Dzisiejsze popołudniowe składy odjeżdżające z Warszawy:
1. Ex "Małopolska" do Krakowa Gł: EP09-008 + Z2AMg3 + bar + XB + 144A + 111Arow + 111Arow. Klasa 2 około 90%, klasa 1 70-80%, w większości przedziałów po 4-5 osób.
2. EIC "Lech" do Poznania: EP09-010 + 154A + 154Aa + XBNMg2 + 136A-IC6 + bar + Z1A + 152A. Klasa 1 około 50%, klasa 2 w granicach 70% - 80%.
3. TLK "Kinga" z Krakowa: EU07-443 + EP09-015 + 111Ay + 141A + 140A + 141A + 141A. Niewiele osób, może ze 40 wysiadło na Dworcu Centralnym. Wszystkie wagony poza 111Ay z wyświetlaczami
4. TLK "Kaszub" do Gdyni: EP08-008 + Z1A + restaurant + Z1B + XBNMg2 + Z2B + Z1B + 111Arow. Klasa 1 około 70%, klasa 2 w granicach 100%.
5. "Kiev-Express" do Dorohuska i Kijowa: EU07-045 + wagony do Dorohuska: B + B(IC) + B(IC) + A + 3 wagony sypialne kolei ukraińskich do Kijowa. W wagonach komunikacji krajowej frekwencja bardzo ładna, dwa wagony praktycznie całkowicie zajęte, trzeci wagon klasy 2 około 70% frekwencja. Klasa 1 już słabiej, około 15 pasażerów naliczyłem.
6. EIC "Ondraszek" do Bielska Białej: EP09-039 + 136A-IC4 + 136A-IC6 + 136A-IC6 + 111Arow + XBNMg2 + Z2B + restaurant + 139A-Op + 152Aa. Klasa 2 praktycznie wszystkie miejsca zajęte, klasa 1 około 80%. Także bardzo ładna frekwencja, i jednak jest to jedyny pociąg kwalifikowany kursujący w piątki na 6 wagonach klasy 2.
7. EIC "Fredro" do Wrocławia: EP09-044 + 145A + 152A + 145Ab + restaurant + Z2B + XBNMg2 + 154Aa + Z2B + XB. Klasa 1 około 50%, klasa 2 90-95%.
8. TLK "Janusz Korczak" Kraków - Białystok: EP09-013 + A(IC) + A(IC) + bar + B + B(IC) + B(IC) + B(TLK) + B(IC) + B(IC). Klasa 1 około 30 osób w obydwu wagonach, klasa 2 około 60%. Tak naprawdę tylko trzy wagony klasy 2 były sporo obłożone, w pozostałych mniej osób, ostatnie dwa wagony to może kilkunastu podróżnych.
9. TLK "Niemen" Białystok-Piła: EP07-410 + A + B + B + B + A(zdeklasowane). Klasa 1 około 80%, klasa 2 ponad 100% frekwencja.
10. EIC "Krakus" do Krakowa: Husarz + Z1A + 152A + 145Ab + bar + Z2B + XB + 154A + 154Aa + 144A. Klasa 1 około 50%, klasa 2 80-90%.
11. TLK "Wieniawski" Gdynia-Rzeszów: EP07-1042 + B + B (z przedsionkiem dla rowerów) + B + B(IC) + B(IC) + bar + A(IC). Klasa 1 około 80%, klasa 2 ponad 100%, niewiele, ale były osoby stojące na korytarzach.
12. EIC "Chrobry" do Szczecina: EP09-016 + 136A-IC6 + 136A-IC4 + 159A + XBNMg2 + Z2B + restaurant + 145Ac + Z2AMg3 + 145A. Klasa 2 jak zazwyczaj w piątek 100%, klasa 1 niewiele mniej.
13.TLK "Kormoran" Bielsko Biała Gł. - Olsztyn Gł: EP07-1007 + B + B(IC) + B + B + A(IC). Tutaj niestety najsłabsza frekwencja spośród wszystkich pociągów, które dzisiaj widziałem, klasa 2 40-50%, klasa 1 może z 10 osób.
14. RE "Warta": Lublin-Poznań Gł.: EU07-169 + 5 wagonów zielonych, w tym jeden z przedziałami 8-miejscowymi, pozostałe typ 112 z przedziałami 6-miejscowymi i 2 malborasy. Frekwencja jak zwykle bardzo ładna, około 80% w dwóch początkowych wagonach, do 95-100% w pozostałych wagonach.
15. EIC "Górnik" do Wrocławia: EP09-036 + 136A-IC6 + 136A-IC6 + 111Arow + 144A + 136A + restaurant + 145Ab + 152A + Z1A. Klasa 2 około 90-100%, klasa 1 w granicach 70%.
Wczorajszy TLK Gałczyński jechałem nim od Wrześni do Kutna- skład ciągnęła
Ep09 047 +2+2+2+2+2 +2+2+Bar+1+1. W cały pociągu tylko jakieś , może 30 -40 siedzeń było pustych i to głownie w jedynkach .co ciekawe trzy dwójki były w tradycyjnym zielonym malowaniu ,ale bezprzedziałowe. ;-) Reszta dwójek i jedynki w malowaniu IC.
Od Kutna do Częstochowy pojechałem TLK Doker.Skład Ep07 +4 dwójki i jedna jedynka. Frekwencja do łodzi była tak 50% ,ale w Łodzi Żabieńcu oraz Łodzi Kaliskiej , Olechowie wsiadło trochę ludzi i frekwencja spokojnie wzrosła do 3/4.Widać że łodzianom ten pociąg pasuje, bo sporo jechało do Częstochowy reszta na Katowice i okolice.Cena za bilet TLK z Wrześni do Częstochowy przez Łódź, dystans 343km ,wyniosła 62zł
Dziś wracałem z Częstochowy do Wrześni także do Kutna najpierw skorzystałem TLK Doker - skład Ep07 +5 dwójek oraz jedynka. Frekwencja jakieś 50-60%. w okolicach jednej z łódzkich stacji widziałem przez okno jakiegoś Mkola z aparatem lub kamerką na statywie. ;-)
Od Kutna do Wrześni jechałem IR Rudawy skład Ep07+1+2+2+2(zdeklasowana jedynka)+2. Ostania dwójka miała kartki na drzwiach wejściowych ze jedzie z Ełku. Wagony były osmiomiejscowe iw każdym siedziały po trzy lub cztery osoby. Ponieważ musiałem skorzystać z usług dwóch rożnych przewoźników IC i PR i niestety nie mam już żadnych zniżek :-( , to przyszło mi wyciągnąć z kieszeni 83zł,90gr.
Miałem jechać wcześniejszą inną trasą oraz TLK ,ale przy kasie w Częstochowie było czynne tylko jedno okienko i nie zdążyłem kupić biletu a pociąg odjechał.Zaś jakiś koleś obok poszedł do sąsiedniej kasy Kolei Śląskich ,ale wrócił się ,z informacja że KŚ ponoć nie sprzedają biletów na TLK . :-| Pani w Ickowej kasie tez mówiła ,że nie jej wina ze jest kolejka a tylko jej okienko było czynne .Chwile z nią pogadałem kobietka się rozweseliła. Wniosków z tego wyjazdu jest kilka :
1. Konieczność natychmiastowego remontu linii Kutno - Łódź Kaliska , bo się sypie ,,a gdyby był drugi tor to już by było super.
2. Brak połączeń Wielkopolski z Częstochową ,a jeden fajny TLK Barnim,choć jedzie naturalną trasą przez Ostrów - Wieluń wiosny nie czyni.Nie wiem czy nie warto by było by któryś z TLK Cegielski lub Sukiennice zamiast przez CMK jechał o ile da się go tam wcisnąć przez Łódź - Częstochowę ,albo za Kołem w Barłogach skręcił na Węglówkę i jechał dalej na Zduńska Wolę Karsznice i Czewę oraz południe Polski .
2. Brak dla mieszkańców Częstochowy pociągu miedzy 5-6 rano ,a TLK "Pojezierze"3. nie do końca pasuje wszystkim i często jest pełen.
3. Poza jakimiś uzasadnionymi przypadkami złośliwości lub rażącej niekompetencji nie powinno się złośliwie dowalać kasjerkom czy konduktorom lub kierpociom , bo nie ich wina ,że wiele połączeń jest wyciętych , przesiadki nie zawsze dobrze skomunikowane lub firmy przewozowe nie mają jakiś wspólnych np weekendowych taryf ,albo wspólnych kas.Ci ludzie nie są niczemu winni ,ze jest burdel na kolei ,a że są na pierwszej linii frontu kontaktu z klientem im się najwięcej dostaje..
Ostatnio tygodniowe wycieczki i tragiczna frekwencja:
13.04.2013
TLK 53202 MONCIAK - KRUPÓWKI - do Warszawy frekwencja w części Zakopiańskiej < 10%, w części Przemyskiej sporo lepsza, ale < 50%.
17.04.2013
TLK 57100 BAŁTYK - w Gdańsku Wrzeszczu frekwencja < 10%.
TLK 65102 POMORZANIN - w Tczewie << 50%
20.04.2013
TLK 51112 ŻEGLARZ - frekwencja 7 osób na cały skład w Gdańsku Wrzeszczu, w Głównym dosiadło się z 10.
TLK 15117 ARTUS - frekwencja góra 25%. Dwa ostatnie wagony 'po jednej osobie'.
TLK 85100 ŻUŁAWY - w składzie kuszetka jako 2 klasa.
Wczorajszy TLK Goplana relacji Poznań- Warszawa -jechałem nim od Wrześni .Skład EP08-008+2+2+2+2+2+1 ( pierwsza dwójka za lokiem ,w niej siedziałem , była bezprzedziałowa). Trzy wagony były w miarę niezłym stanie, a trzy takie już sobie,a w trakcie jazdy w bezprzedziałowym szlag trafił drzwi wejściowe.Obsługa powiesiła kartkę z informacją o awarii tych drzwi Nie było nawet wózka napojami . Generalnie " Goplana" nieco zeszła na psy. Obsługa konduktorska była konkretna ,ale życzliwa , na poziomie.Pociąg z Wrześni odjechał punktualnie o 6.01 a na Dworcu Centralnym zameldował się o 8.48. Frekwencja w dwójkach nieco ponad 100%, ,bo kilka osób nie mających miejscówek stało. We Wrześni do pociągu wsiadło 41 osób.
Wracałem TLK Podlasiak relacja Białystok- Warszawa - Poznań - Szczecin .Wyjazd z Warszawy Centralnej punktualnie o 13.40 .do Wrzęsni dotarł tez punktualnie o 16.34.
Skład Ep08-009 +2+2+2+2+2+2+Bar+1. Dwójki 8-miejscowe.Skład był mieszany część taboru była taka sobie,a cześć w lepszym standardzie.Frekwencja była niezła. w całym składzie w dwójkach naliczyłem 19 pustych miejsc,a w jedynce 25.
Sporo ludzi wysiadło w Sochaczewie i Łowiczu , Co prawda wsiadających w kierunku Poznania i Szczecina też nie brak ,ale widać ewidentnie ,ze mieszkańcy wyżej wspomnianego Sochaczewa i Łowicza wykorzystują te TLKi jadące w kierunku Kutna i Poznania jako sposób na szybszy odjazd ze stolicy do domu w stosunku do czasu jazdy Kolejami Mazowieckimi.
We Wrześni wysiadło 14 pasażerów ,a wsiadło 5. Wcześniej sprawdziłem też przez okno wcześniejszy postój na stacji Słupca i tam wysiadło 7 pasażerów ,ale wsiadło 12.Pomijając tych ,którzy być może jechali do Krzyża lub Szczecina , to widać ,że także mieszkańcy Słupcy i okolic z kolei w ten sposób szybciej podjeżdżają sobie niektórymi TLKami do Poznania .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum