Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Rewitalizacja linii Gliwice Łabędy - Opole
Autor Wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 14-05-2013, 09:16    Odpowiedz z cytatem

dddbb, są pociągi pośpieszne które jeżdżą przez Strzelce Opolskie. Tak jeździł rok temu między innymi TLK "Sztygar" i "Pogórze". Teraz też chyba z dwie TLK jeżdżą, ponadto IR "Piast", "Galicja", "Łużyce", RE "Bolko" i inne. Dodaj także fakt, że po zrobieniu tej linii roboty pewnie ruszą na odcinku Kędzierzyn-Gliwice, wiele pociągów wtedy zostanie skierowanych objazdem przez Strzelce. Już teraz jeździ się tam szybciej niż przez Kędzierzyn, czas 1h 50 min jest bardzo łatwy do osiągnięcia. Gdyby pojechał tam EX na EP09 to czas przejazdu Gliwice-Wrocław wyniósłby jakieś 10-20 minut mniej czyli optymistycznie 1,5 h.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-05-2013, 21:38   

Na odcinku Gliwice-Wrocław oczywiście, że będzie szybciej, ale nie OPOLE-WROCŁAW
Powrót do góry

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 15-05-2013, 18:34    Odpowiedz z cytatem

Wcześniej też podpisano umowę na pracę uzupełniające z Paczyny do Błotnicy Strzeleckiej.

http://www.plk-sa.pl/komunikaty-i-wydarzenia/komunikaty-i-wydarzenia/?tx_ttnews[tt_news]=5055&cHash=14afc85bf5009c1989a61e15b6e74b37

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na rewitalizację odcinka Paczyna – Błotnica Strzelecka, która pozwoli na skrócenie podróży pociągiem na trasie z Katowic do Wrocławia. Jeszcze w tym roku zakończą się prace na jej fragmencie w województwie śląskim - między Paczyną a Toszkiem.

Rewitalizacja trasy kolejowej pozwoli na skrócenie czasu przejazdu o kilkadziesiąt minut dzięki przywróceniu pierwotnych parametrów technicznych infrastruktury kolejowej oraz prędkości rozkładowej 120 km/h. Obecnie pociągi na niektórych odcinkach zwalniają do 60 km/h. Inwestycja obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych, polegających, między innymi, na wymianie 9,5 km nawierzchni kolejowej. W ramach inwestycji zostaną przebudowane 4 przejazdy kolejowe, sieć trakcyjna na szlaku Paczyna – Błotnica Strzelecka oraz 2 perony na stacji Pyskowice. Zaplanowano również prace w branżach automatyki kolejowej i elektroenergetyki.

Linia Bytom – Wrocław na odcinku Paczyna - Toszek - Błotnica Strzelecka jest linią zelektryfikowaną, dwutorową, magistralną, znaczenia państwowego. Jest to element najkrótszego połączenia kolejowego Wrocławia z Katowicami.

Inwestycja uzupełni planowaną przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rewitalizację trasy Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice. Prace według założeń mają być przeprowadzone w 2014 roku. Wszystkie zaplanowane roboty na trasie Wrocław – Opole – Katowice pozwolą na skrócenie czasu przejazdu do ok. 2 godzin. Pociągi między Wrocławiem i Opolem pojadą po zmodernizowanych torach na których już mogą osiągać prędkość 160 km/h, i dalej po zrewitalizowanej trasie Opole – Gliwice – Katowice.

Wykonawca prac jest konsorcjum firm - Przedsiębiorstwo „UNITOR B” Sp. z o.o. (lider) oraz Przedsiębiorstwo Infra SILESIA S.A. i Przedsiębiorstwo Leonhard Weiss GMBH & CO.KG, zrealizuje wszystkie prace budowlane za sumę 38 252 426,82 PLN brutto PLN brutto. Inwestycja ta zostanie sfinansowana ze środków budżetowych, a jej zakończenie planowane jest do końca listopada 2013 roku.


Obie inwestycje oczywiście cieszą, aczkolwiek patrząc po przeprowadzonej modernizacji stacji Pyskowice to po prostu ręce opadają. Nie minął nawet rok od zakończenia inwestycji, a już znowu rozgrzebano torowisko nad wiaduktem w km 40,5 (nad ulicą Piaskową). Tor nr 2 jest rozebrany na prawie całej długości stacji. Trwają prace przy peronach. Czy nie można było tego zrobić za jednym zamachem?

Ale to jeszcze nie jest wszystko. Najgorsze jest to, że ubiegłoroczna modernizacja nie została wykonana zgodnie z PFU i załączonymi planami. Otóż wg PFU i mapek, tor nr 1 (biegnący przy peronie 1) miał być częściowo zelektryfikowany i zakończony kozłem przy ładowni. A tymczasem tor ten całkowicie odcięto od pozostałych nie mówiąc już o jego elektryfikacji! Ciekawe jak wyglądało odbiory?

Ponadto na odcinku Toszek-Błotnica Strzelecka na torze nr 1 zdjęto już sieć trakcyjną, która będzie wymieniana.

wycinek z PFU.jpg
Wycinek z PFU dotyczący toru nr 1, który nie został wykonany.
Plik ściągnięto 17 raz(y) 40.5 KB

Pyskowice 12 kwiecień.jpg
Pyskowice 12 kwietnia jeszcze przed demontażem.
Plik ściągnięto 60 raz(y) 156.48 KB

rozerbrane torowisko 8 maj.jpg
Rozebrane torowisko w okolicach mostu na ulicą Piaskową - Pyskowice.
Plik ściągnięto 35 raz(y) 145.76 KB

widok z peronu I.jpg
Widok z peronu I - Pyskowice.
Plik ściągnięto 24 raz(y) 147.11 KB

Błotnica - Toszek zdjęcia sieć.jpg
Tor nr 1 Błotnica Strzelecka- Toszek.
Plik ściągnięto 20 raz(y) 88.23 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 17-05-2013, 07:53    Odpowiedz z cytatem

dddbb, wybacz, pomyliłem się. Moja głowa widocznie automatycznie poprawiała błąd i uznała że chodzi o Gliwice-Wrocław.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-05-2013, 11:37   

Kurier kolejowy, mimo komentarzy pod tekstem, dotąd nie zorientował się, że błądzi.
Powrót do góry

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 27-05-2013, 11:11    Odpowiedz z cytatem

Autobusy jeszcze raz zastąpią pociągi.

W czerwcu i lipcu pasażerowie będą musieli przygotować się na podróż komunikacją zastępczą. Autobusy pojadą zamiast pociągów w okolicach Gliwic, gdzie kursują składy opolskiego zakładu PR. Komunikacja zastępcza jako pierwsza zostanie wprowadzona 26 czerwca na linii Gliwice - Łabędy - Gliwice oraz Gliwice - Pyskowice. Obie linie leżą wprawdzie w województwie śląskim, ale obsługuje je Opolski Zakład Przewozów Regionalnych.
Odcinek Gliwice - Łabędy leży na trasie z Opola przez Kędzierzyn Koźle, a odcinek Glliwice - Pyskowice pokonują pociągi nadjeżdżające ze Strzelec Opolskich.
- Na tej pierwszej linii komunikacją zastępczą objęta będzie tylko jedna para pociągów, natomiast w drugim przypadków autobusy zastąpi sześć par pociągów - tłumaczy Ireneusz Cieślik, naczelnik Działu Eksploatacji i Utrzymania Taboru w Opolskim Zakładzie Przewozów Regionalnych.
Jedna para pociągów to po prostu skład, który jedzie trasą tam i z powrotem.
Komunikacja zastępcza będzie obowiązywała przez tydzień. Co ciekawe, uruchomienie autobusów nie jest spowodowane pracami modernizacyjnymi na torach.
- Linia z Gliwic jest po prostu bardzo obciążona. Wielu przewoźników, nie tylko my, chce tamtędy jeździć. Stąd też zabrakło miejsca dla niektórych pociągów - tłumaczy naczelnik Cieślik.
Komunikacja zastępcza ma kursować przez tydzień.
- Potem, tylko że w mniejszym zakresie, także konieczne będzie korzystanie na tych liniach z autobusów. Dlatego ważne jest, aby pasażerowie jadący w stronę Gliwic, na bieżąco śledzili rozkład jazdy i informacje na temat godzin kursowania pociągów - dodaje.

http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20130523/POWIAT01/130529727

Dodam od siebie że ten pan chyba trochę kręci. "Linia z Gliwic jest po prostu mocno obciążona" właśnie m.in. przez remonty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaguś86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lut 2011
Skąd: Lubin/Katowice

PostWysłany: 30-05-2013, 17:39    Odpowiedz z cytatem

maczugs, prawdopodobnie tak, rewitalizacja odbywa się od Paczyny do Błotnicy Strzeleckiej. Następny etap obejmie odcinek z Opola Groszowic do Błotnicy Strzeleckiej, wykonawcą będzie spółka PORR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 30-05-2013, 20:00    Odpowiedz z cytatem

Aktualnie jeden tor jest wyłączony z ruchu na odcinku Szobiszowice (1 km za Gliwicami) - Gliwice Łabędy. W tym momencie nie ma zbytnich zatorów na linii, pociągi trochę czekają w Szobiszowicach bo zjeżdżają na linię towarową,na towarówce szlakowa na torze zasadniczym w stronę Gliwic wynosi 70 km/h więc opóźnień zbytnich nie ma. KKA jest BEZZASADNA chyba że o czymś nie wiem (awaryjne wyłączenie toru czy co).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaguś86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lut 2011
Skąd: Lubin/Katowice

PostWysłany: 31-05-2013, 16:10    Odpowiedz z cytatem

Leniwiec, 70? Ostatnio jak jechałem Kossakiem z Wrocławia do Katowic to się wlókł pomiędzy Łabędami a Gliwicami. Na torze linii 164, mowa o towarowej prędkość za Gliwice w stronę Szobiszowic wynosi 30 km/h. KKA dotyczy tylko pociągów Regio?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 31-05-2013, 19:44    Odpowiedz z cytatem

Gaguś86, tor zasadniczy w stronę Gliwic ma prędkość drogową 70, tor w kierunku przeciwnym 30. WOSów tam nie uraczymy. Jeden tor miał remont z jakieś 10 lat temu, widać tam już spawane szyny S60, podkłady drewniane są... może nie w dobrym ale znośnym stanie. Za to na drugim torze widać totalną degradację spowodowaną ładownymi węglarkami (ciężkie składy prowadzone przez ET-42, niemal co chwilę). Szyny są mniejsze, wychlapy wszechobecne, złomiarze już powoli się dobierają. Nie wiem czemu jechałeś 70 km/h tam, pociągi pasażerskie są wpuszczane na ten lepszy tor.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dave Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Mar 2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: 06-06-2013, 22:50    Odpowiedz z cytatem

Ja też jechałem już DWA RAZY TLK i na odcinku Łabędy - Gliwice zarówno od strony Pyskowic (TLK Wiking) jak i od strony Kędzierzyna (TLK Morcinek) jechaliśmy jakimś bocznym torem cały czas góra 30 km/h!)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 07-06-2013, 08:30    Odpowiedz z cytatem

Jechałem raz TLK Morcinek w stronę Gliwic i jechałem po torze towarowym, na oko 60 km/h, przed stacją Gliwice mocno zwolnił. Nie wiem czym jest to spowodowane ale torowisko i sieć trakcyjna zezwalają tam na prędkość 70 km/h. Upewnijcie się jakim torem jedziecie, może wpuszczają was pociąg na ten gorszy tor (jadąc od Łabęd to jest ten najbardziej na lewo).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 07-06-2013, 09:35    Odpowiedz z cytatem

Tam kilka torów, część jest szybsza, część wolniejsza.
Na pewno na jednym jest 30 km/h / do Łabęd / a na pozostałych bodajże 70
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 07-06-2013, 10:25    Odpowiedz z cytatem

danio, trochu się mylisz, na linii Katowice-Legnica jest 120 km/h (jeden tor wyłączony z ruchu) a na linii Gliwice-Gliwice Łabędy jest 70 km/h na torze w stronę Gliwic i 30 km/h na torze w stronę Łabęd. Na linii Katowice-Legnica jest chyba ograniczenie tymczasowe do 100 ale nie jestem pewien (tor aktualnie użytkowany nie był jeszcze robiony, dlatego ma 100 km/h).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 08-06-2013, 09:44    Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi się że tam są 3. Przynajmniej jeden ma zwolnienie do 30
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl