Ceny biletów mają niższe od Voyagera o 3 złote (12 zł w porównaniu do 15 Voyagera), a dodatkowo zakupując bilet tam-powrót, za przejazd w jedną stronę cena spada aż do 10 złotych.
Dzisiaj regio Zakopane - Kraków (p. 20:44), do Krakowa Głównego dojechało 0 pasażerów i 4 wąsatych kolejarzy. Rozumiem, że żadni pasażerowie nie wybiorą pociągu na trasie Zakopane - Kraków czy Nowy Targ - Kraków, ale mimo to jakichś pasażerów po wioskach pociąg, wydawałoby się, powinien pozbierać. Jednak nie.
Prawdopodobnie obecnie jedynym wysokofrekwencyjnym pociągiem MOPR jest kursujący w (D) Kraków Gł. 8:42 - Krzeszowice, dowożący do Business Parku, w ubiegłym tygodniu widziałem EN71 z frekwencją 100% przy odjeździe. Jeszcze ze 3 lata temu bardzo pełne w godzinach szczytu pociągi w stronę Tarnowa obecnie miewają frekwencję rzędu max. 50%.
Obserwacje z nieco bardziej egzotycznych relacji Małopolskiego OPR:
16.12.2014 reaktywowany kurs Kr Gł. 14:19 - Bielsko B. w kulminacyjnym momencie za Kr Łagiewnikami 60 osób w EN57, za Kalwarią pozostało w pociągu 19 osób.
06.01.2015 wieczorny 'studencki' Bielsko B - Kraków: do Krakowa Gł. dojechało 55 osób,
11.01.2015 wieczorny 'studencki' Bielsko B - Kraków: do Krakowa Gł. dojechało 45 osób.
Linia Tarnów - Kraków - Gliwice to jedyna linia w Polsce mogąca wygenerować duży potok podróżnych. Warunkiem jest szybkość i cena (Vr =100 km/h i 20 PLN) . Dlaczego? Bo to jest najbardziej zurbanizowany kawałek Polski. Wzdłuż tej linii liczącej 180 km mieszka blisko 4 miliony ludzi. AAle nieszczęście polega na tym, że PLK jest "warszawocentryczne". Linia Katowice - Kraków Vr= 36 km/h a Kraków - Tarnów podobnie.
Tak się składa, że centra dużych miast łączy kolej. Autostrady biegną kilka nawet kilkanaście km od centrów.
(Katowice są wyjątkiem - autostrada przebiega około 1,5 km od rynku.) Podróż autobusem z Katowice do Krakowa bez przystanku trwa ok. 1h15'-1h20'. Normalna kolej przystając co 10 km przejedzie taki dystans w 50 minut. Wg moich wyliczeń ta linia może wygenerować ruch dobowy około 30 000 pasażerów - ponad 10 mln. pasażerów rocznie. Ale "warszawka" ma inne plany - "warszawka" boi się powstania silnej konkurencji na południu Polski.
Powoli nadciąga koniec Kraków Business Parku, a więc i dojazdów Przewozami Regionalnymi. Po tym jak jedna z dużych firm przeniosła się do Krakowa, podobny zamiar ogłosiła inna firma. Jak przeniosą się 2 największe, to w KBP zostanie już tylko drobnica.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum