Jadąc rok temu Regio do Błotnicy Strzeleckiej z Gliwic to jechał właśnie tym torem na który obowiązuje właśnie 30 km/h, mowa o tym torze towarowym w stronę Szobiszowic. Sam się zdziwiłem że dyżurny wyprawił pociąg na ten tor właśnie, w tym czasie był budowany most drogowy w okolicy Szobiszowic. Jeśli nie poprawcie mnie.
Załączam poniżej fotkę z odcinka Gliwice Łąbędy - Gliwice, wykonaną pomiędzy Łabędami, a Szobiszowicami.
Patrząc od lewej mamy tor nr 2 linii 137 (obecnie poddawany naprawie bieżącej), następnie tor 1 linii 137.
Później są już tory "towarowe" linii kolejowej nr 168 Gliwice-Gliwice Łabędy. Tor nr 2 - prędkość 70km/h, oraz tor nr 1 (całkowicie po prawej) prędkość 30 km/h.
Obecnie zamknięty jest tor nr 2 linii 137 (tren po prawej), gdzie wykonywane są prace związane z jego naprawą bieżącą (oczyszczenie mechaniczne podsypki, uzupełnienie tłucznia, podbicie torów, ścięcie ław torowiska przy obydwu torach, reprofilacja rowów, usuniecie drzew i krzewów, niwelacja torów w planie i w profilu.
Ponadto w ramach rewitalizacji odcinka pomiędzy Łabędami, a Glwicami ma zostać zabudowana w torach nr 1 oraz 2 linii nr 137 półsamoczynna blokada liniowa, a istniejące urządzenia blokady liniowej mają zostać zdemontowane.
Oprócz tego mają zostać także wymienione uszkodzone lub nie posiadające skrajni konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej na tym odcinku.
Dzięki tym pracom pomiędzy Łabędami, a Gliwicami pociągi znów zaczną kursować z prędkością 120 km/h.
Gaguś86, tak były takie sytuacje. Teraz w sumie na linię towarową wprowadzają pociągi na tory zgone z kierunkiem jazdy, pociągi torem objazdowym w stronę Łabęd kursują z prędkością 30 km/h a pociągi w stronę Gliwic z prędkością 50-70 km/h. Są także sytuacje, gdy pociągi jeżdżą torem na linii Katowice-Legnica no ale to rzadkość.
Prace na torze nr 1 pomiędzy Toszkiem, a Błotnicą Strzelecką są już prawie zakończone. Na większości odcinka położony jest już nowy tor, jak również prace przy sieci trakcyjnej były także na bardzo wysokim stadium zaawansowania (zdjęcia z 2 czerwca). Oznacza to, że w nieco ponad miesiąc wymieniono torowisko, jak również wykonano prace reelektryfikacyjne co powinno być dobrym wzorem dla innych firm wykonujących remonty, a zwłaszcza dla Dolkomu, który po kilka miesięcy potrafi grzebać przy kilku km torów.
Ponadto w Pyskowicach rozkopany jest całkowicie peron 2., który wraz z peronem 3. będzie przebudowany i skrócony do 220m (obecnie perony 2. oraz 3. mają długość 334m). Ponadto perony mają być również wyposażone w nowe słupy oświetleniowe wraz oprawami.
Co ciekawe wg PFU, nowymi elementami przebudowywanych peronów mają być ściany peronowe oraz krawędzie peronowe z żółtym pasem ostrzegawczym i zróżnicowaniem szorstkości. Natomiast na pozostałej powierzchni peronu ma być ułożona kostka brukowa, z wykorzystaniem także tej istniejącej, dzięki czemu peron być może będzie wyglądał znacznie lepiej niż te znane z modernizacji E-30 bądź innych magistral.
Póki co w Pyskowicach obowiązują 2 ograniczenia prędkości, jedno stałe do 80km/h, a drugie tymczasowe do 50.
Błotnca-Toszek.jpg Błotnica Strzelecka-Toszek.
Plik ściągnięto 64 raz(y) 68.74 KB
Ligota Toszecka.jpg Ligota Toszecka.
Plik ściągnięto 61 raz(y) 93.4 KB
wjazd do Toszka.jpg Wjazd do Toszka.
Plik ściągnięto 49 raz(y) 97.06 KB
Przed Pyskowicami.jpg Przed Pyskowicami,wskaźnik W27 i prędkość szlakowa 100 km/h.
Przez Pyskowice będzie 100 km/h (pod warunkiem, że usuną obecne ograniczenia prędkości), natomiast 120 zaczyna się od km 41,6 na szlaku do Paczyny. Jest to zgodne z zapisami PFU dotyczącego realizowanej w ubiegłym roku przebudowie stacji Pyskowice.
fragment PFU.jpg Fragment PFU dotyczący prędkości maksymalnych.
Plik ściągnięto 31 raz(y) 24.77 KB
początek 120.jpg Miejsce od którego obowiązuje prędkość drogowa 120 km/h.
Lil_Peter, po co ma być 120 przez Pyskowice jak na szlaku Gliwice Łabędy-Pyskowice jest 100. Co, ma przyśpieszać na stacji do 120?
[ Dodano: 24-06-2013, 01:08 ]
My tu gadu gadu o pierdołach, a w Łabędach stacja ożywa. Wykoszono z zieleni tory odstawcze (te ślepe przy peronie 3). Czasem stanie tam jakiś eszelon, codziennie także zajeżdża tam tamara z DB, która zabiera kontenery na bocznicę zakładu logistycznego. Kontenery przywozi/wywozi sputnik z DB, zostawia je na grupie towarowej. Co do samej linii to zdjęto tymczasowe ograniczenie na torze w stronę Łabęd przy p.o. Gliwice Kuźnica, stała tam stonka PRK Kraków wraz z wagonem w kształcie lejka-koleby, z którego sypano tłuczeń.
Rusza rewitalizacja linii Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice.
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają rewitalizację linii kolejowej na odcinku Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice. Pociągi pojadą szybciej, dzięki czemu skróci się czas podróży w relacji Opole – Pyskowice – Gliwice – Katowice.
Rewitalizacja obejmie odcinek o długości ponad 35 km. W ramach projektu zaplanowano m.in. rewitalizację nawierzchni torowej wraz z siecią trakcyjną. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie będą mogły osiągnąć prędkość 120 km/h, a towarowe 70 km/h. Obecnie stan infrastruktury wymusza na tym odcinku ograniczenie prędkości do 60 km/h, a w niektórych miejscach nawet do 20 km/h.
Przywrócenie rozkładowych prędkości na odcinku Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice usprawni transport na terenie województwa opolskiego. Remontowana trasa to istotny element europejskiego ciągu komunikacyjnego. Stanowi fragment międzynarodowego korytarza kolejowego CE30, łączącego Niemcy, Polskę i Ukrainę.
Rewitalizacja zakłada także przystosowanie peronów do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz osób podróżujących z dziećmi w wózkach. Na poszczególnych stacjach podróżni skorzystają bowiem z nowych pochylni umożliwiających wjazd. Projekt uwzględnia również prace wokół dróg dojścia do peronów, ich odwodnienie i oświetlenie.
Kolejnym bardzo ważnym punktem inwestycji prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe jest poprawa bezpieczeństwa na posterunkach ruchu oraz przejazdach kolejowych. Wymienione zostaną m.in. urządzenia zabezpieczenia ruchu. Przewidziana jest też zabudowa nowoczesnych urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej wraz z telewizją użytkową, która pozwoli m.in. na rejestrację i archiwizację stanu aparatury oraz obrazu z terenu przejazdów. Dzięki rewitalizacji możliwe będzie też szybsze wykrywanie awarii taboru, a tym samym sprawniejsze ich eliminowanie.
20 czerwca przekazany został plac budowy pod tę ważną, szczególnie dla województwa opolskiego, inwestycję. Rozpoczęto prace projektowe, a początek robót zaplanowano na przełom lipca i sierpnia 2013 r., ich zakończenie natomiast na grudzień 2014 roku. Koszt prac to: 251 858 398,62 zł brutto.
maczugs, tor z Toszka do Błotnicy jest zrobiony od nowa. Drugi może ew. będą poprawiać i wymienią sieć, największe zniszczenia są na torach w kierunku Opola, bo to tam jeździło najwięcej ładownych pociągów (węgiel z GOP-u). Jechałem 2 tygodnie temu to tor w stronę Opola zrobiony, na drugim nic się nie działo.
[ Dodano: 23-07-2013, 20:07 ]
Oficjalnie odcinek Gliwice-Gliwice Łabędy jest skończony. Po torze w stronę Gliwic sunie się 120 km/h, po przeciwnym jeszcze 40 km/h, tor musi się ustabilizować no i może jeszcze raz podbiją, potem będzie 120 km/h na obu torach.
Mam pytanie czy modernizacja obejmuje także drugi tor? Chodzi mi oczywiście o odcinek od Błotnicy do Toszka
Na torze nr 2 pomiędzy Toszkiem, a Błotnicą Strzelecką nie będzie żadnych prac (przynajmniej nie w ramach
tej inwestycji). Tam prędkość wynosi 100, więc nie jest źle, a na jedynce to była jedynie 60-tka.
W ramach tej rewitalizacji będzie natomiast wymieniana sieć na obu torach pomiędzy Paczyną i Toszkiem, oraz
szyny na torze w torze nr 2 pomiędzy tymi stacjami.
Na chwilę obecną pomiędzy Paczyną, a Toszkiem sieci jeszcze nie wymienili, a prace trwają w Pyskowicach przy peronie 3. Peron 2 został ukończony, jeśli chodzi o nawierzchnię, ale nie postawiono jeszcze słupów z oprawami oświetleniowymi.
Ponadto trwają prace przy moście stalowo - blachownicowym nad Dramą w torze nr 2 oraz na wiadukcie płytowo-żelbetowym nad ul. Mickiewicza w Pyskowicach. Z tego powodu tor nr 2 jest zamknięty pomiędzy Pyskowicami, a Paczyną. Dodając do tego zamkniętą dwójkę pomiędzy Łabędami, a Pyskowicami mamy znów jednotor z Łabęd do Paczyny.
Peron 2 Pyskowice (1).jpg Peron 2 Pyskowice (1).
Plik ściągnięto 37 raz(y) 152.4 KB
Peron 2 Pyskowice (2).jpg Peron 2 Pyskowice (2).
Plik ściągnięto 40 raz(y) 143.53 KB
Most nad Drama (1).jpg Most nad Dramą (1).
Plik ściągnięto 94 raz(y) 198.11 KB
Most nad Drama (2).jpg Most nad Dramą (2).
Plik ściągnięto 87 raz(y) 173.37 KB
Most nad Drama (3).jpg Most nad Dramą (3).
Plik ściągnięto 58 raz(y) 217.36 KB
Most nad Drama (4) i Rail Polska.jpg Most nad Dramą (4).
Plik ściągnięto 35 raz(y) 193.21 KB
Wiadukt nad ulicą Mickiewicza (1).jpg Wiadukt nad ulicą Mickiewicza w Pyskowicach (1).
Plik ściągnięto 41 raz(y) 189.79 KB
Wiadukt nad ulicą Mickiewicza (2).jpg Wiadukt nad ulicą Mickiewicza w Pyskowicach (2).
PKP PLK: Szybciej i bezpieczniej koleją na Opolszczyźnie.
Krótsza i bardziej bezpieczna podróż koleją z Opola do Katowic oraz nowe, wygodniejsze perony dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W lipcu ruszyła rewitalizacja odcinka Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice.
Rewitalizacja trasy Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice pozwoli na przywrócenie parametrów technicznych linii kolejowej. Pociągi pasażerskie znów pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe – 70km/h. Obecnie prędkość maksymalna pociągów, ze względu na wyeksploatowanie infrastruktury kolejowej, w wielu miejscach została znacznie obniżona.
Rewitalizacja polega na pełnej wymianie nawierzchni torowej i sieci trakcyjnej. Naprawione i wzmocnione zostaną konstrukcje przepustów oraz wiaduktów. Inwestycja przyniesie również podwyższenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych i posterunkach ruchu. Wymienione zostaną urządzenia sygnalizujące przejazd pociągu, automatyka zdalnej kontroli oraz urządzenia wykrywające stany awaryjne taboru. Rewitalizacja wiąże się również z dostosowaniem peronów do potrzeb niepełnosprawnych, czy rodziców z dziećmi w wózkach. Naprawione zostaną też m.in. wiaty, przejścia podziemne i oświetlenie na peronach.
Obecnie prace remontowe prowadzone są już na szlakach: Tarnów Opolski – Opole Groszowice, Szymiszów – Kamień Śląski oraz Błotnica Strzelecka – Strzelce Opolskie. Zakończenie rewitalizacji zaplanowane jest na grudzień 2014 roku. Wówczas czas przejazdu najszybszym pociągiem z Opola do Katowic będzie krótszy niż 90 minut..
Trasa Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice to istotny element krajowego oraz europejskiego systemu transportowego. Odcinek Pyskowice – Wrocław został umieszczony w wykazie linii o znaczeniu państwowym i stanowi fragment międzynarodowego korytarza kolejowego CE 30 dla ruchu pociągów towarowych łączącego Niemcy, Polskę i Ukrainę.
Koszt projektu, ,Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 132 na odcinku Błotnica Strzelecka - Opole Groszowice’’ to ponad 251, 8 mln zł brutto.
Projekt znajduje się na Liście Projektów Indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007–2013.
Tu ładnie widać aktualny stan prac. Jeszcze do przebudowy została na kiedyś, stacja Paczyna - oczywiście kiedy ja muszą zrobić i to ze zjazdem na bok na 100km/h.
Rewitalizacja torów z Opola do Błotnicy Strzeleckiej.
Krócej pojedziemy pociągiem z Opola do Katowic. Przejazd potrwa mniej niż 90 minut dzięki rewitalizacji odcinka Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice. Prace wykonują nowoczesne maszyny. Obecnie na rewitalizowany odcinek wkroczyła oczyszczarka tłucznia.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych zlikwiduje ograniczenia prędkości wprowadzone z powodu wyeksploatowania infrastruktury. Pozwoli na przejazd pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h. Pociągi towarowe pojadą 70 km/h, co usprawni ruch towarowy ważny dla potencjału gospodarczego regionu.
Prace polegają na pełnej wymianie nawierzchni torowej i sieci trakcyjnej. Nowe będą również urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz urządzenia wykrywające stany awaryjne taboru. Rewitalizacja poprawi standard obsługi podróżnych. Naprawione będą wiaty i oświetlenie na peronach oraz przejścia podziemne. Obiekty będą dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych i podróżnych z dziećmi w wózkach.
Tory są rewitalizowana w szybkim tempie dzięki specjalistycznym urządzeniom. Na odcinku pracuje wysokowydajna oczyszczarka tłucznia. Maszyna ma 165 metrów długości i jest pierwszym tego typu urządzeniem, które umożliwia przeróbkę i płukanie tłucznia w torowisku. Oczyszczarka dobiera odpowiednia wielkość tłucznia, przerabia zintegrowanym młynem udarowym, dodaje i wbudowuje kruszywo w torowisko. Oczyszcza 800 m3/h, przy odpowiednim trybie pracy, można całkowicie wyczyścić podłoże, a także wbudowywać w nie sztuczne tworzywo tzw. geowłókninę.
Rewitalizację linii nr 132 rozpoczął nadzór geodezyjny. Dostosowano już do prac urządzenia sterowania ruchem kolejowym na stacjach: Błotnica Strzelecka, Strzelce Opolskie, Szymiszów, Kamień Śląski, Tarnów Opolski, Opole Groszowice. Na szlaku Tarnów Opolski – Opole Groszowice rozpoczęły się roboty. Pracownicy zdemontowali już sieć trakcyjną i rozbrajali tory.
Rewitalizacja obejmuje odcinek 35 km. Prace rozpoczęły się w lipcu i planowane są do grudnia 2014 r. Koszt inwestycji to ponad 251,8 mln zł brutto.
Szeroki zakres prac inwestycyjnych i remontowych PKP Polskich Linii Kolejowych w całym kraju poprawia stan technicznych infrastruktury. Efektem jest poprawa warunków podróżowania i bezpieczeństwa ruchu pociągów. Zwiększa też konkurencyjność przewozów kolejowych wobec alternatywnych środków transportu.
Realizacja projektu POIiŚ 7.1-65 ,,Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 132 na odcinku Błotnica Strzelecka - Opole Groszowice’’ wpłynie na integrację lokalnych społeczności i wzrost atrakcyjności terenów inwestycyjnych w rejonie jego oddziaływania.
Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Na dzień dzisiejszy na odcinku Strzelce Opolskie - Błotnica Strzelecka usunięto już prawie wszystkie słupy trakcyjne. Zaczyna się rozbieranie toru, co oznacza że nie będzie tego robiła maszyna do wymiany torowiska. Postaram się zrobić jakieś foty nastepnym razem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum