Arriva będzie zaraz jak KŚ - zło konieczne dla PR. Dziwi mnie skoro oni płacą to czemu nikt nie chce przyjąć kasy i udostępnić im w ramach pomocy loka, ludzi i robić zapoznanie? To może niech Arriva poprosi inne firmy kolejowe o przeszkolenie maszynistów jak w ubiegłym roku Lotos dla KŚ. Czemu też nie mogą wziąć swoich maszyn i ludzi przeszkalać bo przecież towarowe spółki DB kursują po prawie wszystkich liniach tego województwa. Do tego skoro teraz związki już krzyczą że nie udostępniać to Arriva powie że nie przystąpi do PUZP od 2015 roku i nie będzie już zniżek dla kolejarzy wtedy to dopiero będzie lament. A jeśli związki chcą walczyć z nimi to niech podpuszczą swoich prezesów oto by robili pociągi przejeżdżające przez ich województwo np PR Kutno - Piła. Pociąg w obrębie jednego województwa i cały zysk byłby dla nich (ale bardziej dopłata).
Oferta Arrivy jak na 1 rzut oka jest o wiele lepsza niż PR (sugerowałem się tylko trasą Piła - Bydgoszcz) gdzie zauważa się wzrost ilości połączeń. Tylko czym oni będą od nowego rozkładu jeździć?? No i jeszcze jedna kwestia czy związki mają za mało spraw do pilnowania? Cargo wchodzi na rynek, reorganizacja zakładów, tego niech pilnują bo o ile wiem to maszyniści z Arrivy także należą do owego związku zawodowego.
_________________ Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Myślę, że nie byłoby wrzasku Miętka gdyby jego ZZM miał w Arrivie swój przyczółek i wpływy ze składek członkowskich. Taki przyczółek zdobyli kiedyś w KD i związkowcy z ZZM nie drą japy na KD, gdy te wypierają PR z dolnośląskich torów. Dodam, że była rzeczniczka KD pracuje teraz w Warszawie w siedzibie ZZM (formalnie na związkowym etacie w PKP Cargo) i redaguje "Głos Maszynisty". Szefową ZZM w KD była matka byłej rzeczniczki KD.
Arriva trzyma się z daleka od pekapistowsko-związkowej sitwy, stąd te ujadania związkowców...
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
>Beatrycze>, chyba właśnie w tym, że chyba nie maja tam swoich(członków), należy upatrywać przyczyn "oburzenia" ZZM. "Kto nie ZZMieciem, to go ZZMieciem".
_________________ W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
Zwiazkowcy vs Arriva: Racji nie mają...obie strony?
W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o ostrej wymianie zdań pomiędzy Związkiem Zawodowym Maszynistów a Arrivą. Związkowcy zarzucają Arrivie nieuczciwą konkurencję i żądają zaniechania szkoleń maszynistów tego przewoźnika przez krajowe spółki. Zdaniem Piotra Skolasińskiego, argumentacji obu stron brakuje poprawności merytorycznej.
Beatrycze
Z tego, co wiem, to w KD nie ma już związku ZZM, więc twoja teoria przyczółka jest błędna. Gdyby był, to też byłaby błędna, bo ZZM na pewno broniłby swoich ludzi. To raz, dwa - pani Małgorzata nie tylko nie pracuje już w KD, ale nie jest nawet związana z koleją, więc nie wiem jakim prawem robisz jakieś insynuacje na forum z wykorzystaniem jej nazwiska. Rzeczniczka KD zapewne zrezygnowała z kariery w tej firmie, bo było tam tak dobrze... Innymi słowy twoja pokrętna logika kupy się nie trzyma. Z drugiej strony skoro ta pani redaguje "Głos Maszynisty", to chyba nie jest tak trudno do niej dotrzeć i zapytać jakie były powody dla których odeszła z pracy. Myślę, że chcąc zachować obiektywizm, (a jako redaktor tego forum chyba powinnaś) należałoby właśnie tak zrobić, zamiast szkalować nieznane sobie osoby.
Kulejarz, a gdzie tu szkalowanie? Przecież stwierdziłam tylko FAKTY, nikogo nie obrażając. Chyba, że szkalowaniem nazywasz stwierdzanie faktów NIEWYGODNYCH dla ZZM, a przewodniczenie ZZM w KD uważasz za powód do wstydu. Nazywasz to pokrętną logiką, a ja ufam, że czytelnicy wyciągną logiczne wnioski. Niektórzy forumowicze zakupili akcje PKP Cargo - mają więc prawo wiedzieć, co wyprawiają etatowi związkowcy z tej spółki. Będę się im bacznie przyglądała!
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Popieram ZZM, jest to konkurent PR i niech szkolą się sami! Gdyby na samym wstępie na liniach spalinowych PR Arrivie nie pomagał, nie byłoby dzisiaj tematu, bo nie byłoby Arrivy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum