Ja po prostu jestem realistą, a nie jakimś mikolem z chorymi wizjami. Pokaż mi, gdzie uruchamia się pociągi dalekobieżne do tak małych miejscowości - skoro IR Galicja nie potrafi zapewnić przynajmniej 10% frekwencji podróżnych udających się tym pociągiem za Wrocław w kierunku Krakowa, to co ma powiedzieć Lubań? Kto będzie ci się tłukł taki szmat drogi z postojami na każdej stacji przez połowe trasy? Ten pociąg mógłby jedynie być sensowny, gdyby jeździł do Jeleniej Góry przez Węgliniec - Lubań, ale w całości jako IR. Ale i wtedy nie byłby zbyt frekwencyjny. Amen.
Ja nie jestem rowniez mikolem i jak najbardziej uwazam za realne i swietne poleczenie bez wzgledu na to czy by jezdzil jako IR od Lubania czy dopiero od Wroclawia. Galicja radzi sobie znakomicie przed Wroclawiem i za tak ze jest zaplanowana w rozkladzie 2013-14.
[ Dodano: 29-03-2013, 22:24 ]
Lubań po remoncie lini 279 w czerwcu tego roku stanie sie atrakcyjnym miastem powiatowym aby mozna bylo w koncu po latach uruchomic z tego miasta jakies polaczenie dalekobiezne. W obecnej chwili najbardziej realne byloby wydluzenie Łużyc.
teleamigos, są miasta które są większe a nie mają połączeń dalekobieżnych, popatrz na Nysę czy Żary(no może oprócz ogryzka jakim jest EC Wawel ale w ruchu krajowym raczej znaczenia nie ma). Lepiej walczyć o REALNE połączenia takie jak przyśpieszone Lubań-Wrocław przez Węgliniec. Wiem że bezpośrednia podróż to duży komfort, szczególnie w połączeniach dalekobieżnych ale nie cudujmy bo "Łużyce" skończą jak "Wrocławianin" na odcinku Legnica-Wrocław (tam frekwencja nie powala).
Woj. Lubuskie ogolnie cierpi na slaba siatka polaczen kolejowych wiec tam poc dalekobierzny to rzeczywiscie to cos egzotycznego. Mysle ze z tymi Łużycami to ja nie cuduje. Pamietajmy ze powiat Lubanski to min Swieradow Zdroj. Przyspieszone polaczenia LUban - Wroclaw maja jak najbardziej sens, cos w rodzaju pociagu studenckiego, ale ja nie rozumie co moze byc zlego i nierealnego w polaczeniu nawet IR od samego Lubania. Przewozy Regionalne tworza coraz to atrakcyjniejsze oferty cenowe ( tani bilet ) itp. To wszystko ma sens i z pewnoscia taki pociag przyciagnal by pasarzerow ktozy w obecnych czasach licza kazdy grosz
teleamigos, mimo wszystko, w obecnej formie jakoś nie widzę tego połączenia, boję się że wydłużone "Łużyce" pójdą do piachu po roku, moim zdaniem jednak lepszy byłby IR "Galicja" startujący z Lubania a Łużyce do Węglińca. Trzeba pamiętać że siatka IR się zwija (coraz mniej codziennych IR, bardzo dużo IR jeździ już tylko w piątki i niedziele) więc PR niezbyt przychylne będą zmianą które nie dają pewności finansowego sukcesu.
Tak to prawda Galicja radzi sobie swietnie. Po wstepnym rozkladzie jazdy gdy sie pojawi bedzie mozna wywnioskowac w jakim kierunku zmierzaja przewozy. W naszym regionie maja dosc ciekawa siatke polaczen dalekobierznych. Puki co starania o Łużyce do Lubania sa KODLK jest mocno zaangazowane w sprawe przy wsparciu lokalnych mediow i nie tylko. Mysle ze gdyby Łużyce do Lubania doszly do skutku z pewnoscia ten fakt ucieszyl by rowniez sceptykow.
"Z kolei na linii Jelenia Góra - Lubań będą prowadzone prace utrzymaniowe. Obejmą wymianę ponad 800 m szyn oraz kilkuset podkładów na odcinku Olszyna - Lubań oraz na stacjach Jelenia Góra, Rębiszów, Gryfów Śląski, Lubań. Stan linii poprawi podbicie mechaniczne 10 km toru na odcinku Jelenia Góra - Rybnica. Koszt wspomnianego przedsięwzięcia to ok. 450 tys. zł.
Niebawem rozpocznie się również naprawa dwóch przejazdów kolejowo-drogowych w Lubaniu. Prace potrwają około 10 dni i nie powinny znacząco wpłynąć na utrudnienia w ruchu drogowym. Ich efektem będzie poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym."
O kończącym się remoncie Węgliniec - Lubań:
"Obejmują one wymianę szyn, podkładów i roboty okołotorowe.
- Naprawione będzie 17 przepustów, 6 wiaduktów, 3 mosty. Prace na 7 przejazdach zwiększą bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym - mówi Krzysztof Wójcik z PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu. - Realizowane zadanie skróci czas przejazdu i poprawi standard jazdy pociągów, które mają pojawić się na linii od nowego rozkładu jazdy.
Zakończenie prac planowane jest do końca lipca br. Koszt remontu wynosi ponad 7,5 mln zł."
Świetnie że remontują 274! DB zapowiadało że jak PLK poprawi stan 274 na odc. Jelenia - Zgorzelec to może puszczą pociąg Drezno - Kłodzko! Jeśli czas przejazdu naprawdę ulegnie zmianie to możemy liczyć na pociągi typu Lubań - Wrocław przez JG czy jakiś TLK do Jeleniej przez Lubań.
_________________ Czekam na remont 274 odcinek Jelenia - Zgorzelec!
dziś w nocy gdzieś po 01:00 Energetyka grzebała cos przy słupach.... na 279. wiec widac postepy;) mysle ze bedzie szansa na jakies TLK a na Lubań-Wrocław p.279 najbardziej mozliwe;)
wymiana przejazdu przy stacji w Lubaniu na prawde rewelacja;) wreszcie jedzie sie plynnie:)
tomex_0111, a po co tam TLK? To że pogezbali przy słupach to nie znaczy że TLK puszczą
już mieliście TLK-i i EX i puściutkie tam jeździły!
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -25 164
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-06-2013, 15:56
@jerry
Jarek jeździło Ex Pogórze ale to był pociąg weekendowy i drogi. Taryfa E i oterminowanie od razu przekreśla frekwencję. Jeśli miałby być to wydłużony Wrocławianin to czemu nie ale warunek to ED74 (dwa razy obrót) i drugie ED74 od Wrocławia.
Virakocha, Wrocławianin jest skracany a nie wydłużany. Nawet PKP IC nie jest durne i puszcza pociągi tam, gdzie jest frekwencja. Gdyby Lubań zapewnił potoki pasażerskie, to by coś tam jeździło. Na ten moment Jelenia Góra ma o wiele większe szanse na porządne jakiś nowy pociąg TLK. TLK do Lubania jeździło i frekwencja była mierna, po co powielać błędy?
A może wydłużymy go do Leśnej? Linia jest przejezdna, brak trakcji to nie problem, załatwią 1 stonkę i grupa wagonów pojedzie. Jeszcze lepiej drugą grupę wagonów do Świeradowa i trzecią do Dresden Hbf. Wszystko powinny dopełniać 4 pary RE Dresden-Kłodzko Główne(Kudowa Zdrój/Stronie Śląskie) ze skomunikowaniem na RE do Pardubic (Praha hl.n). Oczywiście na każdej stacji węzłowej skomunikowane z REGIO/Os.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum