Koleje Wielkopolskie informują, że z powodu trwających prac modernizacyjnych oraz wprowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ograniczeń prędkości, nie uwzględnionych w rozkładzie jazdy, na odcinku Poznań Gł. - Grodzisk Wlkp. - Wolsztyn mogą wystąpić opóźnienia.
- Utrudnienia eksploatacyjne, prowadzące do opóźnień pociągów, nie wynikających z winy spółki Koleje Wielkopolskie - informuje w komunikacie przewoźnik.
Spółka podejmuje działania mające na celu jak najszybsze umożliwienie punktualnego kursowania pociągów zgodnie z rozkładem jazdy.
Połączenia z Poznania do Wolsztyna jest nowym połączeniem Kolei Wielkopolskich, które zostało uruchominie wraz z nowym rozkładem jazdy pociągów od 11 grudnia 2011 r.
Przebudowa torów, peronów i modernizacja przejazdów kolejowo – drogowych. Takie będą efekty drugiego etapu modernizacji jednotorowej linii kolejowej Wolsztyn – Luboń.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na realizację prac, które poprawią parametry eksploatacyjne linii oraz bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego. Inwestycja ruszy na początku 2014 r.
W ramach tego projektu tor zostanie zmodernizowany na długości prawie 11 km. Chodzi o odcinek pomiędzy przystankiem osobowym Drzymałowo, a stacją Grodzisk Wielkopolski. Przebudowany zostanie także układ torowy, perony i oświetlenie na stacji Rakoniewice. Całkowicie zmodernizowane będą perony na przystankach osobowych Tłoki, Rostarzewo, Drzymałowo i Ruchocice. W Grąblewie, pomiędzy Grodziskiem Wlkp., a Ptaszkowem wybudujemy całkowicie nowy przystanek osobowy. Nowe i zmodernizowane obiekty będą dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością ruchową. W ramach inwestycji wyremontujemy także nawierzchnię na 10 przejazdach kolejowo – drogowych. Na 5 przejazdach podniesiemy poziom bezpieczeństwa poprzez zamontowanie nowoczesnych urządzeń sygnalizacji.
Modernizacja linii kolejowej Wolsztyn – Luboń – etap II znacznie poprawi jej parametry eksploatacyjne, w tym umożliwi jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 100 km/h. Zwiększy także poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego, ułatwi dostęp mieszkańców do transportu kolejowego.
Inwestycja będzie finansowana ze środków Unii Europejskiej – Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013 oraz ze środków pochodzących z budżetu Państwa i PKP PLK S.A. Całkowita wartość projektu wynosi prawie 30 mln zł brutto. Wykonawcą wszystkich prac będzie konsorcjum firm, którego liderem jest Strabag Rail Polska Sp. z o.o.
Od nowego rozkładu pociąg z Grodziska do Lubonia (44,4km) ma jechać 41 minut, co daje prędkość 65 km/h. Mało?
Przed remontem, w 2010 roku, pociąg pokonywał ten sam odcinek w 55 minut, co dawało prędkość 48,5 km/h.
Zysk 14 minut na 44,4 km.
Jeżeli wyremontują odcinki Wolsztyn-Grodzisk i Luboń-Poznań, czas przejazdu z Wolsztyna do Poznania szacuję na 1h14min. Wtedy zysk byłby 24 minuty na całej trasie.
Komunikacja zastępcza na trasie Grodzisk-Wolsztyn.
W związku z II etapem modernizacji linii kolejowej Wolsztyn – Luboń i wynikającymi z tego faktu pracami torowymi w okresie 1 czerwca – 31 sierpnia 2014 roku na odcinku Grodzisk Wlkp. – Wolsztyn, Koleje Wielkopolskie wprowadzają autobusową komunikację zastępczą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum