Wysłany: 06-09-2013, 19:21 Most w Brzegu Dolnym nieprzejezdny!
Prezes UTK stwierdza zagrożenie bezpieczeństwa i wstrzymuje ruch na linii 273 Wrocław Muchobór – Szczecin Główny
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego podjął decyzję o wstrzymaniu ruchu kolejowego na linii kolejowej nr 273 Wrocław Muchobór – Szczecin Główny, od km 28,100 do km 28,400. Decyzja wchodzi w życie z dniem 6 września 2013 roku i podlega natychmiastowej wykonalności.
Podstawą prawną decyzji jest art. 104 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, art. 5 ust. 5, art. 13 ust. 1a pkt 7, art. 14 ust. 2 pkt 1, ust. 3, ust. 4 oraz art. 17 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym. Decyzja wynika z ustaleń kontroli przeprowadzonej u zarządcy infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., w związku ze stwierdzeniem zagrożenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego, na wymienionym odcinku.
W ocenie Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, dalsza eksploatacja przedmiotowego odcinka, przy obecnym stanie technicznym elementów infrastruktury, stanowi bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego.
To straszna decyzja, powodująca znaczne perturbacje w ruchu pasażerskim i towarowym.
Ciekawe jak zareaguje IZ Wrocław. No i przede wszystkim, czy można szybko zapewnić bezpieczeństwo ruchu po tym moście (jakiś błyskawiczny remont doraźny). Bo jeżeli stan mostu kwalifikuje go do rozbiórki to utrudnienia mogą trwać latami...
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
@up
tak samo jak towarowe. Za osobowe będą pewnie uruchamiane autobusy do Brzegu Dolnego. Teraz zbliża się okres niepewnych stanów wody na Odrze, więc wariant z promem w Głosce jest tylko rozwiązaniem czasowym...
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
To jest bardzo poważny sygnał dla PLK S.A. , że UTK już nie będzie tolerował wybiegów tej spółeczki, która obciąża stawkami za dostęp do infrastruktury kolejowej jednymi z najwyższych na świecie po czym wszystko to prawie "przeżera" na wysokie pensje dyrektorskie i kontrakty dla managerów zamiast część chociaż z tych środków inwestować w bieżące remonty i doraźne choć naprawy. lepiej jest czekać lat kilkadziesiąt aż most się rozpadnie zamiast doraźnie go wyremontować. Skandal nad Skandale. W ogóle to co się dzieje z tym państwem w ostatnim czasie to ruch z impetem w dół po równi pochyłej.
Wogóle w Głogowie będą mieć ogromny problem z Towarami... 14stka na Żagań nieprzejezdna, Odrzanka na Wrocław nieprzejezdna zostaje 14stka i 289 które mają ograniczoną przepustowość...........
TLK76102 (Księginice - Brzeg Dolny) : Utrudnienia w ruchu pociągów
Z powodu awaryjnego zamknięcia toru wystąpiła przerwa w ruchu pociągów. Planowana zastępcza komunikacja autobusowa. Pociąg dalekobieżny kierowany będzie drogą okrężną przez Legnicę.
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -25 164
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-09-2013, 20:40
No to IC i PLKa powinna stanąć na wysokości zadania i wpisać postój handlowy w Lubinie Górniczym
Pasażerowie PKP muszą się liczyć z utrudnieniami na trasie Wrocław - Głogów. Ze względu na awaryjne prace na moście nad Odrą koło Brzegu Dolnego została wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa dla pociągów regionalnych na odcinku Księginice - Brzeg Dolny. Pociągi dalekobieżne kursują zmienioną trasa przez Legnicę. Jak informuje PKP, utrudnienia mogą potrwać nawet kilka dni.
Utrudnienia związane są z pracami na moście kolejowym w Brzegu Dolnym. Doszło tam do awarii torowiska. Aktualnie trwa jego naprawa. Służby techniczne rozpoczynają prace związane z wymiana około 500 podkładów i szyn na moście. Prace chcemy zakończyć do poniedziałku. Awaryjne zamknięcie zostało wprowadzone o godz. 16.20 dziś (6 września) decyzją Urzędu Transportu Kolejowego – tłumaczy Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Trudno uwierzyć, że UTK nagle wziął się do roboty. Moim zdaniem to wojna PKP-owskich buldogów pod dywanem. Ktoś z PLK widocznie nadepnął na odcisk komuś z UTK i oto efekty: cierpi pasażer. Nie twierdzę, że PLK nie jest bez winy, ale dotąd UTK raczej przymykał oko na przekręty swoich kolesi z PKP.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum