Wysłany: 20-10-2013, 19:03 Elektryfikacja linii do Zgorzelca
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego zapowiedział modernizację a także elektryfikację linii kolejowej z Lubania do Zgorzelca, która ma rozpocząć się już w przyszłym roku, oraz ze Zgorzelca do Węglińca która będzie możliwa w roku 2015. Inwestycje te mają zwiększyć atrakcyjność subregionu jeleniogórskiego pod względem gospodarczym i turystycznym.
Jest szansa na to, że w ciągu najbliższych dwóch lat linia kolejowa nr. 276 Jelenia Góra – Lubań – Zgorzelec zostanie zmodernizowana na odcinku Jelenia Góra – Lubań i zelektryfikowana na trasie z Lubania do Zgorzelca przez Zarębę i Mikułową. Inwestycję, która ma ruszyć w 2014 i 2015 roku zapowiedzieli urzędnicy Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Zastanawia mnie sensowność elektryfikacji Lubań - Mikułowa - Zgorzelec.
Czy to przy obecnych potokach ma jakikolwiek sens? Relacji obsługiwanych EZT też zbytnio nie mogę sobie tu wyobrazić...
No ale jeśli stanie się tak że elektryfikacja dotrze do Zgorzelca z obydwu krajowych kierunków to co ze Zgorzelec - Gorlitz??
Nie wyobrażam sobie sytuacji że polska sieć trakcyjna nie zostanie dociągnięta do Gorlitz, choćby do tego peronu poza halą peronową.
Ciągnięcie niemieckiego systemu zasilania do Zgorzelca byłoby bezsensowne bo to istny kolejowy wypizdówek.
Przed nami wybory samorządowe i w temacie elektryfikacji Lubań - Zgorzelec wiele może się jeszcze zmienić.
linia274, znając absurdalność i nieudolność betonu PKP PLK, spodziewam się elektryfikacji linii (pętli) Węgliniec - Zgorzelec Miasto - Lubań, z pominięciem stacji granicznej Zgorzelec (Ujazd), a tym samym 2-km odcinka do Gorlitz przez modernizowany właśnie most kolejowy na Nysie Łużyckiej. Coś takiego absolutnie by mnie nie zdziwiło!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Gratulacje dla Zgorzelca, może w kolejnych latach w końcu pomyślą o elektryfikacji fragmentu najkrótszej drogi nad morze czyli odcinka Węgliniec - Żary - Zielona Góra.
linia274 jest sens. Jeśli się wyremontuje i zmodernizuje 274 na odcinku JG - Zgorzelec, a drut pociągnie z Lubania do Zgorzelca to będzie można Część EZTów z Wrocławia puścić do Zgorzelca właśnie tą trasą i tym samym zaktywizować ten region, tzn. pomiędzy JG a Zgorzelcem. Oczywiście szybciej będzie E30, ale jaki problem kilka kibli jadących do JG (czy nawet Impulsów) wydłużyć do Zgorzelca przez 274, a część do Szklarskiej, jak to już będzie miało miejsce od nowego RJ w grudniu.
Druga sprawa to fakt iż jeśli ta trasa zostanie wyremontowana to jest szansa, że Niemcy puszczą swoje pociągi do JG, Wałbrzycha, Szklarskiej, Kłodzka, Kudowy, a kto wie czy nie do Świeradowa i Karpacza oraz Kowar, o ile te linie wrócą do ruchu (to takie moje pobożne życzenie). Wielu niemieckich turystów jeździ w te rejony, więc dla nich bezpośrednie pociągi z Gorlitz czy np. Drezna to byłby hit, tak samo jak i dla nas i na pewno wielu ludzi by z tego korzystało w obu kierunkach. Może w ruchu codziennym to by była abstrakcja, ale w (C) na bank by się przyjęło i sprawdziło.
Elektryfikacja Węgliniec - Zgorzelec to wręcz największa konieczność. Skończą się wreszcie te patologie na szynobusach, kombinacje z RJ i przesiadki, braki skomunikowań, tylko wreszcie EZTy będą jechać do samego Zgorzelca i z powrotem do Wrocławia. Patrząc na potoki podróżnych i fakt że jest to najbardziej frekwencyjna linia w regionie elektryfikacja tego odcinka powinna się odbyć daaaaawno temu.
Radzę z ostrożnością podchodzić do zapowiedzi UMWD. Przypominam, że za rok odbędą się wybory samorządowe, więc przed nami festiwal obiecanek bez pokrycia w rzeczywistości.
Czy nikogo z Was nie dziwi, że UMWD snuje plany modernizacji i elektryfikacji linii kolejowych, które są własnością PKP PLK?
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Pożyjemy zobaczymy W okolicy Głogowa wszystkie linie są wpisane na ta listę, a co z tego wyjdzie przekonamy się w 2020 roku i oby znów nie było wielkiego rozczarowania...
gobo007
Elektryfikacja mostu ciągle nie rozwiązuje problemu dojazdu polskiego EZT do Gorlitz.
Pozwoli jedynie na to by EZT o własnych siłach przemanewrował z części węglinieckiej na część lubańską stacji w Zgorzelcu, choćby po to by na czas swojego postoju tam nie blokować torów E30.
linia274, cały wiadukt kolejowy w Zgorzelcu (także część po niemieckiej stronie) jest we władaniu PKP PLK. Elektryfikacja szlaku do dworca w Gorlitz wymaga porozumienia i współpracy z Deutsche Bahn.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Dla mnie, jak i wielu mieszkańców Zgorzelca elektryfikacja mostu granicznego jest zupełnie nieistotna. Problemem jest dla nas dojazd np. do Warszawy, Krakowa bez kombinacji i przesiadek, z pominięciem "centrum przesiadkowego" Węgliniec, czy "wbijania" się do pełnych już pociągów we Wrocławiu.
Na tej stronie:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=316746&page=180
wyczytałem coś takiego "Według materiałów z różnych polsko-niemieckich rozmów dotyczących kolejowego transportu przez granicę, odcinek od mostu i dwa tory przyperonowe na stacji Goerlitz miałyby być zelektryfikowane po polsku - 3 kVDC. "
Pozdrawiam
Piotr
CZytajcie co pisze Lady Makbet. Dolnośląski UM z jego marszałkiem na czele zrzuci się oczywście na "drut" dla linii Wrocław - Zgorzelec ( odc. Lubań - Zgorzelec )
Teraz nie potrafią uruchomić pociągów z De do np. Jeleniej Góry. A po elektryfikacji - pstryk i marszałek ( o ile będzie jeszcze marszałkiem ) kolejką PIKO pojedzie z Zg do J.G.
Bardziej realna jest elektryfikacja Węgliniec - Zgorzelec - Goerlitz ale to też perspektywa czasu.
W związku, że mieszkam w bardzo bliskim sąsiedztwie linii i obserwuję co się tam dzieje z okna ( teren Lubania ), zaobserwowałem regularne wizyty geodetów prowadzących pomiary wzdłuż torów od stacji w kierunku Zgorzelca. Jak ich namierzę następnym razem to ich spytam cóż takiego jest przedmiotem ich pomiarów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum