Witam,
Regularnie podróżuję na trasie Bydgoszcz-Gdańsk. Ostatnio z powodu kolejnych remontów czas nieznacznie się wydłużył (>2h), ale gdzieś czytałem swego czasu, że pociągi mają pokonywać tę trasę w czasie ok. 1:30. Czy orientuje się ktoś kiedy to nastąpi?
[ Dodano: 13-05-2013, 12:27 ]
Sam sobie odpiszę, bo grzebałem dalej w sieci. W czerwcowym rozkładzie Kaszub jest już wpisany na 1:33, więc to byłoby to, o co mi chodzi
Aktualnie Plka wyrównała rozkład do tego co da się osiągnąć biorąc pod uwagę zwolnienia na szlaku (do tej pory +5 minut w Bydgoszczy to było planowo), od czerwca prawdopodobnie na niektórych odcinkach będzie 160 dozwolone, wiec Neptun Kaszub Artus I Berlin będą miały krótsze czasy jazdy.
Tak, z tymże te +5 w Bydgoszczy to do13.IV było normą głównie dla "Artusa", "Kaszuba" i "Neptuna" czyli tych kursujących bez postoju w Laskowicach Pom. Tydzień temu wracałem "Neptunem" do Warszawyz Gdańska i w Bydgoszczy było -4. 1h33" z Bydgoszczy do Gdańska to jednak nie bardzo chce mi się wierzyć, bo z Tczewa do Gdańska 27-28 minut to jest chyba najszybciej czyli około godziny musiałby jechać z Bydgoszczy do Tczewa a to jest 130 km. Na sporej części trasy musiałoby być 160 km/h. Zapewne nie jest jeszcze wpisany rozkład zamknięciowy na okres czerwiec-wrzesień i stąd taki czas przejazdu.
Jako osoba jeżdżąca regularnie CB-GD-CB trzymam kciuki, żeby to jednak było to 1,5h. I niech pociągi z Wawy jak najdłużej jeżdżą przez Bydgoszcz A do tego jeszcze żeby w 'zwykłych' TLK (np. Pomorzanin) pojawiły się wagony z prądem w gniazdkach i będzie super.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-05-2013, 15:51
Szkoda tylko że pomimo coraz lepszego czasu przejazdu nie przybywa pociągów - chciałoby się widzieć na tej linii więcej pociągów.
Pułtuś, może i się pojawi więcej składów, jak skończą grzebać między Tczewem a Trójmiastem. Na chwilę obecną sam po rozkładzie widzisz, że ciężko cokolwiek wepchnąć (TLKi jeżdżą w duecie aż do Bydgoszczy)
Jest przetarg na remont kolejnego odcinka węglówki.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory - Tczew na odcinku Bydgoszcz Główna - granica IZ Bydgoszcz.
Zamówienie zostało podzielone na dwie części. Część A zakłada zwiększenie przepustowości wybranych odcinka Bydgoszcz - Maksymilianowo poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych. Część B dotyczy rewitalizacji toru nr 1 na szlaku Bydgoszcz Główna - Maksymilianowo (ok. 6 km) i toru nr 2 na szlakach: Terespol Pom. - Laskowice Pom. (ok. 10 km), Warlubie - Twarda Góra (ok. 10 km) oraz Twarda Góra - granica IZ (ok. 2 km).
Powiem tak, nareszcie bo się już gdzieniegdzie zaczelo niezle sypać :] jeszcze mogliby na bieżąco robic ograniczenia dorazne żeby przez pol roku nie robic 20 w Parlinie
Bardzo dobra wiadomość. Zresztą odcinek Bydgoszcz-Tczew to przykład tego, że jak Polak chce to potrafi, oczywiście w pozytywnym kontekście. Jeszcze w 2010-2011 roku podróż TLK w kierunku Gdańska zajmowała równo 3 godziny. Jak pociąg ruszył ze stacji Bydgoszcz Główna tak cały czas prędkość 50-60 km/h. Do samego Gdańska.
Teraz ten dystans pociąg TLK pokonuje w około połowę krócej. A jedyny skład EIC kursujący obecnie tym odcinkiem w nawet 80 minut pokona 160 km dystans dzielący te dwa miasta.
Predkosci podniesione trochę na sile, stacje nie ruszone, nie ma plynnosci jazdy, krótkie ostatnie odstępy SBL. Jest tu jeszcze duuuużo do zrobienia, żeby to była w całości linia predkosci pow 130kmh. Taka ciekawostka, w tej chwili na takim pociągu jak Pomorzanin nie ważne czy jedzie siodemka czy dziewiatka, jedno i drugie przyjedzie w planie miedzy Poznaniem a Gdynią na każdej stacji. Mimo ze jedno pojedzie gdzieniegdzie 160 a drugie 120.
Z budżetowych środków w 2015 roku PKP Polskie Linie Kolejowe planują usprawnić transport towarów na głównych liniach i poprawić standard obsługi pasażerów. Inwestycje w urządzenia sterowania ruchem kolejowym usprawnią ruch aglomeracyjny.
Przepustowość na odcinku Bydgoszcz Główna – Maksymilianowo poprawi się przez zabudowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Rozwiązanie techniczne tzw. blokada liniowa, pozwoli prowadzić bez przeszkód ruch pasażerski i towarowy.
PORR z najtańszą ofertą na przebudowę podbydgoskiego fragmentu linii 131.
Po przełożeniu terminu otwarcia ofert, zarządca sieci kolejowej 23 kwietnia otworzył koperty z ofertami na modernizację fragmentu linii 131 pomiędzy Bydgoszczą a Twardą Górą. Prace mają zostać wykonane do końca roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum