy pociąg do pracy i szkoły, aby obiegi Impulsów zgadzały się naczalstwu KD.
Każdy monopol jest szkodliwy. Monopol KD też!
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Najlepiej było jak jeździł pociąg Wrocław-Gorlitz na wagonach, i jeździły Wrocław-Lubań-Jelenia na EZT. Poza tym brakuje prywatnego przewoźnika, a najlepiej kilku przewoźników.
Pirat, a jak PR miały monopol to nikt nie protestował? Było tak samo a nawet gorzej, uwalano całe linie. Wycofywano się z obsługi praktycznie wszystkich linii niezelektryfikowanych. PR miały swoją szansę, teraz KD dostają swoją szansę (powoli stając się monopolistą). Myślę, że czas na ocenianie przyjdzie potem, na ten moment chyba nikt nie wie czy będzie lepiej.
No i w PR się zaczęło.... czy to powolny koniec IR
Likwidacja co najmniej dwóch najbardziej znanych IR Łużyce i IR Szczeliniec, i w zasadzie obecnego IR Mamry.....
Plus Kłodzko dostanie Galicję .... tylko czy na EZT czy wagonach... bo niestety jak na EZT to raczej ten skład nie pojezdzi za długo....
No i w PR się zaczęło.... czy to powolny koniec IR
Likwidacja co najmniej dwóch najbardziej znanych IR Łużyce i IR Szczeliniec, i w zasadzie obecnego IR Mamry.....
Plus Kłodzko dostanie Galicję .... tylko czy na EZT czy wagonach... bo niestety jak na EZT to raczej ten skład nie pojezdzi za długo....
Spokojnie. W nowym rozkładzie jazdy 2013/14 są zamówione trasy na IR na Dolny Śląsk .
A o "Galicję" do Jeleniej Góry walka dopiero się zacznie ,
Pirat, a jak PR miały monopol to nikt nie protestował? Było tak samo a nawet gorzej, uwalano całe linie. Wycofywano się z obsługi praktycznie wszystkich linii niezelektryfikowanych.
Możesz podać daty i przykłady dolnośląskich linii uwalonych przez PKP PR? Przypominam, że ta spółka istnieje od 1 października 2001 roku i mniej więcej od tego czasu organizatorem kolejowych przewozów regionalnych jest UMWD. Jeśli w tym czasie ktoś coś likwidował lub reaktywował to raczej UMWD a nie PKP PR czy KD.
Natomiast w czasach gdy istniało jedno PKP, a samorządy nie miały nic do gadania to na Dolnym Śląsku rzeczywiście zawieszono ruch pasażerski na wielu lokalnych liniach. I tu warto przypomnieć, że ówczesnym dyrektorem Zakładu Przewozów Pasażerskich we Wrocławiu, który przyczynił się w latach '90 i na początku tego wieku do uwalenia wielu dolnośląskich linii, była Genowefa Ładniak, obecna prezeska Kolei Dolnośląskich. Warto o tym pamiętać! I przypominać, nawet wbrew legnickiej prokuraturze, która jest wrażliwa na krytykę nieudolnego zarządu KD i na zlecenie prezeski Ładniak ściga każdego nicka, który ośmiela się publicznie wyrażać negatywną opinię na temat władz KD.
No a PKP PR jakie były takie były (sama je zajadle krytykowałam, tak jak teraz krytykuję KD), ale pociągi dalekobieżne do Zgorzelca jednak utrzymywały, w przeciwieństwie do PKP IC. A KD, no cóż, jak już zauważył Pirat, nie da się nimi dojechać do Zgorzelca z przesiadką w Węglińcu. Mam nadzieję, że nowym rozkładem jazdy KD się zrehabilitują. Wbrew pozorom nie jestem wrogiem KD. Jestem tylko wrogiem postpekapistowskiego betonu KD, który niszczy tę spółkę od środka jak złośliwy nowotwór i z którym część mikolstwa kolaboruje przeciwko naszemu forum, ze szczególnym uwzględnieniem mojej skromnej osoby.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema, z tego co wiem to PR układa rozkład a nie urzędy, PKP PR układały kiepski rozkład na wielu liniach co służyło wygaszaniu popytu, to chyba wie każda lepiej zorientowana osoba. Potem była typowa gadka czyli "nie opłaca się, mało ludzi jeździ". Wiadomo, że organizator przewozów nie będzie finansował takich kompletnie nierentownych połączeń no ale co zrobić gdy rozkład jest kijowy. Wiem doskonale, że KD święte nie są ale przynajmniej jest szansa na poprawę sytuacji, pomijając sprawy władz KD (na co wiele użytkowników tego forum jest uczulonych) to obsługa w KD nie jest taka zła, jechało mi się o wiele przyjemniej mimo, że jechałem osławionym kolzłomem (SA109). Nie spotkałem jednak takiej sytuacji jak przedziale służbowym REGIO Gliwice-Wrocław gdzie jeden kolejarz pił piwo a drugi palił papierosy, bardzo mnie to zniesmaczyło bo chciałem kupić bilet a po prostu śmierdziało. Trzymam kciuki za KD tak samo jak kiedyś trzymałem kciuki za PR gdy mówiono, że będzie lepiej.
No i w PR się zaczęło.... czy to powolny koniec IR
Likwidacja co najmniej dwóch najbardziej znanych IR Łużyce i IR Szczeliniec, i w zasadzie obecnego IR Mamry.....
Plus Kłodzko dostanie Galicję .... tylko czy na EZT czy wagonach... bo niestety jak na EZT to raczej ten skład nie pojezdzi za długo....
Spokojnie. W nowym rozkładzie jazdy 2013/14 są zamówione trasy na IR na Dolny Śląsk .
A o "Galicję" do Jeleniej Góry walka dopiero się zacznie ,
Oby , walka nie zaszkodzi!!!
Kłodzko i cała Kotlina bardziej potrzebuje Szczelinca niż Galicji - taka prawda.....
Mnóstwo kuracjuszy z Podlasia, Mazowsza i Wielkopolski do Uzdrowisk Kłodzkich jezdziło właśnie IR Szczeliniec..... ktory az dziw bierze sprawdził sie!!! Zresztą jak jezdziły Karkonosze do Kłodzka, skład miał obłożenie.
[ Dodano: 01-05-2013, 23:01 ]
Od 9 czerwca
Wracają połączenia KŁODZKO- POLANICA ZDRÓJ , obslugiwane przez KD SA.
Oznacza to, iż planuje się 4 pary składów 2 z Legnicy , 2 z Wałbrzycha, ze skomunikowaniem w Kłodzku na REGIO do Wrocławia/Międzylesia.
Nie jest wykluczone, że również na IR Szczeliniec i Mamry- przynajmniej w wakacje.
Żródło: EUROREGIO GLACENSIS- powołuje się na radnego Sejmiku WD- Zbigniewa... sorry nie pamietam nazwiska.
Panowie co się dzieje na linii 276 .Jechałem ostatnio i zaobserwowałem znaczny spadek prędkości na odcinku Strzelin Wrocław . Rozkład niezmieniony a czas się wydłużył
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum