Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Samochody na tory (autokuszeta)
Autor Wiadomość

borsuk1977 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 23-07-2013, 11:12    Odpowiedz z cytatem

Patrzysz przez pryzmat swojej osoby trochę egoistycznie a może innym nie chce się jeździć 1500km w ciągu doby i mogą zapłacić za autokuszetkę tego nie wiesz ale ciągle piszesz że Ty to Ty tamto ... przepraszam ale Ty to nie jest przekrój całego społeczeństwa
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawcio1978 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Wrz 2012

PostWysłany: 23-07-2013, 11:19    Odpowiedz z cytatem

Tak, przyjezdzac wczesniej aby zaladowac auto i zalatwic ew.formalnosci? A co wg Ciebie z wynajeciem samochodu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

borsuk1977 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 23-07-2013, 11:21    Odpowiedz z cytatem

Rozumiesz o co mi chodzi? Mam auto, nie muszę go wynajmować ale nie chce mi się zasuwać przez całą Polskę, odstawiam auto na lawetę i spokojnie sobie jadę. I mam swoje auto na miejscu i nie płacę za jego wynajem i nie zamrażam kasy w kaucji. I tyle. Proste jak drut.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 23-07-2013, 16:31    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nie wszystko da się w kontener załadować.


Wszystko, a jak znajdziesz coś co jednak się nie da to jeszcze masz system wymiennych nadwozi (BDF to się chyba nazywa).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawcio1978 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Wrz 2012

PostWysłany: 23-07-2013, 17:45    Odpowiedz z cytatem

@Borsuk: a jak wyobrazasz sobie. Autokuszetka pojedzie dluzej towarowym pociagiem, a ludzie troche krocej osobowym pociagiem? A nawet jak podepniesz autokuszetke pod TLK/IC to jak rozladujesz/zaladujesz auto na stacji osobowej?
@Borys: zgoda. jednak gdyby to byly takie dobre rozwiazania to czy w USA/AUS jezdzilyby pociagi drogowe?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BryTomWi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-07-2013, 23:14    Odpowiedz z cytatem

Przecież właśnie tak jeździły, podpinane pod pospieszne. W Katowicach na przykład ładowało się je na Zawodziu. Pod towarowe nikt mądry by tego nie podpinał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

borsuk1977 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 24-07-2013, 07:55    Odpowiedz z cytatem

Własnie widzę jak kolega wie o czym pisze. Zawsze autokuszetki jedździły w składach pociągów osobowych a nie towarowych. Przykład Tetmajera czy pociągów z Katowic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 24-07-2013, 10:23    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
zgoda. jednak gdyby to były takie dobre rozwiązania to czy w USA/AUS jeździłyby pociągi drogowe?


Każdy kraj ma swoją specyfikę transportu. W Usa Road trains mało jeżdżą, tam za to przewozi się całe naczepy ale dla tego, że skrajnia jest wystarczająco duża by zmieścić je na platformie, a naczepy są proste i tanie. W Australii pokrycie kraju liniami kolejowymi jest dużo mniejsze niż Europie i tam po prostu inaczej się nie da.

Czy wg ciebie takim dobrym rozwiązaniem jest przewożenie w każdych 40 tonach tylko 24 ton ładunku a 16 ton trucka przewożonego generalnie bez sensu w tę i nazad?? Jak planujesz przekonać właścicieli firm transportowych żeby ich trucki stały na platformach a nie jeździły i zarabiały??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawcio1978 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Wrz 2012

PostWysłany: 24-07-2013, 11:35    Odpowiedz z cytatem

Czemu staly?
Przekonac mozna latwo. Pociagiem na dluzszej trasie przewioza wiecej towaru, nie stwarzaja duzego zagrozenia na drodze i/lub nie niszcza drog przeladowanymi autami. Natomiast i tak duzo firm powstaje w miejscach gdzie nie zatrzymuja sie pociagi - a towar wtedy mozna/nalezy ponownie zaladowac na TIRa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 24-07-2013, 12:30    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Natomiast i tak duzo firm powstaje w miejscach gdzie nie zatrzymuja sie pociagi - a towar wtedy mozna/nalezy ponownie zaladowac na TIRa.


Nie zrozumiałeś mnie mówiłem o tym żeby trucki stały na platformach kolejowych, były wożone a nie zarabiały.

Cytat:
Przekonac mozna latwo. Pociagiem na dluzszej trasie przewioza wiecej towaru, nie stwarzaja duzego zagrozenia na drodze i/lub nie niszcza drog przeladowanymi autami


Oj tam bzdury gadasz komuś musi się to opłacać, bo takim gadaniem nikogo nie przekonasz, musi być ktoś (jakaś firma spedycja/pośrednik) kto na tym zarobi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawcio1978 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Wrz 2012

PostWysłany: 24-07-2013, 15:48    Odpowiedz z cytatem

@Borys: no wlasnie. Od firmy na stacje kolejowa jedzie TIR o wlasnych silach, na stacji laduja na platforme, i dopiero w miescie docelowym zjezdza na ulice.
Nie wykluczam roli posrednika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 24-07-2013, 15:52    Odpowiedz z cytatem

To po jaką cholerę ma jechać cały truck jak może tylko ładunek (Kontener/Bdf/europalety)?? Jeden truck jedzie od nadawcy do terminala kolejowego, potem drugi z terminala do odbiorcy. Nikt nie kupuje trucków żeby ładnie wyglądały na wagonach tylko żeby jeździły klepały kilometry i zarabiały.

Bez urazy Pawcio ale mam podejrzenia że nie masz zielonego pojęcia o czym mówisz tylko powielasz zasłyszane schematy.

Polecam przeczytanie pierwszego posta w TYM temacie.


Jeśli palnujesz kontra argument Tym filmikiem to weź pod uwagę że Szwajcaria to górzysty kraj, góry nie służą transportowi drogowemu u nich takie rozwiązania mogą się sprawdzić. Kwestia jaką skrajnie ma Szwajcaria mogą być drobne różnice.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawcio1978 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Wrz 2012

PostWysłany: 24-07-2013, 17:40    Odpowiedz z cytatem

Aby trucki jezdzily to trzeba miec: sprawne pojazdy, kierowcow, ktorzy np.nie pija lub nie skasuja domu/samochodu po drodze, nie przeladowywac, dobre drogi.
Juz raz na autostradzie na Slasku TIR o malo nie zmiazdzylby mnie naczepa (jechalem osobowym Volvo) - a mozna bylo poslac go na tory.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 24-07-2013, 18:16    Odpowiedz z cytatem

Mnie mało co kierowca w peugeocie nie skasował, wszystkie peugeoty na tory!!!!

Wracając do tematu ( i tak pewnie ktoś tego naszego offtopa skasuje), usługa autokuszetki mogła by się odrodzić w Polsce ale w innej formie.

Moja propozycja (jak komuś się uda zrobić na tym biznes to może się podzielić zarobkiem:))

-pociągi typowo auto kuszetkowe, złożone z wagonów do przewozu samochodów (krytych) oraz sypialek.
-kursujące w relacjach np Gdynia - Warszawa - Bratysława, Berlin-Warszawa-Białoruś, Szczecin-Warszawa-Ukraina, Białystok-Warszawa- Czechy. Relacje Orientacyjne, rozładunek i załadunek jeszcze w kilku miejscach pośrednich (przemyśl Kraków/Katowice/Poznań, może Olsztyn).
-Rozkład jazdy ułożony tak żeby pociągi spotykały się w Warszawie o tej samej porze ( jakoś w środku nocy), gdzie składy mogły by być przeformowane (wagon z Gdyni w kierunku na Berlin itd) Mówimy o przełączaniu całych wagonów a nie budzeniu pasażerów i przeładowywaniu samochodów.
- Wagony Samochodowe powinny być przystosowane do 160 km/h i pociąg powinien takie prędkości na przystosowanych szlakach osiągać. Samochody powinny być na placu ustawiane na jakichś rolkach lub innym ustrojstwie, żeby można było je załadować na wagon bez udziału kierowcy (szczerze wątpię w umiejętności kierowców osobówek i nie chciał bym im powierzać takich zadań). Co też ułatwiło by sprawę jeśli trzeba by było jednak samochód w nocy rozładować i załadować jeszcze raz.
- usługę należało by wykupić z np tygodniowym wyprzedzeniem i na tej podstawie przewoźnik dopasowywał by ilość wagonów oraz plan rozmieszczenia podróżnych i pojazdów, z dnia na dzień można by wykupić już tylko dostępne miejsce (np jedno auto z dwoma osobami na trasie Gdynia - Białoruś)
-podróżni byli by obsługiwani na przystosowanych terminalach (kilka torów jakieś biuro trochę utwardzonego placu (Pkp ma pełno tego typu miejsc w różnych miejscach kraju), a przez dworce by przejeżdzały bez zatrzymania.


Takie kilka założeń wymyśliłem, teraz powstaje kwestia czy da się to zorganizować i osiągnąć odpowiednią skalę i jakiś zysk. Klienci by się znaleźli tylko trzeba by wyliczyć przy jakiej cenie ilu, i czy gwarantowało by to jakąś marżę
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 24-07-2013, 18:49    Odpowiedz z cytatem

Relacja Gdynia-Zakopane dla autokuszetki jest konieczna. Tylko cena powinna być odpowiednio skalkulowana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl