Za co 'Solidarność' sprzedała podwyżki 500 zł dla reprezentowanych przez siebie pracowników???
W dniu 19 lutego Sekcja Zawodowa NSZZ 'Solidarność' PKP CARGO S.A. podejmuje uchwałę o przeprowadzeniu referendum w sprawie podwyżki płac o 500 zł w uposażeniu zasadniczym i zobowiązała negocjatorów do takiego prowadzenia rozmów aby podwyżka płac w PKP CARGO była w postulowanej wysokości.
A co się stało 21.02.2008? – w tym dniu przewodniczący Sekcji Krajowej Kolejarzy „Solidarność” Henryk Grymel podpisuje porozumienie zgadzając się na podwyżkę w wysokości 220 zł. Czyli nawet nie połowa tego czego domagali się jego członkowie.
Dlaczego to zrobił ? Jaki miał w tym interes?
Sprawę wyjaśniają decyzje, które w tym samym dniu podjął Zarząd PKP CARGO S.A.
21.02.2008r. w dniu kiedy podpisywano wspomniane porozumienie Zarząd PKP CARGO S.A. podjął uchwałę o zmianach w Zarządach i Radach Nadzorczych Spółek zależnych od PKP CARGO S.A. i tak :
1. do Rady Nadzorczej PKP CARGO WAGON w Toruniu powołuje (jako
reprezentanta właściciela!) pana Henryka Grymla – przewodniczącego SKK
„Solidarność”
2 . do Rady Nadzorczej PKP CARGO WAGON Tarnowskie Góry powołuje
(jako reprezentanta właściciela) pana Jacka Prędki – członka prezydium
SKK „Solidarność”
3. do Rady Nadzorczej PKP CARGO WAGON w Jaworzynie Śląskiej
powołuje (jako reprezentanta właściciela) – pana Jerzego Nowaka – członka
prezydium SKK „Solidarność”
PKP CARGO WAGON sp. z o.o rozpoczęła działalność 1 lipca 2005 r. po wydzieleniu ze struktury Zakładu Taboru w Bydgoszczy specjalistycznego warsztatu napraw okresowych wagonów towarowych. PKP CARGO WAGON jest spółką, której 100% udziałów należy do PKP CARGO S.A. Wieloletnia praktyka w strukturach Zakładu Taboru w Bydgoszczy pozwoliła nam zająć i utrzymać znaczącą pozycję w branży.
Doświadczenie załogi, szeroki zakres świadczonych usług, szybkość realizacji zamówień wraz z wysokimi standardami działania, jak również nieustanne poszerzanie katalogu usług umożliwia nam wychodzenie naprzód oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów. Uważna obserwacja rynku i szkolenie załogi idzie w parze z modernizacją infrastruktury.Jednak ambicja każe nam iść dalej: uprzedzając oczekiwania Kontrahentów przeprowadziliśmy szereg zmian organizacyjnych, których celem jest przekształcenie nas w firmę na wskroś nowoczesną.
Wierzymy, że połączenie korzystnych cen, doświadczenia załogi oraz wysokiej jakości zapewni nam stałe miejsce w czołówce firm naprawczych taboru kolejowego w Polsce.
Zapraszamy do skorzystania z naszych usług.
Życzę im powodzenia z takimi władzami jak napisała Kostucha!
Każdy wagon wychodzący od nich jest poświęcony i namaszczony olejkami.
Cargo to sitwa - a Grymel to marna chorągiewka łopocząca na wietrze historii!
Ciekawe czy grymel posługuje się kartą "Grosik" - podejrzewam, że ma złotą AE.
Grymel: Plan restrukturyzacji i podwyżki płac
- Żądamy pełnego wyjaśnienia od ministerstwa, w którym kierunku pójdzie restrukturyzacja PKP - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Henryk Grymel, szef Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ "Solidarność", tłumacząc powody wprowadzenia pogotowia strajkowego kolejarskiej "S".
Rynek kolejowy 15.01.2008
Żądamy aby Pan Panie Grymel nie palił głupa!
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Przecież oni robią was w konia bez względu na to kto aktualnie przy korycie siedzi. Poprzednik Grymela niejaki Staszek Kogut tak się zaangażował w obronę narodowego charakteru PKP, że jeszcze dzisiaj mu się to przypomina. No i co? Czym więcej spółek tym więcej ofiarodawców na rodzinną fundację w Stróżach. Teraz jako prezes Izby Gospodarczej Transportu fundatorów ma do wyboru. Ale on nie wybiera. Bierze jak leci.
21.02.2008r. w dniu kiedy podpisywano wspomniane porozumienie Zarząd PKP CARGO S.A. podjął uchwałę o zmianach w Zarządach i Radach Nadzorczych Spółek zależnych od PKP CARGO S.A. i tak :
1. do Rady Nadzorczej PKP CARGO WAGON w Toruniu powołuje (jako
reprezentanta właściciela!) pana Henryka Grymla – przewodniczącego SKK
„Solidarność”
2 . do Rady Nadzorczej PKP CARGO WAGON Tarnowskie Góry powołuje
(jako reprezentanta właściciela) pana Jacka Prędki – członka prezydium
SKK „Solidarność”
3. do Rady Nadzorczej PKP CARGO WAGON w Jaworzynie Śląskiej
powołuje (jako reprezentanta właściciela) – pana Jerzego Nowaka – członka
prezydium SKK „Solidarność”
Dlaczego mnie to nie dziwi? Cargo nie jest jakimś szczególnym wyjątkiem. Sprzedajni związkowcy, szczególnie ci z "S" są każdej spółce PKP.
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
W trakcie spotkania prezes Mamiński zaproponował podwyżki dla pracowników: „PKP CARGO” SA 400 zł (...)
Strona związkowa nie zgodziła się na podwyżki zaproponowane przez pracodawców stojąc dalej na stanowisku, że średnia płaca w grupie PKP SA ma wynosić nie mniej niż 100% średniego uposażenia w grupie przedsiębiorstw w ostatnim kwartale 2007 roku.
Przewodniczący Henryk Grymel podkreślił, że SKK NSZZ „Solidarność” powiadomiła swoją centralę, czyli Komisję Krajową, o sytuacji w grupie PKP i wystąpiła o zgodę na rozpoczęcie sporu zbiorowego.
Wyrolowali was na całego! Grymel nie dość, że odrzucił te 400 zł to jeszcze nie było strajku. Zachował się jak sprzedajna dziwka (za przeproszeniem). Oni dostali stołki w radach nadzorczych, a wy zamiast podwyżki nędzne ochłapy! Bierzcie taczki i wywieźcie Grymla, Nowaka i Prędkiego jak najdalej od PKP.
Jak może byś normalnie jak starszy maszynista z Zakładu Taboru Karków ma na grupie 1200 (ps.żadnej nagany) a pomocnik z 4 letnim stażem tylko 30 zł mniej !!!
a co do strajku to nikt z młodych maszynistów w Krakowie nie będzie strajkował, a związkowcy mieli wolne w planie
a propos forum dyżurnych ruchu - zostało zamknięte na pewien czas. W gorącym okresie pracodawcy próbowali nim moderować, ale nie natrudzili się zbytnio - wprawdzie wiele wpisów pod innymi nickami, ale te same IP. Przedszkole po prostu. Zagnali sztaby piarowców do robienia ludziom wody z mózgu. Prawdę jak wół mamy na pasku.
A ciężkie miliony które PKP Cargo wywala na finansowanie GKS Katowice to nie lepiej skierować na inwestycje taborowe? A swoją drogą dziwić może, że spółka zostaje sponsorem klubu z II ligi, którego zdegradowano niegdyś do V ligi za afery, a nie np.zasłużonego pierwszoligowca z tradycjami jak Górnik Zabrze czy Ruch Chorzów. Ale pewnie tak trzeba albo nie znam się na biznesie
Członkowie zarządów spółek PKP są na kontraktach - ich uposażenie ogranicza tzw. ustawa kominowa (max 6-krotność średniej krajowej), a dotyczy to wszystkich spółek, w których Skarb Państwa jest większościowym udziałowcem.
Jeśli chodzi o prezesów spółek PKP to zarabiają oni ok. 18 tys. zł - ta kwota rośnie wraz ze wzrostem średniego wynagrodzenia ogłaszanego przez GUS. Nie wliczam w to diet, delegacji, służbowego auta i telefonu i wielu innych apanaży - to dodatkowe parę tysięcy miesięcznie.
Oprócz tego, wielu członków zarządów spółek PKP zasiada także w radach nadzorczych tychże spółek, pobierając z tego tytułu dodatkowe wynagrodzenie. Czyli tak jakby drugą, a nawet trzecią pensję. Bo pazerność niektórych betonów już tak daleko się posunęła, że np. prezes PKP S.A. Andrzej Wach jest jeszcze przewodniczącym rad nadzorczych PKP CARGO oraz PKP Przewozy Regionalne. Mamiński jest jeszcze bardziej pazerny! W ten sposób beton PKP omija ograniczenia nałożone przez ustawę kominową.
Kto jakie stołki zajmuje w Grupie PKP przeczytacie TUTAJ.
Jeśli chodzi o zarobki dyrektorów i naczelników, bo to pewnie też wielu interesuje... Dyrektorzy w PKP PR (sądzę, że tak jest w całej Grupie PKP) mają 3,5-krotność średniej krajowej + pochodne i apanaże. Zastępcy dyrektorów, naczelnicy i jacyś kierownicy działów w centralach spółek itp. mają 2,7-krotność średniej krajowej. Naczelnik waszej sekcji zarabia ok. 5-6 tys. zł. Ta kwota zależna jest od tego co ogłosi GUS i zmienia się co kwartał - obecnie średnia krajowa to ponad 3 tys. zł.
Zastępcy naczelników, kontrolerzy, instruktorzy itd. wynagradzani już są wg tej samej siatki płac co reszta kolejarzy, oczywiście mają najwyższe grupy i szczeble. Podobnie dyrektorzy zakładów "doceniają" działaczy związkowych, którym wysokimi zarobkami zatyka się gęby. Lub, jak w PKP CARGO, daje się stołki w radach nadzorczych.
Ot, i cała tajemnica zarobków betonu PKP. Oczywiście podałam kwoty orientacyjne, ale mniej więcej to są te rzędy wielkości. Wynika z tego tyle, że kadra kierownicza PKP od naczelnika wzwyż ma podwyżki co kwartał... jeśli wzrośnie średnia krajowa ogłaszana przez GUS.
Przypomniała mi się sytuacja, kiedy to rzecznik prasowy PKP PR Łukasz Kurpiewski pytany o zarobki dyrektorów raczył odpowiedzieć, cytuję:
Miesięczne wynagrodzenie stanowi iloczyn przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
Jaki to iloczyn? Tego już Kurpiewski zdradzić nie chciał...
-----
Rzecznik PKP PR wyjaśnia
Chciałbym odnieść się do głosu czytelnika nt. rzekomej „dyrektoryzacji” w spółce „PKP Przewozy Regionalne”, zamieszczonego w nr 5 „Wolnej Drogi”, na stronie 29.
Zarządzanie zespołem liczącym prawie 17 tysięcy osób wiąże się z koniecznością zatrudniania kadry kierowniczej różnego szczebla. To jedna z podstaw skutecznego funkcjonowania firmy.
Na poziomie centrali i 15 zakładów Spółka zatrudnia 66 dyrektorów i zastępców. Każdemu z nich podlega średnio 255 pracowników. W samej Centrali Spółki 1 naczelnik wydziału przypada z kolei na 11 pracowników. Stanowiska robotnicze stanowią 87% całej załogi, z czego aż 55% to osoby mające bezpośredni kontakt z podróżnymi. Trudno zatem mówić o biurokracji i rozrzutności w firmie, w której administracja stanowi zaledwie 13% wszystkich pracowników. To jeden z najmniejszych współczynników spośród wszystkich spółek Grupy PKP.
Zarówno dyrektorzy, jak i naczelnicy wydziałów wynagradzani są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Miesięczne wynagrodzenie stanowi iloczyn przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
Łukasz Kurpiewski
Rzecznik prasowy
„PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o.
Za co 'Solidarność' sprzedała podwyżki 500 zł dla reprezentowanych przez siebie pracowników???
W dniu 19 lutego Sekcja Zawodowa NSZZ 'Solidarność' PKP CARGO S.A. podejmuje uchwałę o przeprowadzeniu referendum w sprawie podwyżki płac o 500 zł w uposażeniu zasadniczym i zobowiązała negocjatorów do takiego prowadzenia rozmów aby podwyżka płac w PKP CARGO była w postulowanej wysokości.
A co się stało 21.02.2008? – w tym dniu przewodniczący Sekcji Krajowej Kolejarzy „Solidarność” Henryk Grymel podpisuje porozumienie zgadzając się na podwyżkę w wysokości 220 zł. Czyli nawet nie połowa tego czego domagali się jego członkowie.
Dlaczego to zrobił ? Jaki miał w tym interes?
Sprawę wyjaśniają decyzje, które w tym samym dniu podjął Zarząd PKP CARGO S.A.
21.02.2008r. w dniu kiedy podpisywano wspomniane porozumienie Zarząd PKP CARGO S.A. podjął uchwałę o zmianach w Zarządach i Radach Nadzorczych Spółek zależnych od PKP CARGO S.A. i tak :
1. do Rady Nadzorczej PKP CARGO WAGON w Toruniu powołuje (jako
reprezentanta właściciela!) pana Henryka Grymla – przewodniczącego SKK
„Solidarność”
2 . do Rady Nadzorczej PKP CARGO WAGON Tarnowskie Góry powołuje
(jako reprezentanta właściciela) pana Jacka Prędki – członka prezydium
SKK „Solidarność”
3. do Rady Nadzorczej PKP CARGO WAGON w Jaworzynie Śląskiej
powołuje (jako reprezentanta właściciela) – pana Jerzego Nowaka – członka
prezydium SKK „Solidarność”
To jest jeden wielki skandal!
Jutro wypisuję się z tej zakichanej Solidarności i wam radzę zrobić tak samo! Pokażmy im, że to już nie są przelewki!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum