Poczekajmy na SIWZ, ale wymagania póki co są bardzo łagodne. Bo nieoficjalne wieści mówią że im się Elfik bardzo, ale jednak nie podoba.
[ Dodano: 19-03-2013, 11:56 ]
Pojawił się SIWZ. Liczba miejsc siedzących idealnie pod 34WE, ale małemu Elfowi zabraknie miejsc stojących - łącznie mieści 230 osób (4os/m^2) przy wymaganych 250). Co ciekawe dopuszczono elementy metalowo-gumowe jako pierwszy stopień odsprężynowania. Kto może tego chcieć? Na takie coś nie zgodził się np. Podkarpacki UM.
Na przykład Newag, wyciąg z opisu 35WE:
- Wózki typu 27RSNd (napędowy klasyczny) i 72RSTd (toczny Jacobsa);
- Usprężynowanie I stopnia: sprężyny stalowe,
- Usprężynowanie II stopnia: sprężyny pneumatyczne (poduszki powietrzne)
oraz PESA, wyciąg z opisu 27WE:
- Wózki typu 40ANb (toczny), 27MNb (napędowy klasyczny) oraz 30MNb (napędowy Jacobsa);
- Usprężynowanie I stopnia: sprężyny stalowe,
- Usprężynowanie II stopnia: sprężyny pneumatyczne (poduszki powietrzne),
Dokładnie! Tak samo wygląda zawieszenie np. Flirta. Tymczasem w tym przetargu dopuszczono (a w podkarpackim ktoś o to pytał) zastosowanie elementów metalowo-gumowych (jak np. w szynobusach Pesy (214/218/219M) zamiast sprężyn śrubowych w I stopniu usprężynowania.
Takie coś ma np. ED74 - czyżby Pesa planowała manewr z supertanią ofertą ZNTK MM?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum