1. Oczywiście "biurwa kolejowa" to wyłącznie "pociotki związkowców". Ktoś nie zauważył, że w propozycji oprotestowanej przez ZZ z gwarancji zatrudnienia wyłączeni zostali wszyscy wieloletni "kolejarze" z pensją porównywalną do pensji "pracowników liniowych". Tym kolejarzom gwarancja dalszej pracy (może i biurowej) się już nie należy.
2. Propozycja zasilenia Funduszu Własności Pracowniczej kwotą wynikającą z prywatyzacji nie jest niczym szczególnym i odkrywczym. W założeniach Funduszu zapisano, że na jego wartość mają wpływ pieniądze ze sprzedaży kolejnych spółek kolejowych wpłacane w wysokości 15 % wartości sprzedaży spółki. Znowu ktoś przeoczył fakt, że od momentu powstania funduszu wielu "kolejarzy" sprzedało swoje jednostki funduszu niejednokrotnie łatając swój budżet domowy. Nie masz jednostek, nic z tego funduszu nie otrzymasz. Jeżeli w sytuacji takiej znalazł się pracownik PKP CARGO, to mówienie mu teraz, że na fundusz wpłynie taka to a taka kwota, to jak powiedzieć, że jest głupi a jego premia prywatyzacyjna zostanie wypłacona wielu przypadkowym osobom (szczęśliwym posiadaczom jednostek) tylko nie jemu. Osobiście czułbym się w tej sytuacji podwójnie oszukany.
Można na związkowców na tym forum narzekać, ale patrzenie na prywatyzację PKP CARGO jedynie poprzez pryzmat działalności niektórych "wybitnych jednostek" może zaślepić i coś ważnego (nie tylko dla biurwy kolejowej) można przeoczyć.
Przy okazji pozdrawiam "kolejarzy", pracowników Centrali PKP CARGO, w oczach niektórych forumowiczy widzianych jako wyzyskiwaczy "pracowników liniowych", dla których nie należą się ani premie prywatyzacyjne ani gwarancje dalszej a zwłaszcza spokojnej pracy, którą przez wiele lat wykonywało się z prawdziwą rzetelnością i poświęceniem.
_________________ "Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Księgarz, nie dziw się. W powszechnej opinii popartej faktami, kolejowa administracja jest przerośnięta a tym samym droga w utrzymaniu. Spora część tej administracji to ludzie zbędni, znajomi królika. Większość się opieprza, uczciwie pracuje może 1/3. To co w prywatnej firmie robi jedna osoba, w spółce PKP robi 10 osób. Dlaczego ci ludzie mają mieć gwarancję zatrudnienia, pasożytując na prywaciarzu?
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
"Powszechna opinia" wydaje mi się trochę za ogólnikowa. Znam realia kolejowej administracji, ale oburza mnie używanie słowa "biurwa" na wszystkich pracowników bez opamiętania. Nie liczą się warunki pracy np. 10 osób w jednym pokoju gdzie 5 z nich równocześnie załatwia sprawy telefonicznie. Nie liczy się to, że ktoś musi "pracownikom liniowym" wyliczyć pensję, o podpisaniu zgody na wykonanie przelewu na odpowiednie konto nie wspominając. Nie liczy się fakt, że spółki kolejowe pracują na podstawie licencji, koncesji czy certyfikatów, które w urzędach trzeba załatwić aby "pracownik liniowy" miał miejsce pracy, którą wykonuje.
Dla "powszechnej opinii" to tylko "biurwa". I z tym się nie godzę, zwłaszcza na tym forum, które podobno wszystkich "kolejarzy" traktuje równo.
Sorki za uniesienie... idę spać bo jutro walczę w kontrolą UTK, aby moja spółka mogła swobodnie nadal funkcjonować, a "pracownicy liniowi" zachowali swoje stanowiska.
_________________ "Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Referendum w PKP Cargo dało związkowcom przyzwolenie na organizację strajku. Wczoraj prezes spółki Łukasz Boroń zapowiedział "zwiększenie pakietu korzyści". Jednak według związkowców, nie zaproponował nic konkretnego.
Kiedy związki zawodowe są najbardziej aktywne? Przed prywatyzacją
W czwartek w ramach mediacji po raz drugi związkowcy PKP Cargo spotkają się z zarządem spółki. Pierwsi walczą o gwarancje zatrudnienia i podwyżki, grożąc strajkiem, który zablokowałby wejście spółki na GPW planowane na IV kw. Drudzy boją się o wpływy ze sprzedaży papierów PKP Cargo (od 1,5 do 2 mld zł), które mają posłużyć do spłaty połowy zadłużenia grupy PKP.
– Strajk nie jest wykluczony – twierdzi Leszek Miętek, przewodniczący Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych. – Spółka Cargo jest zrestrukturyzowana: w ciągu ostatnich lat odeszło z niej 14 tys. osób, nie ma tu przerostów zatrudnienia. Dlatego pakt gwarancji pracowniczych w obecnej formie jest kompromisem. Nie cofniemy się w jego obronie ani o krok – grozi.
165 mln zł premii prywatyzacyjnej oraz 4-letnia gwarancja zatrudnienia dla pracowników Grupy PKP Cargo Logistics – to główne propozycje nowego Paktu Gwarancji Pracowniczych zaproponowanego przez zarząd PKP Cargo.
Zgodnie z postulatami strony społecznej, związki zawodowe będą miały prawo do desygnowania jednego członka zarządu PKP Cargo i trzech członków Rady Nadzorczej. Wydłużono także okres obowiązywania Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy (ZUZP). Propozycje takie złożył zarząd PKP Cargo w ramach toczących się mediacji.
O godzinie 11 rozpoczynają się kolejne negocjacje zarządu PKP Cargo ze stroną społeczną w sprawie rozszerzenia Paktu Gwarancji Pracowniczych oraz podwyżek płac i premii. Według FZZP PKP, dziś może dojść do podpisania porozumienia, które zakończy trwający spór zbiorowy.
PAZERNOŚĆ ????? Człowieku - o czym ty mówisz ??? Czy gwarancje zatrudnienia dla WSZYSTKICH pracowników Grupy + premia prywatyzacyjna to pazerność ???? A jak było z JSW czy KGHM ? Potrafili wywalczyć ? A Ty mówisz o elastyczności ?
Miętek opamiętaj się. Tu chodzi o kolejarzy . Sprzedaliście wszystko a teraz chcecie robić szum medialny jak to ZZ bronią spraw pracowniczych zasiadając w RN spółek .??? zwykła żenada.
2 września podpisano porozumienie między zarządem PKP Cargo a związkami zawodowymi w ramach toczącego się od czerwca sporu zbiorowego.
Obie strony uzgodniły Pakt Gwarancji Pracowniczych, zakładający m.in. 4-letnie i 10-letnie gwarancje zatrudnienia oraz wypłatę premii prywatyzacyjnej w formie akcji pracowniczych w przypadku, jeżeli dojdzie do debiutu giełdowego spółki.
Ciekawe artykuły o związkach zawodowych, strajkach i jak najbardziej na czasie bo aktualizowane przez prawników są na stronie rady pracowników. Swoją drogą ciekawe kiedy kolejarze będą wreszcie zadowoleni. Ciekawe kiedy cała ta sytuacja się zmieni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum