Tomek-Gliwice, chyba masz rację, bo wg mnie docelowy model kolei pasażerskiej krojony przez władzę ludową to przewozy aglomeracyjne wokół największych ośrodków (Warszawa, Trójmiasto, Łódź, Wrocław, Kraków, Poznań, Szczecin, Katowice/GOP) oraz przewozy dalekobieżne pomiędzy tymi ośrodkami, oparte wyłącznie o PKP Intercity, przy czym TLK zostaną stopniowo wyeliminowane i zostanie sam prestiż. Reszta kolejowej Polski do zaorania, oczywiście po kontrolowanym upadku Przewozów Regionalnych.
Na przykład na Dolnym Śląsku już zatwierdzono projekt zamiany Kolei Dolnośląskich na Dojazdowe Koleje Dolnośląskie, rzecz jasna po wyeliminowaniu PR Wrocław. Jak sama nazwa wskazuje, będzie to kolejka dojazdowa do Wrocławia z miast satelickich, z jakimiś ochłapami na rubieże województwa (do Głogowa, Zgorzelca i Jeleniej Góry), natomiast boczne, lokalne linie najprawdopodobniej zostaną zaorane. Myślę, że podobnie będzie na Śląsku, zresztą taki scenariusz już się powoli zarysowuje...
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Pr-y powinny to wykorzystać i zrobić promocję biletową, między Gliwicami a Zawierciem na RE/IR które przejeżdżają przez Region.
Tak. Tłumy specjalnie będą czekać na Bolka lub Piasta, tylko po to, żeby dojechać z Gliwic do Zawiercia.
Tomek-Gliwice -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-05-2013, 21:38
Przynajmniej KŚ będą honorować Regio karnety i turystyki dalej.
Lilly a czemu nie, jak komus pasuje któryś z 4 ech pociagów to co nie wolno mu pojechać? RE Bolko , RE Chemik, IR Łysica, Piast, Godziny od 7 rano do 15:30,,,,więc wcale czekać nie trzeba jadąc okazyjnie.
Ciekawe co powiesz od grudnia 2013, jak stykówki ponownie(nie daj Boże) przejmą KŚ=e od PR-ów i rozwalą je...tnąc je na maksa z powodów oszczędnościowych, np do dwóch pociągów na dobę do Strzelec Opolskich??? Bedzie bardzo śmiesznie..
Potem czekam jeszcze na likwidację Łysicy i RE Bolko od grudnia 2014 plus likwidację Regio do Sedziszowa....i będzie jedna TLKa na dobę do Lublina przez Kielce....buhahahahahahaha jesli jej IC nie zlikwidują....
nic nie zostanie tylko Pendolino i prestiżowe EIC, ale ludzie do pracy i szkoły oraz do rodziny do sąsiednich województw nie dojadą. Kraj 3go świata, będzie jak w Bangladeszu ,busiki zapchane na maksa.
Miały być szybkie, komfortowe i tanie pociągi, a za parę dni będzie gorzej niż za PRów. Robi się tu nam powoli Bangladesz. Kto żyw kupuje jakieś wozidło i olewa transport zbiorowy. Jak to mawiał "klasyk": "nie idźcie tą drogą". Ja dosyć spokojnie podchodziłem do wejścia Kolei Śląskich, ale mój spokój zdechł w momencie, kiedy poznałem rozkład jazdy. Jak wiadomo okazało się, że wypadł mój Czechowicki Przystanek. Przez jakiś czas znosiłem cyrk przygotowany przez KŚ polegający na spóźnieniach, wypadających pociągach i spacerowaniu 1,5km, gdzie Przystanek był 170m od bramy zakładu. Cała sytuacja wydawała się po miesiącu unormować. Ja jednak nie zamierzałem za wszelką cenę pozostać użytkownikiem KŚ tylko zacząłem podróżować samochodem. Może się to wydać dziwne tak wypiąć się na kolej, kiedy już wszystko było w miarę OK(poza tymi długaśnymi spacerami), ale rozpocząłem budowę domu i samochód był mi niezbędny praktycznie każdego dnia.
Jako ogromny plus KŚ trzeba im oddać, że mieli korzystniejsze ceny niż PRy. Niestety jak to ktoś napisał na forum KŚ to taki „kolejowy OTL Express”. Nie jest sztuką zrobić półdarmowe przewozy. Trzeba tak wymyśleć cennik, by wpływy z biletów jak najbardziej równoważyły koszty(jak wiadomo to nigdy nie uda się w 100% i niezbędna jest dotacja). KŚ mogły równie dobrze zrobić przewozy za symboliczną złotówkę. Frekwencja na pewno byłaby wtedy potężna. Niestety tak jak OTL nie dało rady z biletami za 100zł, tak samo KŚ nie miały szans z tymi cenami, które oferowały.
3 grudnia 2012 na tym forum napisałem: „Nikt w dzisiejszych czasach nie zostanie z koleja na dobre i na złe, tylko zamiast zapierdzielać 40 minut dziennie z buta, pojedzie autem.” Odpowiedział mi jackii: „czepek, i o to właśnie chodzi. Dzięki temu KŚ będą mogły pozbyć się pasażerów i zlikwidować takie połączenia.”. Jak wiadomo czarne proroctwa Jacka „jackii” się sprawdziły i od 1 czerwca będziemy mieli gorzej jak za PRów. Ja dosyć ostro walczyłem o przywrócenie zatrzymywania się pociągów na Czechowice-Dziedzice przystanek. Mam co prawda na piśmie, że pociągi będą się tam zatrzymywały od 9 czerwca, ale nie uwierzę dopóki nie zobaczę. KŚ opublikowały na razie rozkład tylko do 8 czerwca. Niestety, nawet jak tam się będzie coś zatrzymywało to i tak będzie dramat, bo nie ma pociągu powrotnego do Piasku po 14. Pozostaje godzinne oczekiwanie na pociąg po 15. Nikt normalny dojeżdżający na 6 nie wybierze więc pociągu, tylko będzie kombinował z samochodem. Niestety droga którą poszły obecnie KŚ, czyli likwidacja pociągów, może sprawić, że spółka ta ogłosi upadłość.
Kończąc ten przydługawy post miało być pięknie, a wyszło jak zwykle. Będzie drożej(na pewno drożej dla budżetu województwa), mniej pociągów i ogólny bajzel transportowy. Urządzono sobie półroczny cyrk za pieniądze podatnika, który wyłącznie pogorszy sytuację transportu publicznego na Śląsku.
co oni zrobili to jest masakra czemu się za to ktoś porzatku nie zrobi tymi kolejami co teraz z tym całym taborem
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-05-2013, 22:56
Cytat:
Ja dosyć ostro walczyłem o przywrócenie zatrzymywania się pociągów na Czechowice-Dziedzice przystanek. Mam co prawda na piśmie, że pociągi będą się tam zatrzymywały od 9 czerwca, ale nie uwierzę dopóki nie zobaczę.
Też mnie o tym zapewnili, dla niektórych połączeń ma być postój na Cz-Dz Przystanek - ponoć po konsultacjach z zainteresowanymi... Czy tak będzie, powinniśmy się dowiedzieć najpóźniej w niedzielę.
Obserwowalem to wszystko od wewnatrz ,i dalem sobie spokoj,ale obecnie to juz i moja cierpliwosc sie skonczyla,nie tylko pazazerowie traktowani sa jak hm......,szeregowi pracownicy na dole rownierz
[ Dodano: 17-05-2013, 13:28 ]
nie dalem sie zastraszyc jakimis bzdurami od panow kontrolerow,bo i jak mnie mieli ukarac?niema premi wiec nic mi nie moga zabrac,nikt z nas na dole nie jest robotem,praca na miare mozliwosci,krpc,z pustego i salomon nie naleje.
Beatrycze, to konsekwencja ogólnej ideologii tej władzy. Mają być tylko wielkie miasta, a reszta ma egzystować na minimalnym poziomie, a jeździć najlepiej rikszami tuk-tukami - w stu procentach rynkowo, jak trzeba.
Natomiast wszystkim, którzy w dobrej wierze popierali rozmontowanie PR i małe spółeczki - bo byli tacy - po aferze zimowej i tej grandzie teraz powinny się otworzyć oczy raz na zawsze.
_________________ PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Naszą misją jest świadczenie najwyższej jakości usług przewozów kolejowych osób na terenie województwa śląskiego przy zachowaniu wysokich standardów bezpieczeństwa i wygody użytkowników.
Nasze główne cele to:
Zapewnienie zbiorowego transportu kolejowego na terenie województwa.
Kreowanie pozytywnego wizerunku lokalnej kolei aglomeracyjnej wśród pasażerów i podmiotów zewnętrznych.
Rozwój ilościowy i jakościowy posiadanego taboru.
Tworzenie spójnego i stabilnego zespołu pracowników firmy.
.....
Naszymi aspiracjami są: osiągnięcie statusu wiodącego przewoźnika pasażerskiego na obszarze województwa śląskiego, utrzymanie najwyższej jakości świadczonych usług i jednocześnie działanie w sposób optymalny pod względem ekonomicznym.
Tekst zamieszczony na stronie głównej Kolei Śląskich
Jeśli potwierdzą się informacje z likwidacją strefówek, to podwyżka biletów na niektórych trasach będzie gigantyczna. Strefa Z + C, msc kosztuje 110zł, normalny nie strefowy 148zł. Prawie 40zł więcej, to porażka, tymbardziej, że trasa Tarn. Góry - Bytom - Katowice nie jest oblegana, ale niskie ceny biletów konkurencyjne z KZK GOP, jednak spowodowały lekką poprawę frekwencji za KS.
Od grudnia zauważyłem, że więcej osób korzysta z pociągów. Cena i duża ilość połączeń, to były do tej pory plusy KS. Jeśli od czerwca, skasują połowę pociągów, plus podwyżki cen to obawiam się, że w pociągach zostaną konduktorzy i garstka pasażerów. To co udało się poprawić z frekwencją w ciągu półrocza, wszystko pójdzie na marne.
Rozkład Tarn.Góry - Katowice, pokazuje zaledwie 3 ranne pociągi od czerwca, oraz przerwy po kilka godzin.
Czy to koniec KŚ na tym odcinku?
Pasażerowie szykują demonstrację przeciwko cięciom połączeń Kolei Śląskich
Pasażerowie chcą zorganizować demonstrację, jeśli Koleje Śląskie nie wycofają się z planowanych cięć połączeń. - Ludzie nie zapomną tego marszałkowi województwa - zapowiadają inicjatorzy protestu.
Coraz większe protesty przeciw cięciom połączeń KŚ. Internauci, RAŚ, związki zawodowe…
Nie gasną protesty w woj. śląskim spowodowane ogłoszeniem przez Koleje Śląskie planu naprawczego. W czerwcu z powodu problemów spółki zniknie jedna trzecia połączeń, w tym na najbardziej obleganych trasach, a ceny biletów wzrosną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum