Jestem pasażerem kolei na trasie Poznań - Nowy Tomyśl.
Co do jednego biletu. Przed wejściem KW kupując bilet na TLK mogłem jechać pociągami Regio i TLK. Po wejściu KW utraciłem taką możliwość. Z pozycji pasażera wejście KW pogorszyło dla mnie dostępność połączeń. Wcześniej wystarczył jeden bilet, a teraz ? Muszę wybierać czy będę korzystał tylko z TLK i dwóch Regio. Czy też będę korzystał tylko z Regio i Osobowych KW z wyłączeniem TLK. Oczywiście istnieje 3 rozwiązanie, mogę zaopatrzyć się w dwa miesięczne i podwoić koszty dojazdów do Poznania i z powrotem.
Wydaje mi się że kolej ma być dla pasażera. Że brakuje w PL podejścia pro, jak ludzie mają porzucać swoje Samochody ? Przesiadać się z Busów do wygodnych pociągów? Jak ? Jak, dostępność tego środka transportu jest co raz gorsza ? Kolej metropolitalna to powinien być kręgosłup szybkiego systemu transportu publicznego. Powinna zapewniać mobilność i dostępność. Pozwalać na szybkie dostanie się i bezproblemowy powrót z "Centrum regionu" ( Poznania )
No ale w tym wypadku nie miej pretensji do Pekapu o Koleje "Wiejskie".
Dla nich jako przewoźnika nie liczy się pasażer o czym świadczy oferta przewozowa ( dziury po 3-4 godz. w r.j. na liniach podstawowych obsługiwanych przez KW ) czy zestawienie składów ( np. pasażerowie jadący prawie na "dachu" w niektórych poc. na linii wągrowieckiej ).
I co nam , pasażerom proponują "menagery" spółeczki ? Aby nie opóźniać pociągów z powodu tłoku i nie płacić kar zarzący infry proponują wydłużenie ale nie składów , tylko postojów na stacjach.
A kolej aglomeracyjna ? W wydaniu KW to nawet nie jest pseudo-aglomeracyjna. Tylko jakieś komuchowate podejście - pasażer ma jeździć kiedy my ( KW ) uruchamiamy pociąg.A 'nasze" pociągi niech parkują przez 6-7 godzin pod halą ZNTK w Poznaniu, bo wtedy się nie niszczą.
ciekawi mnie KW Prymas z Poznania do Gniezna. Czas przejazdu 27 ' chyba trochę w sferze marzeń.
Tam jest błąd w rozkładzie. Z Poznania Wsch. do Pobiedzisk nie da rady w 6 minut. Prawidłowy czas przejazdu ma Wojciech - z Poznania do Gniezna 34 min. Prędkość 88,8 km/h.
I to nie jedyny! Pociąg z Piły do Chojnic, który od grudnia ma wyjeźdźać ze stacjii początkowej o 18.55 dotrze do celu (wg tego rozkładu) o 19.52, co jest rzeczą niemożliwą, ponieważ najkrótszy czas przejazdu między Piłą a Chojnicami wynosi jedną godzinę i 12 minut.
Linia jest przeznaczona do rewitalizacji w perspektywie funduszy unijnych 2014 - 2020 z przedłużeniem do 2030. Projekt znajduje się na 50 miejscu na 56 wszystkich, więc prawdopodobnie nic lepiej dziać się na niej nie będzie.
Patrząc na rozkład, który został umieszczony na stronie plk, można zauważyć, ze:
- wydaje się być mniej połączeń do Leszna( ale to zapewne przez remonty)
- wydaje się być mniej połączeń do Zbaszynka i duże luki między niektórymi godzinami.
- Bachus startuje z Wrocławia a jak zawsze z Zielonej Góry. Za to ma być łącznik po prostu ( tak trochę dziwne, Z Mieszko to samo było, Wrocław już ma chyba dosyć dużo połączeń z Trojmiastem)
- Duża ciekawostka : IR Mamry jako REGIO.
- utrzymanie połączenia Gniezno-Jarocin ( ciekawe na jak długo)
-chyba największa zmiana : przejęcie większości kursów przeZ KW do Gniezna.
- wieczorny pociąg KW do Mogilna aż.
- widać przyspieszenie na Konin
- dziwne, ze niektóre pociągi KW kończą bieg w Murowanej Goslinie. Czyżby nie opłacało by się już puszczać pociągu do samego Wagrowca?
Generalnie na tym rozkładzie zyskuje Gniezno. Wydaje się, ze jest więcej połączeń, ale chyba kosztem innych. Linie obsługuje już trzech przewoźników.
Patrząc na rozkład, który został umieszczony na stronie plk, można zauważyć, ze:
- na linii Piła Gł. - Bydgoszcz Gł. dwóch przewoźników (Arriva i PR).
- ostatni pociąg KW z Poznania do Kutna o 15.35, co jest totalnym nieporozumieniem.
- ciekawy pociąg IR "Starosta" kursujący o 13.20 do Warszawy, a o 15.25 do Zielonej Góry.
- nowy IR "Babie Lato" z Poznania do Warszawy.
- likwidacja IR Szczeliniec z Ełku do Międzylesia. Szkoda.
- nowa para Krzyż Wielkopolski - Piła Główna - Krzyż Wielkopolski.
- wznowienie przewozów na Gniezno - Jarocin. Dobra decyzja.
- dotychczasowy pociąg z Piły odjeżdżający do Chojnic o 15.19 został przesunięty o godzinę, co niestety będzie skutkowało brakiem możliwości dalszej jazdy, bo pociąg do Tczewa będzie odjeżdżał 30min. wcześniej.
- nie będzie zapowiadanego połączenia IR do Frankfurtu i do Gorzowa Wielkopolskiego.
- brakuje połączenia REGIO Poznań - Łódź, ale przez Konin, Kutno, Zgierz... Zresztą pewnie nawet byłoby szybciej czasowo niż przez Ostrów Wielkopolski.
Wysłany: 26-07-2014, 11:24 Prawda czy fałsz? Poznań Gł - Frankfurt Oder
Witajcie.
Pojawiają się plotki o tym, że od sierpnia ma powrócić bezpośrednie połączenie Poznań Gł - Frankfurt Oder. Prawda to czy fałsz? Sitkol milczy na ten temat i żadnego bezpośredniego połączenia nie wyświetla.
Gdyby okazało się to prawdą to byłoby zacnie bo jednak sporo osób korzystał dawniej z tego połączenia. Jednak głupie podziały sprawiły, że obecnie ze Słubic do Poznania żeby pojechać tanio to trzeba się 2 razy przesiąść.
tjakuszewicz, mają być. Dwie pary od 7/8 sierpnia. Odjazdy z PoA: 6:40 i 15:06. Przyjazdy do PoA: 14:54 i 22:37. Oficjalny rozkład zostanie udostępniony wkrótce.
_________________ Ciekawe co jedzie na popychu, pewnie byczek.
Nie, cysterny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum