Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Co piąty wagon zagraża bezpieczeństwu
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 19-10-2013, 21:45   Co piąty wagon zagraża bezpieczeństwu Odpowiedz z cytatem

Aż co piąty wagon pasażerski, skontrolowany przez Urząd Transportu Kolejowego, zagraża bezpieczeństwu podróżnych. Prezes Urzędu nakazał wycofanie z użytku 20 wagonów PKP Intercity i Przewozów Regionalnych - dowiedział się reporter RMF FM Krzysztof Zasada.

W wycofanych wagonach źle lub w ogóle nie działały blokady bocznych drzwi, które uniemożliwiają ich otwarcie podczas jazdy. Poza tym w kilku wagonach drzwi zupełnie się nie zamykały. Problemem było też niedziałające ogrzewanie.

Takie niedociągnięcia nie tylko obniżają komfort podróży. Podczas zimy, w zamarzniętym wagonie nie mogą poprawnie funkcjonować różne systemy, w tym - gwarantujące bezpieczeństwo.

Lada dzień UTK nałoży kary na PKP Intercity, Przewozy Regionalne i Koleje Mazowieckie za użytkowanie wagonów, które miały być wycofane po poprzednich kontrolach.

źródło: RMF FM

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

artus11 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2012

PostWysłany: 20-10-2013, 01:42    Odpowiedz z cytatem

Co piąty wagon zagraża bezpieczeństwu a wyłączyli łącznie "aż" 20 wagonów??? To może co 50-siąty, bo tak to trochę mało tych wagonów wyłączyli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PinKi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2006
Skąd: jeszcze Polska

PostWysłany: 20-10-2013, 20:41   Re: Co piąty wagon zagraża bezpieczeństwu Odpowiedz z cytatem

Pirat napisał/a:
Podczas zimy, w zamarzniętym wagonie nie mogą poprawnie funkcjonować różne systemy, w tym - gwarantujące bezpieczeństwo.

Może jajogłowi z "Łuteka" powiedzą o jakie to systemy im chodzi, bo jedynymi systemami bezpieczeństwa w wagonach z tego co kojarzę są hamulce, a te działają bez potrzeby włączania ogrzewania. Próbując nadążyć za ich tokiem rozumowania, należy zakazać kursowania wszystkich pociągów towarowych- bo nie są ogrzewane i mogą nie działać hamulce! Język
Przewoźnicy nie są święci i generalnie stan techniczny taboru pozostawia wiele do życzenia, ale działania "Wielkiego nadzorcy kolei" jakim się zaczyna mienić UTK, prowadzą na ślepy tor. Takimi działaniami nie odmłodzimy taboru, który kursuje po sieci kolejowej naszego kraju i jeszcze trochę wody w naszych rzekach upłynie zanim znikną kilkudziesięcioletnie wagony i wszechobecne kible. Używana argumentacja jest co najmniej śmieszna, chociaż i tak widać progres w chłonięciu wiedzy przez ich wszechwiedzących inszpektorów, którzy do niedawna zajmowali się kontrolą odcieni papieru w kiblach i mokrości wody w spłuczkach, a teraz już wyższa technika im w głowie, tylko uzasadnienia ich decyzji są na rozpaczliwie niskim poziomie.
Niestety patrząc na to jakich ludzi się tam ostatnimi czasy zatrudniało nie ma się czemu dziwić:
- emerytowani pracownicy dawnego pekapu i pr-ów, którzy mają okazję pojeździć sobie po dawnych pracodawcach,
- nie mający pojęcia o kolei szefowie urzędu, wydający na ślepo polecenia aby szukać, a jak się szuka to zawsze się coś znajdzie,
Smutne jest to, że instytucja, która ma stać na straży przestrzegania zasad bezpieczeństwa na kolei ma tak nikłe pojęcie o tym czym się zajmuje. Czasy kiedy funkcjonował Główny Inspektorat Kolejnictwa to dla nich nieosiągalny pułap kompetencji, bo tam byli fachowcy w swojej branży a nie przypadkowi ludzie.

_________________
KIBLE NASZĄ PRZYSZŁOŚCIĄ!
TAK JESZCZE Z 50 LAT.P
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

beton44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2009

PostWysłany: 26-10-2013, 20:30    Odpowiedz z cytatem

O to chodzi, że kontroler przeszedł się po pociągu,
i w czasie jazdy próbował otworzyć drzwi. W co piątym wagonie mu się to udało
- prawdopodobnie przyczyną był brak skradzionej tzw. cewki blokady drzwi /jakieś 0,5 kilograma miedzi/.

I już mamy sensacyjny tytuł na pierwszą stronę Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

konetonek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2013

PostWysłany: 18-12-2013, 23:20    Odpowiedz z cytatem

Najpierw niech wymienią szyny, żeby można było wykorzystywać w pełni możliwości nowych pociągów (160 km/h) bo bez tego na co nam nowe pociągi skoro będą jeździć 80km/h?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

I_nc Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Paź 2012
Skąd: Toruń

PostWysłany: 22-12-2013, 16:19    Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj w nocy na stacji postojowej skład pociągu 57109 "zerwała się" z hamulca ręcznego i zbiegł ścierając się ze składem stojącym na torze nr 7. Czy ten hamulec był niesprawny???

[ Dodano: 22-12-2013, 16:20 ]
Chodzi o stację postojową Gdynia Leszczynki GP - tak dla ścisłości Embarassed

[ Dodano: 22-12-2013, 16:34 ]
Dzisiaj w nocy na stacji postojowej skład pociągu 57109 "zerwał się" z hamulca ręcznego i zbiegł ścierając się ze składem stojącym na torze nr 7. Czy ten hamulec był niesprawny???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl