Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Ranking dolnośląskich linii kolejowych
Autor Wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 27-04-2013, 07:54   Ranking dolnośląskich linii kolejowych Odpowiedz z cytatem

Na podstawie ilości dyskusji i wypowiedzi na forum ułożyłem subiektywny ranking linii kolejowych na Dolnym Śląsku pod względem ważności. Podzieliłem je na trzy kategorie: najważniejsze, ważne i pozostałe.

Najważniejsze:
1. Złotoryja - Lwówek
2. Kłodzko - Kudowa
3. Jelenia Góra - Lwówek
4. Jelenia Góra - Jakuszyce
5. Gryfów Śl. - Świeradów Zdrój

Ważne:
1. Sędzisław - Lubawka
2. Jelenia Góra - Karpacz
3. Legnica - rudna Gwizdanów
4. Wrocław - Drezno
5. Legnica - Marciszów

Pozostałe: wszystkie pozostałe.

Jak już wspomniałem ranking jest subiektywny, więc proszę o uwagi co do pozycjonowania poszczególnych linii.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomex_0111 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2009
Skąd: Lubań Śląski

PostWysłany: 28-04-2013, 08:58    Odpowiedz z cytatem

generalnie spis dobrze ukladasz;)
Ale linia Gryfów - Świeradów to także Gryfów - Lubomierz i do Lwówka jak sie nie myle(?)

Co chodzi o te nieczynne linie to odesłałbym władze do zapoznania się z historią jak ważne były co niektóre linie i może by to skusiło do zainwestowania.....a nie tylko Wrocław - jako początek i koniec woj.Dolnośląskiego

_________________
PKP Lubań wejdź i zobacz sam;)

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sZakOOu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2006
Skąd: i po co?

PostWysłany: 28-04-2013, 20:54    Odpowiedz z cytatem

Ten ranking jest ułożony w końcu pod względem ważności czy aktywności na forum?

Zakwestionowałbym kilka linii wyszczególnionych. Palcem nie wskażę, co by nie urazić. Ale do ważnych należałoby dodać:

1. Żary - Węgliniec (często wspominany w kontekście połączenia Zielona Góra - Jelenia Góra; tędy też wiedzie droga jedynego EC na E-30 - EC Wawel);
2. Żagań - Miłkowice (w kontekście Berlinki).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

amadeoen57. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lut 2010

PostWysłany: 29-04-2013, 07:03    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Najważniejsze:
1. Złotoryja - Lwówek

Co jest najważniejszego w tej zakrzaczonej linii?

[ Dodano: 29-04-2013, 08:07 ]
A poza tym ta linia ma początek w Jerzmanicach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KPP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sty 2013

PostWysłany: 29-04-2013, 10:21    Odpowiedz z cytatem

amadeoen57. napisał/a:
Cytat:
Najważniejsze:
1. Złotoryja - Lwówek

Co jest najważniejszego w tej zakrzaczonej linii?


Absolutnie nie jest to najważniejsza linia. Jedyne co ją wyróżnia z wielu pozostałych, to groźba jej fizycznej likwidacji. Autorowi chodziło o:
Krzysiu napisał/a:
Na podstawie ilości dyskusji i wypowiedzi na forum ułożyłem subiektywny ranking linii kolejowych na Dolnym Śląsku pod względem ważności.


Użytkownik Krzysiu umieścił to w wyniku dyskusji, w której się udzielam i która przewija się na portalu e-legnickie.pl (zapoczątkowana po serii artykułów p. Jakubowskiego). Jak już wspomniałem ma ona miejsce bardziej z racji planów fizycznej likwidacji i przerobienia jej na ścieżkę rowerową niżeli "palącej potrzeby" (wiele linii ciągle działa, więc myślę, że dyskusja nad fizycznym ratowaniem tych, które nie działają ma również sens). Równie dobrze kilka miesięcy temu można było odnieść, że najważniejszą linią w kraju jest Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Chociaż jej groziło "czasowe zawieszenie", a nie rozbiórka.

Warto byłoby określić przydatność tej linii w perspektywie 10-20 lat (np. myśląc o Nowym Kościele, czy Iwinach, a także innych surowcach na pobliskich terenach). Warto też określić, czy w przypadku kiedy ratuje się 283 nie warto wydłużyć tego o 284. Widać, że w sprawie 284 jest rozbieżność stanowisk między Starostwem Powiatowym w Złotoryi, a Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego. Starostwo chce budować na odcinku Jerzmanice-Zdrój - Lwówek Śląski ścieżkę rowerową, na którą dopiero się chce pozyskać fundusze, a wiadomo, że dawna linia może zostać rozebrana przed przyznaniem dotacji. W powiecie myślą o niszowej ścieżce rowerowej kiedy nie rozwiązano jeszcze problemu zadłużonego na niemal 20 milionów szpitala. Rzecznik Starostwa widzi problem w ew. remoncie tej linii i jej reaktywacji w odbudowie jednego wiaduktu na tej trasie. Czy z powodu jednego wiaduktu warto podejmować decyzję o fizycznej likwidacji? Uważam, że powinno się wstrzymać zapędy ze ścieżką rowerową i określić, czy ta linia może być perspektywiczna, a jak tak to w jakim ujęciu, przy jakim wykorzystaniu i na jakim odcinku. Niech ewentualna decyzja o tym, że będzie to zlikwidowane będzie czymś poparta.

Jeżeli chodzi o remont wolałbym wariant, który Krzysiu umieścił w "Ważne" na 5. miejscu - Jerzmanice-Zdrój - Marciszów, ale wtedy i tylko wtedy, gdy będzie to rozpatrywane w perspektywie sprawnego (w konkurencyjnym czasie) połączenia Jeleniej Góry z Legnicą i jakiejś dobrej przesiadki na Trutnov, czy inne czeskie miasto. W takim kontekście może mogłoby to mieć sens.

Co do samych reaktywacji widzę bardziej palące problemy niż w/w linie. Warto byłoby najpierw wyremontować i reaktywować Legnica - Lubin - Głogów. To są bardzo duże ośrodki i jak się patrzy na mapę połączeń w województwie aż szkoda, że tego jeszcze nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl