Interesujący temat, interesująca dyskusja. Sporo jeżdżę pociągami między Warszawą i Poznaniem, ale jakoś nigdy nie zwróciłem na to uwagi. Dziś prześledziłem w internecie rozkład jazdy i dostałem swego rodzaju olśnienia! Faktycznie - są tylko drogie pociągi PKP IC!
Niedawno zastanawiałem się dlaczego od nowego rozkładu pociągi pospiszne z Warszawy będą dojeżdżać tylko do Kutna i Konina. Teraz już wiem!
Pozostaje nam tylko krzyknąć: Konkurencja szkodzi klientowi! - PKP IC
Ostatnio zmieniony przez Galanonim dnia 20-11-2005, 22:19, w całości zmieniany 1 raz
Brawo Krycha zablokowanie za Twój tekst na Forum IC to dla Ciebie jedynie powód do dumy.
W Twoich tekstach jest to COŚ
Jak to już pisałem. Tak trzymaj !
Pozdrawiam
Alwis
Ostatnio zmieniony przez Alwis dnia 21-11-2005, 12:22, w całości zmieniany 1 raz
Brawo Krycha zbanowanie za Twój tekst na Forum IC to dla Ciebie jedynie powód do dumy.
Wow, nie było mnie przez weekend a tutaj tyle się dzieje
Krycha, może zablokowali tam Ciebie na prośbę prezesa, wiadomo jakiego
Po tym jak zalazłaś mu za skórę opisując na forum [ http://www.ic.rail.pl/viewtopic.php?t=283 ] jego karierę przy uprawie bawełny w Kazachstanie, w tych "Szalonych" wydawnictwach dla młodzieży, w rządzie u Steinhofa, a teraz jeszcze ta propaganda sukcesu jego spółki-monopolisty... wszystko jest możliwe
To było extra - tak trzymaj
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Chyba nie są objęte kabotażem ? IC uruchamia też w komunikacji międzynarodowej BWE ( 3 pary ) WAWEL , PRAHA , SOBIESKI i nimi można jeździć w komunikacji krajowej.
Wszystkie pociągi jadące na Wschód lub ze Wschodu składają się wyłącznie z wagonów sypialnych i kuszetek. I nie ma znaczenia która spółka je obsługuje. Jest to spowodowane koniecznością wymiany kół na granicy (inna szerokość torów). Trudno więc udostępniać taki pociąg w komunikacji krajowej na krótkich odcinkach, bo i tak nikt czymś takim nie pojedzie ze względu na koszty (bilet+kuszetka).
Dotyczy do również m.in. "Kiepury" PKP IC na terenie Niemiec.
Pociągi dzienne tej spółki do Berlina, Pragi czy Wiednia to zupełnie inna "bajka". A poza tym co to ma wspólnego z tematem tej dyskusji? Proszę nie schodzić z tematu albo rozpocząć nowy wątek!
Dlaczego nie może być tak jak jest na linii Wrocław-Warszawa? Na tej trasie mamy zarówno pociągi pospieszne (5), expresowe (2) oraz Intercity (3). Sytuacja jak najbardziej normalna, dająca ludziom możliwość wyboru. Niestety nie można tego powiedzieć o omawianych w temacie liniach z Warszawy do Poznania, Gdynii i Krakowa (CMK), gdzie takiego wyboru po prostu nie ma!
1. Przeciwnicy monopolu PKP IC na konkretnych liniach.
2. Osoby, które uważają, że takiego monopolu wcale nie ma.
Ci pierwsi przytaczają konkretne argumenty. Ci drudzy potrafią tylko zarzucić monopol na lokalnych liniach Przewozom Regionalnym.
Może będzie to zaczątek do poważnej debaty w kwestii połączeń dalekobieżnych i dominacji spółki PKP IC na najbardziej intratnych trasach, co na pewno nie jest z korzyścią dla pasażerów? Czas pokaże...
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Zresztą zjechałam całe Niemcy koleją i oprócz ICE jest wiele alternatywnych tańszych połączeń z przesiadkami.
Do Poznania też trochę takich jest, nie mam w tej chwili cegły, ale jest popołudniowy Konin + kibel Ponętów - Poznań...
Krycha napisał/a:
Przejazd zmonopolizowaną przez PKP IC CMK-ą w niecałe 3 godziny, a przejazd pośpiesznym przez Kielce w prawie 5 godzin to chyba jest jakaś różnica, co nie?
Tak, jest. Dlatego za to pierwsze płaci się więcej, a za to drugie mniej. Chyba logiczne - za towar wyższej jakości cena jest wyższa.
W dodatku NIEPRAWDĄ jest, jakoby połączeń PKP PR via CMK NIE BYŁO.
marpsoft napisał/a:
Jeśli Ty nazywasz wleczenie się z Katowic do Warszawy przez Częstochowe niezłym połączeniem kolejowym to nie mam pytań...
Tak, na warunki polskie jest to połączenie niezłe, zarówno w kategorii ilści połączeń, jak i ich czasu.
Paździoch napisał/a:
Dlaczego nie może być tak jak jest na linii Wrocław-Warszawa? Na tej trasie mamy zarówno pociągi pospieszne (5), expresowe (2) oraz Intercity (3).
To tak jak do Kraka i Katowitz.
Pirat napisał/a:
Mamy oto dwa obozy:
1. Przeciwnicy monopolu PKP IC na konkretnych liniach.
2. Osoby, które uważają, że takiego monopolu wcale nie ma.
I 3. Fikander, który uważa, że mamy oznaki monopolu na wybranych trasach.
Fikander, masz racje, ze cena TLK rowna sie mniej wiecej cenom w posp. Ale... no wlasnie. Nie ma wspolnych biletow TLK <-> PR. I jaki jest skutek? Ze jadac z Warszawy do Leszna, z Lublina do Lodzi itp. pociagami dwoch spolek trzeba zaplacic jakies idiotyczne kwoty. Nie wspominam juz o biletach turstycznych i sieciowych na poc. posp.
A przypomne, ze gdy obecne TLK nalezaly do PR, to przesiadkowicze stanowili naprawde spory odsetek pasazerow, a PR dbaly o ladne skomunikowania. Parchy ktorych stac na IC i tak dalej jezdzili IC, natomiast ludzie z Wronek, Leszna, Elblaga zyskali po raz pierwszy od dawna mozliwosc podrozy do stolicy za normalna cene. Teraz znowu jezdza PKSem albo nocnymi rzezniami.
A co do miedzynarodowych tranzytow. Nie do konca OT, bo w niektorych z nich mozna by wlaczac na polskim odcinku wagony 2 kl. np. Terespol - Rzepin albo Warszawa - Poznan. Ale sadze, ze monopolista kazal by od razu zlikwidowac.
Jedynie pocieszenia, ze beda w nowym rozkladzie ladne skomunikowania w Kutnie, ale jak znam zycie beda o nich wiedziec nieliczni milosnicy posiadajacy SRJP i kolejarze.
Tak, jest. Dlatego za to pierwsze płaci się więcej, a za to drugie mniej. Chyba logiczne - za towar wyższej jakości cena jest wyższa.
W dodatku NIEPRAWDĄ jest, jakoby połączeń PKP PR via CMK NIE BYŁO.
A dlaczego nie mogę jechać tańszym pociągiem pośpiesznym CMK-ą tylko muszę tłuc się przez Kielce? Bo jest monopol PKP IC!
Tak, CMK-ą jeżdżą pociągi Przewozów Regionalnych: aż jeden "Batory" do/z Budapesztu.
Doprawdy śmieszy mnie twoja obrona PKP IC przed zarzutami o monopol. Nie masz absolutnie żadnych konkretnych argumentów! Każdy twój pseudo-argument jestem w stanie z miejsca wyśmiać, ale nie będę złośliwa w tej kwestii jak niektórzy użytkownicy - piewcy wspaniałości PKP IC i prezesa Prześlugi na IC Forum.
Ty zapomnij Krystyna, że przez Bolesławiec przejedzie jakiś pociąg spółeczki PKP IC! A już na pewno nie za kadencji Prześlugi!
Może Niemcy kiedyś coś puszczą swojego z Drezna po E-30?
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Czy nie macie wrażenia, że w PKP istnieje jakieś nieformalne lobby na rzecz spółki PKP IC?
Wystarczy regularnie odwiedzać stronę internetową Centrali PKP www.pkp.pl by to stwierdzić.
Ciągle są tam tylko bannery reklamowe PKP IC. Jak nie reklama TLK to teraz reklamują Superbilety. I tak wkółko, tylko reklamy PKP IC.
A lobby pro-PKP IC oczywiście istnieje. Czy ktoś w to wątpi?
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Widzę Zed, że i Ty się doigrałeś na IC Forum! :wink: Czyżbyś stanął w mojej obronie i za to Cię ocenzurowali i zbanowali tak jak mnie? Dziękuję Ci serdecznie, ale ja już położyłam lagę na tamto "forum"... Szkoda czasu po prostu.
Korzystając z okazji zrobię porównanie wyników sondy.
Pytanie brzmi: Czy PKP Intercity jest monopolistą na liniach kolejowych z Warszawy do Krakowa (CMK), Poznania, Trójmiasta?
PR Forum:
TAK 93%
NIE 3%
Nie mam zdania 3%
IC Forum:
TAK 66%
NIE 33%
Nie mam zdania 0%
Jak widać nawet większość użytkowników IC Forum uważa, że PKP Intercity to monopolista. Zaskakujące... ale głosowanie wciąż trwa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum