Kiedyś szlakowa z Gliwic do (przynajmniej) Rudy Południowej była 80km/h, ostatnio jechałem parę razy poc. i odniosłem wrażenie, że obniżoną ją do 60km/h, zresztą w RJ czas na odcinku Gliwice - Ruda Chebzie zwiększył się o 2 min. Widać i ten szlak zaczyna się rozpadać.
Ja nie wyolbrzymiam , w ubiegłym tygodniu własnie ten pociąg nr. 111 był opóźniony 40 min. i więcej . W dniu 26.07.11 był opoźniony 20min.
Zapewne jechał w "zmienionym rozkładzie jazdy". Poza tym - 2 razy opóźnienie 20 czy 40 minut to nie godzina, jak piszesz i nie "cały czas"! Ja nim często jeżdżę z DG do pracy i rzadko bywa spóźniony, jeśli już to max 5 minut!
Na lata 2012-2015 zaplanowano rewitalizację linii kolejowej E30 pomiędzy Gliwicami a Katowicami. Odtworzenie tego szlaku zapisano w wieloletnim planie inwestycyjnym resortu infrastruktury. Dziś, z uwagi na postępującą od lat degradację, pociągi rozpędzają się tu maksymalnie do 60 km/h.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe planuje przywrócić pierwotne prędkości jazdy na odcinku głównej linii z Wrocławia do Krakowa na terenie aglomeracji katowickiej. Szlak pomiędzy Gliwicami a stacją Sosnowiec Jęzor przecina centra kilku miast. Jest silnie obciążony pasażerskim ruchem regionalnym i dalekobieżnym. Mimo że parametry projektowe zakładają prędkości maksymalne od 90 do 120 km/h, obecnie między Gliwicami a Katowicami pociągi nie przekraczają 60 km/h. Przyczyną wprowadzenia ograniczeń są szkody górnicze i drewniane podkłady stosowane w poprzednim systemie ze względów strategicznych. Pozwalało to na szybkie przekucie linii na tzw. szeroki tor.
W ciągu najbliższych lat sytuacja ma ulec poprawie. Kolejarze zapowiadają kompleksową wymianę torów i naprawę obiektów inżynieryjnych, dzięki czemu przywrócone zostaną pierwotnie obowiązujące tu prędkości. Pieniądze na remont są zapisane w wieloletnim planie inwestycyjnym resortu infrastruktury. Realizację zaplanowano na lata 2012-2015, a koszty prac przewidziano na 285 mln zł.
Początkowo śląski odcinek linii E30 miał zostać zmodernizowany ze środków unijnych. Po kalkulacjach finansowych, uznano że bardziej opłacalna będzie inwestycja odtworzeniowa. Ze względu na gęstą zabudowę i ochronę zabytków podnoszenie prędkości projektowych byłoby trudne i kosztowne. Przedstawiciele PKP PLK zapowiadają, że z punktu widzenia podróżnego planowana rewitalizacja da podobny efekt.
Wielkie zmiany od 14 kwietnia w rozkładzie KŚ. PLK modernizuje tory.
Koleje Śląskie opublikowały najważniejsze zmiany w rozkładzie jazdy w okresie od 14 kwietnia do 8 czerwca. Odwołanych i zastąpionych autobusami zostanie aż kilkadziesiąt pociągów.
- Na linii S1 rozpoczynają się szeroko zakrojone prace modernizacyjne na odcinkach Poraj - Myszków i Chorzów Batory - Ruda Chebzie - opisuje rzecznik Kolei Śląskich Maciej Zaremba. Będzie to skutkowało zmianą organizacji ruchu pociągów, w szczególności skróceniem relacji pociągów (z wprowadzeniem autobusowej komunikacji zastępczej) na odcinkach:
Częstochowa - Myszków (dotyczy 11 pociągów),
Częstochowa - Zawiercie (dotyczy 4 pociągów), Chorzów Batory - Ruda Chebzie (dotyczy 6 pociągów),
Chorzów Batory - Gliwice (dotyczy 4 pociągów),
Katowice - Gliwice (dotyczy 5 pociągów)
- Ponadto z powodu powyższych prac część pociągów na trasie z Chorzowa Batorego do Gliwic pojedzie droga okrężną, z postojem w Bytomiu, co spowoduje wydłużenie czasu jazdy na odcinku Katowice - Gliwice o około 15 min. Dotyczy to 14 pociągów - dodaje Zaremba.
Czy bilet liniowy i strefowy obowiazuje na bezposrednie polaczenia Gliwice - Katowice przez Bytom?
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-04-2013, 17:45
Jeśli chodzi o strefy, to tak czy masz dwie strefy - więc w tej samej cenie obowiązuje nawet na nie bezpośrednie.
Przy liniowym zdrowy rozsądek podpowiadałby, że tak.
Przewozy Regionalne ze swoją ofertą od 1 czerwca okazały się być najbardziej konkurencyjne cenowo na jednej z najważniejszych śląskich tras!
Za podróż z Gliwic i Bytomia do Katowic zapłacimy jedynie 4zł, dla porównania u śląskiego przewoźnika za taką podróż zapłacimy 5zł.
Warto wybierać pociągi interREGIO oraz REGIOekspres nie tylko ze względu na cenę ale również na komfort podróży. Część kursów jest realizowana wygodnym taborem z przedziałami, a nawet internetem Wi-Fi.
http://regiochlopak.blogspot.com/2013/06/za-4z-z-gliwic-i-bytomia-do-katowic.html
Przewozy Regionalne ze swoją ofertą od 1 czerwca okazały się być najbardziej konkurencyjne cenowo na jednej z najważniejszych śląskich tras!
Za podróż z Gliwic i Bytomia do Katowic zapłacimy jedynie 4zł, dla porównania u śląskiego przewoźnika za taką podróż zapłacimy 5zł.
Warto wybierać pociągi interREGIO oraz REGIOekspres nie tylko ze względu na cenę ale również na komfort podróży. Część kursów jest realizowana wygodnym taborem z przedziałami, a nawet internetem Wi-Fi.
http://regiochlopak.blogspot.com/2013/06/za-4z-z-gliwic-i-bytomia-do-katowic.html
Sprawdzalem przed chwila na rozklad-pkp.pl i pokazalo mi 11zl z Katowic do Gliwic InterRegio (IR36120).
Czy dobrze widze, ze KS nie jezdzi z Katowic do Gliwic miedzy 11:00 a 13:00?
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-06-2013, 22:37
Aby przypadkiem nie zachęcić do korzystania z kolei, wyszukiwarka ta nie ma wpisanych promocji - pokazuje cennik kilometrowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum