Sheva: na bank możesz liczyć w "Warmii" na całe puste przedziały. Wiem jak wyglądał ten pociąg w tym roku dopóki kursował jako TLK. Przecież między innymi bardzo niska frekwencja na odcinku Warszawa-Olsztyn była przyczyną jego likwidacji.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-11-2013, 09:09
Pewnie w myśl speców z PKP IC zmiana kategorii na Ekspress InterCity ma zachęcić podróżnych do korzystania z tego połączenia
Jakoś nie widzę Warmii w nowej kat.EIC. Od lat składy do Olsztyna nie cieszą się frekwencją, konkurencja PKS jest mocna i tania, a to się liczy najbardziej na tej trasie, zresztą sytuacja znana od wielu lat.
Czym Warmia ma przyciągnąć pasażera? Trudno znaleść jakiekolwiek plusy zmiany kategorii.
Przecież na odcinku Olsztyn - Warszawa - Olsztyn będzie bilet relacyjny, więc nie rozumiem Waszego podejścia. Na Facebooku marudzili, że nie ma porządnego składu do Olsztyna, więc będzie a teraz marudzicie że będzie za drogo. Tak marudzą tylko mikole
Nebbud: to nie jest marudzenie tylko patrzenie realnym okiem na świat. Czy nie rozumiesz, że cena relacyjna nic nie zmieni, skoro cena na TLK nie mogła przyciągnąć pasażerów i była dla wielu osób za wysoka. Region warmińsko-mazurski jest dość biednym regionem, z dużą stopą bezrobocia i to się tak szybko nie zmieni. Jeżeli Polski Bus maksymalnie bierze 25 zł za bilet z Warszawy do Olsztyna, a "Warmia" ma kosztować 60 zł to chyba rachunek jest prosty.
Obecnie z Warszawy do Olsztyna są dwa bezpośrednie pociągi "Mazury" i 'Kormoran" i jak w tygodniu jedzie maksymalnie 50 osób to jest i tak dużo. Znam tę trasę dość dobrze, dość często jeżdżę z Warszawy do Nidzicy jak i Olsztyna i nie piszę bzdur. Dokładnie 16 października "Mazurami" do Warszawy dojechało 16 osób!!!! Ja byłem jedną z nich.
A jak 31 października na "Kormorana" skończyły się bilety to była to sensacja miesiąca wśród pracowników dworca. A przecież w tym dniu na 100% pociągów wyjeżdżających z Warszawy brakowało biletów i to nikogo nie dziwiło.
A dobry standard na pociąg do Olsztyna jest jak najbardziej wskazany, bo to co czasami dają na "Kormorana" to dramat. Tylko dobry standard w znacznie niższej cenie i z lepszym czasem przejazdu.
Do i z Olsztyna są trzy pary IR w ciągu roku a latem dochodzi seznowy IR NIEGOCIN, ale te IR są z kierunków Torunia i Poznania. Miał być IR Olsztyn-Warszawa-Olsztyn ale w pierwszej korekcie go nie ma.
EIC jest dla biznesu....kto wie może będzie potenciał w Olsztynie, aby choć w 45% zapełnić skład Warmii....być może były robione jakieś "badania" i ludzie z Warmii i Mazur chcą takiego pociągu....
@Nebbud - strona rozklad.pkp.pl pokazuje cene jak za EIC i dopóki tego jakoś nie rozwiążą to ludzie będą rezygnowali z podróży widząc na stronie internetowej cenę 130 zł do Warszawy
Zeby bylo ciekawiej to w sobote WARMIA w jedną stronę jedzie jako TLK, chyba że jest to błąd.
Dziwna ta Warmia, podniesienie kat. a jednocześnie postoje niemal w każdej miejscowości jak normalny TLK.
Powinni zrobić maksymalnie 2-3 zatrzymania między W.Wsch a Olsztynem, albo nawet przejazd całej trasy od Warszawy do Olsztyna bez zatrzymania.
[ Dodano: 20-11-2013, 19:16 ]
To samo dotyczy pociągów EIC "Kaszub", "Neptun" i "Artus" również będą w ofercie "Relacyjny"
miko frustratus -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-11-2013, 19:24
No zaiste, super oferta; 127 z Krakowa do Olsztyna? A cena normalna to jaka? 237? Jak za Pendo?
Dodac do tego jeszce Rodzinny, oferte Wczesniej, zrobic sobie przerwe na nocleg i huulaj dusza...
Normalna cena na Krakow-Olsztyn to 136zl. Relacyjny zwala tak z nog, ze szkoda klepac w klawiature...
Ostatnio zmieniony przez Nebbud dnia 20-11-2013, 19:30, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum