Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
KD oszczędzają na hamulcach pociągów
Autor Wiadomość

kizior11 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lis 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-07-2013, 15:01    Odpowiedz z cytatem

No właśnie. Dawne praktyki ! od dawna nie stosowane lub( stosowane w niektórych przypadkach) ! Maszynistą jestem od 28 lat i nigdy nie urwałem haka ani nie podkułem żadnej lokomotywy.Tak jak napisałeś to nie temat o tym i na tym zakończmy .
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-07-2013, 16:51    Odpowiedz z cytatem

Taurus napisał/a:
Pirat, z tego co wiem KD mają na stanie m.in 31WE które posiadają max prędkość eksploatacyjną 160 km/h i coś tam jeszcze na 130/140 km/h. I to chyba tego dotyczy dyskusja o "Rappidzie".

Mącisz kolego, celowo lub nieświadomie. Pojazdy 31WE to tzw. Impulsy produkowane przez Newag. Tutaj rozmawiamy o szynobusach produkowanych przez Pesę. Maszyniści KD mają zakaz używania rapida w szynobusach a nie w ezetach. To coś tam jeszcze na 130/140 km/h to właśnie szynobusy Pesy - tyle wynosi ich prędkość konstrukcyjna. Ale prędkość konstrukcyjna a max prędkość eksploatacyjna (120 km/h) to przecież dwie różne sprawy. Impuls może jechać ponad 210 km/h, co pokazał na CMK, ale jego max prędkość eksploatacyjna wynosi 160 km/h.

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 27-07-2013, 16:54    Odpowiedz z cytatem

Nie mącę. Po prostu wcześniej nie wiedziałem. Sytuacja z czasem się klaruje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

franciszek10574 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Paź 2007

PostWysłany: 27-07-2013, 19:58    Odpowiedz z cytatem

Panowie maszyniści i pseudo maszyniści,pewnie wam wiadomo dlaczego w pojazdach kolejowych montowane są dodatkowe urzadzenia do skuteczności hamowania i skoro ciagaliscie wagony osobowe i specjalne towarowe to wam wiadomo do czego jest taplica przestawcza hamulca,po co ona jest i co to jest hamulec wolnodziałajacy szybkodziałajacy magnetyczny,pneumatyczny i elektro pneumatyczny.Dla nie wtajemniczonych wyjaśniam że w pojazdach kolejowych zastosowany jest kazdy rodzaj tu wymieniony ale wazne jaki jest to pojazd.W autobusach szynowych zastosowano rodzaj hamulca "P" i "R"i teraz gdy taki autobus prozwinie szybkość np.100km/h i maszynista wdroży 1 stopień hamowania to urządzenie rapid zadziała tak jaby był wdrożony drugi stopień hamowania a tym samym jest większa siła hamowania i ciśnienie w cylindrach a aby nie doszło do poslizgu autobus szynowy ma zamontowane urządzenie przeciwpoślizgowe,wagony starszego typu mają poularne garki na każdym zestawie i teraz dalej jezeli ten autobus zwolni swoją prędkość do 55km/h a dalej jest wdrożony 1 stopień hamowania to urządzenie rapid się wyłącza i autobus tak hamuje do całkowitego zatrzymania.W starych wagonach urządzenie rapid na jednym zestawie kołowy z przyciskiem lub bez a w nowszej wersji jest tam kabelek choć w autobusach szynowych jest kontrolowany każdy zestaw migająca mała dioda.Dla potomnych każdy dodatkowy system zadtosowania hamulca ma służyć poprawie bezpieczeństwa i zmniejszenie drogi hamowania pojazdów poruszających się z zwiększoną predkością.Dlatego też np wagony IC przy pedkości 160 i powyżej mają hamulec magnetyczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Zouave Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2012
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 28-07-2013, 22:15    Odpowiedz z cytatem

kizior11 napisał/a:
No właśnie. Dawne praktyki ! od dawna nie stosowane lub( stosowane w niektórych przypadkach) ! Maszynistą jestem od 28 lat i nigdy nie urwałem haka ani nie podkułem żadnej lokomotywy.Tak jak napisałeś to nie temat o tym i na tym zakończmy .


Znaczy miałeś 12 lat jak zostałeś mechanikiem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 30-07-2013, 17:47    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
N nigdy nie urwałem haka

to faktycznie prawdziwy z Ciebie maszynista Smile

_________________
2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -25 164
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 02-08-2013, 16:08    Odpowiedz z cytatem

Lady Makbet napisał/a:
Załóżmy, że gówniarze z nudów ustawili na torach jakąś przeszkodę. Takie przypadki nie są rzadkością w Polsce. I jedzie sobie szynobus KD z Legnicy do Węglińca z prędkością przekraczającą 100 km/h. Co robi maszynista gdy zauważy przeszkodę na torach? Zaczyna gwałtowanie hamować. Jeśli nie zdąży wyhamować pojazdu przed przeszkodą, może dojść do poważnego wypadku, mogą ucierpieć pasażerowie. Po to właśnie jest ten rappid, aby w takich przypadkach skrócić drogę hamowania. Często nawet kilka metrów ma znaczenie!

Długo nie trzeba było czekać:

http://www.rynek-kolejowy.pl/46999/grozna_sytuacja_w_weglincu_impuls_uszkodzony.html

Wprawdzie to nie szynobus tylko Impuls wjechał w przeszkodę na torach, ale to pokazuje, że system rapid na tej linii i przy takich prędkościach jest niezbędny!

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Kefalos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Sie 2010
Skąd: Legnica

PostWysłany: 03-08-2013, 08:19    Odpowiedz z cytatem

Czy NEWAG lub PESA dałyby rade sie zatrzymac przed przeszkoda czy nie po uzyciu wszelakich srodkow, nie dowiemy sie poki tych srodkow sie nie wykorzysta. A z tego co mi wiadomo maszynista ma wykorzystac wszelakie srodki czyli zastosowac takie hamowanie aby tabor jak najszybciej sie zatrzymal czyli takze na jak najkrodszym odcinku. Wiec stwierdzenie ze 125 metrow nie robi roznicy pozwala wyciagnac wnioski.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 03-08-2013, 09:03    Odpowiedz z cytatem

Tylko jakby zestawy sie zakleszczyły to droga hamowania by sie wydłużyła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kefalos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Sie 2010
Skąd: Legnica

PostWysłany: 03-08-2013, 10:47    Odpowiedz z cytatem

Z tym ze nie zawsze i nie kazdy pojazd tak ma. A obowiazkiem maszynisty jest tak jak napisalem wczesniej. Prokurator nie bedzie sie pytał czy koła wpadły w poslizg tylko czy maszynista wykorzystal wszystkie srodki aby pojazd zatrzymał sie najszybciej jak sie da. Potem gdy dojda do tego ze pojazd wpadł w poslizg prokurator powinien sie czepiac producenta ze zamontowal wadliwy uklad hamulcowy i wadliwy przeciwposlizg a na dodatek ze taki pojazd zostal dopuszczony do ruchu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 03-10-2013, 19:37    Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj niewiele brakowało, a wykoleiłby się szynobus KD rel. Wrocław Gł. (19.07) - Legnica. Od dłuższego czasu ruch na szlaku Wrocław Żerniki - Wrocław Leśnica - Miękinia odbywa się po jednym torze. Obecnie po torze nr 2. Nie wiem, czy maszynista się zagapił, czy miał niewłaściwie podany semafor, ale gdy ruszył ze stacji Wrocław Żerniki w kierunku Leśnicy rozpędził się tak, jakby miał jechać na wprost (przez ostatni rozjazd w Żernikach). Nie wiem jaką miał prędkość, ale myślę że ok. 90-100 km/h (i wcale nie hamował). Jak wpadł w przełożony rozjazd (z toru nr 1 na 2) to tylko pasażerowie "latali" po składzie, a dookoła leżały bagaże. Oczywiście pociąg natychmiast się zatrzymał, obsługa przeszła przez skład i sprawdziła, czy nikomu nic się nie stało. Na szczęście nikt nie odniósł żadnych obrażeń, choć wiele osób miała podwyższone ciśnienie.

Najlepsze było tłumaczenie kierownika pociągu, że mogliśmy na torach najechać na jakąś przeszkodę albo kogoś potrącić. Jasne Happy a maszynista ostro skręcił kierownicą i ominął zagrożenie.

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kizior11 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lis 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-10-2013, 12:57    Odpowiedz z cytatem

Tam jest prędkość 20km/h na tym właśnie rozjeżdzie .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

teleamigos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Gru 2008
Skąd: Gryfów Śl

PostWysłany: 04-10-2013, 13:13    Odpowiedz z cytatem

powodem takich sytuacji są słabo wyszkoleni maszyniści którzy zatrudniani są z pierwszej łapanki w samorządowych spółkach . Temat ten w mediach był już naświetlany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 04-10-2013, 14:00    Odpowiedz z cytatem

Identyczna sytuacja miała miejsce w środę, 2 października. EN57AL jako osobowy Wrocław-Węgliniec po godzinie 8 rano wpadł na przejście rozjazdowe 29-30N w Żernikach z prędkością około 80 km/h przy obowiązujących 20km/h. Nie wiadomo jaka boska interwencja utrzymała nas na szynach, ale mechanik w szoku wdrożył hamowanie nagłe by przekonać się, czy jeszcze stoimy na torach. Pasażerowie siłą bezwładności unosili się nad siedzeniami, a ja osobiście uderzyłem głową w drzwi boczne.

To jest jakaś paranoja, niedługo może dojść do jakiejś tragedii! Jeżeli ktoś z Kolei Dolnośląskich to czyta - sprawdźcie taśmy by przekonać się jak nieodpowiedzialnie jeżdżą wasi maszyniści! Nie odsłuchujcie nagrań z radiotelefonów, bo osobiście dowiedziałem się, że LCS po tych incydentach nie był informowany! Starają się to zatuszować, a tym powinna zająć się prokuratura!

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

franciszek10574 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Paź 2007

PostWysłany: 04-10-2013, 14:45    Odpowiedz z cytatem

dzisiaj na tym samym rozjeździe przed Wrocław Leśnica odjazd z wrocka 14:33 była podobna sytuacja podróżni pospadali z siedzeń a i bagaże były na podłodze.Co prawda pociąg sie zatrzymał i obsługa sprawdziła czy nikomu nic się nie stało ale czy tam musi dojść do wykolejenia!!!KKadra KD do dzieła bo będą ofiary!!!Gdzie tkwi przyczyna!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl