Z tą kontrola to jest tak jak wszędzie jedni znają się na przepisach inni nie. Spotykałem się z przypadkami, że Niemcy kasowali mi czeskie bilety i na odwrót. Ale to wszystko jest bez znaczenia. Co nie którzy kolejarzy uznali, ze można "dorobić" się na biletach FIP i zaczęli nimi handlować. Narobili dużo złego. Z tego wszystkiego niektóre koleje wymagają już dokumentów do kontroli, które nie zawsze mamy przy sobie. Chciwi kolejarze obudźcie się i jak nigdzie nie jeździcie to nie handlujcie biletami, bo jeszcze chwila i nam je zabiorą. WY SIĘ NIE WZBOGACICIE A MY STRACIMY MOŻLIWOŚĆ TANIEGO PODRÓŻOWANIA.
WSTYD!!!!!!!!!
pozdr
Nie dorabiaj " ideologii " do spraw oczywistych. Przeczytaj tylko na str. 2 książeczki biletowej pkt 2 - Warunków użytkowania.
Granicę przekraczasz bez dokumentu tożsamości - dowodu czy paszportu.
Nie dorabiam, tylko pisze prawdę. W książeczce pisze wyraźnie, ze trzeba mieć dokument uprawniający do przekroczenia granicy. Nic nie ma o innych dokumentach. poza tym moja żona pracuje w IC i regularnie jeździ do Bohumina wiec jest na bieżąco. Wiec piszę jeszcze raz dzięki niektórym z nas niedługo mozemy zostac bez biletów FIP.
Nie dorabiam, tylko pisze prawdę. W książeczce pisze wyraźnie, ze trzeba mieć dokument uprawniający do przekroczenia granicy. Nic nie ma o innych dokumentach. poza tym moja żona pracuje w IC i regularnie jeździ do Bohumina wiec jest na bieżąco. Wiec piszę jeszcze raz dzięki niektórym z nas niedługo mozemy zostac bez biletów FIP.
pozdr
UIC nie stosuje odpowiedzialności zbiorowej. Jeżeli Pekap zrezygnue z umowy FIP ( tak jak Szwecja) ani ja , ani Ty a tym bardziej żaden oszust nie będzie miał na to wpływu.
A oszustów i "handlarzy" trzeba napiętnować.
eeee, eurostar, nie przesadzasz?
W prawdzie w Austrii byłem tylko 3 razy, ale konduktorów i kasjerów, czy pracowników OBB Lounge jakoś dobrze wspominam..
Ja też. Czasem patrzyli jak sroka w gnat, w Railjecie dopłaciłem do miejscówki jakieś 13 EUR bo zamarzyło mi się jechać w 1kl. ale wszystko kulturalnie.
Pamiętam do dzisiaj kier poc z Kolonii kiedy podróżowałem z kolegą ICE (on miał 1 kl , ja 2 kl) Pociąg był masakrycznie przepełniony- zostały może 3-4 miejsca w 1 kl. Stanąłem wiec grzecznie z bagazem przy czerwonej linii "1 cl.", usadowiłem sie na bagaząch i czekam. Kierownik najpierw sprawdził 1 klasę, potem przyszedł do mnie- pyta czy jedziemy razem, odpowiedziałem łamanym niemieckim że tak- i gestem wskazął miejsce w 1 klasie. Ja mu bardzo podziękowałem i usiadłem. Myślę, ze gdyby ujawnił mnie w tej 1 klasie z biletem na drugą to spędziłbym resztę podróży na korytarzu. Jaki z tego morał: bycie uczciwym i nie zgrywanie głupka bardziej się opłaci. Gdybym nawet miał siedzieć całą drogę w korytarzu to w sumie nie miałbym żalu- ot przygoda- przecież w ICE tak nigdy nie podróżowałem.
Ostatnio,będąc w Czechach konduktorzy dla sprawdzenia tożsamości żądali także dowodu osobistego/paszportu,inni żądali legitymacji służbowej-"režijki"-pokazywałem wtedy naszą przejazdówkę inni także kary zniżek FIP,jedna z konduktorek powiedziała mi ze od pewnego czasu posiadacz biletu FIP obowiązkowo powinien mieć także kartę zniżek,wszystko to dlatego że podobno pojawiły się fałszywki,poza tym na Słowacji zdarzają się wciąż konduktorzy,którzy mają problem z uznawaniem drugiego ważności biletu,ostatnio "bardzo gęsto" mi opięczątkowali nastęne pole pomimo że
poprzenie nadal było ważne,jedna zaś twierdziła że jezeli jadę tam to w porządku a jeżeli z powrotem drugiego dnia to pomimo iż poprzednie pole jest ważne(drugi dzień) to muszę wpisać nową date w następnym,czego kategorycznie odmówiłem,jednak w końcu dała za wygraną innym razem również konduktor wbił mi pieczątkę w nastepnym polu podczas gdy poprzednie było nadal ważne,gdy mu zwrócilem na to uwagę to przeprosił za pomyłkę tłumacząc się że nie miał styczności z takim biletem.Oczywiście tak wtym jak i w poprzednim przypadku wykorzystywałem pola w normalnej kolejności nie przejmując się pieczątkami,troch potem w pierwszym przypadku musiałem tłumaczyć,skąd sie to wzięło ale jakoś się udało.Dlatego zamierzam skorzystać odpowiedniego formularza na stronie slovakrail.sk i wnioskować o odpowiednie przeszkolenie wszystkich konduktorów na ZSSK by wiedzieli jak się obchodzić z takim biletem,zastanawiam się,kogo o tym poinformować by mój wnosek nie przepadł.
Niedawno jadąc ICE konduktorka przekonywała mnie że w drugi dzień bilet jest ważny tylko do godziny 3 rano - chyba pomyliło jej się Schönes-Wochenende-Ticket, ale co zrobić niedoświadczeni są wszędzie.
obowiązuje jedynie w pociągach osobowych, czyli RB, RE, IRE i S-Bahn !!
Cytat:
Dlatego zamierzam skorzystać odpowiedniego formularza na stronie slovakrail.sk i wnioskować o odpowiednie przeszkolenie wszystkich konduktorów na ZSSK by wiedzieli jak się obchodzić z takim biletem,zastanawiam się,kogo o tym poinformować by mój wnosek nie przepadł.
Ogólnie wiele krajów chce zrezygnować z FIP-ów, jako relikt, a zarazem spore pole do nadużyć
Wiem to od sprawdzonego źródła
ostatnio byłem w Niemczech i ograniczenia, które DB wprowadziło na niektóre pociągi w najbliższym czasie będzie dotyczyło wszystkich pociągów ICE i części EC szczególnie Munchen- Kufstein i RJ
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum